Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had afgelopen vrijdag mijn MS precies een jaar. 35.616 km. Probleemloos. Gemiddeld verbruik: 212 w/km. Heb een MS90D met 19" wielen. Dus 85,6 kWh beschikbaar. Dus gemiddeld bijna 404km per volle laadsessie. Klopt dit?

Ja, en het klopt ook dat als je iets rustiger aan doet je verder komt en het klopt ook dat als je gaat gummen op de autobahn je minder ver komt.
 
Nog nooit onder 210Wh/km geraakt op een langere rit. Classic 85. Vraag me soms af of de derde zitrij direct als rem gemonteerd is op de motor of achteras.
Dat is wel opmerkelijk. Zet 'm eens op cruise control op een route die je in twee richtingen rijdt. Bij 20+ C temperatuur haal je met een classic 160 Wh/km bij 100 km/h en 195 Wh/km bij 120 km/h.
 
????? Hoe krijg je dat voor elkaar? Met de oude 'classic', zelfde specs zat ik altijd rond 210-220.
Ik haal na 175.000km ook nog steeds 380km op een volle accu. Iets van 6% degradatie.

Maar gisteren 265km gereden in één rit, weg was leeg, 140km/h op CC aangehouden, uiteindelijk 221Wh/km met regen er bij. (Venlo -> Groningen).

Wat heb ik anders?

- 19" Cyclone wielen
- Banden met energie label A
- 3,2 bar in de banden

Verder optimaal gebruik maken van de cruise control, op elk moment rijd ik eigenlijk op de CC. Zo blijf ik prima waardes halen vind ik.
 
  • Like
Reactions: herb_k and CO2CLEAN
Zouden we het verbruik niet eens wat degelijker benchmarken? Bijvoorbeeld door een standaardtraject centraal in het land op een voorgeschreven wijze af te leggen:

Snelweg X hm paal Y t/m hm paal Z
CC op 100/120 km/h
Twee richtingen, meteen na elkaar afgelegd.
Windkracht 4 of minder

Met data van een groepje is dan beter vast te stellen wat afwijkend verbruik eigenlijk is en waar het door komt.
 
Ik heb wel een wonderlijke input voor de grafiek. Onze auto hebben we gekocht toen hij 58000 op de teller had. Mijn max range gaat maar steeds met beetjes omhoog na een dipje in het begin. Nu zit ik met onze S85 op 375 bij 100% vol. Nog nooit gehaald. Ik zit opeens op de trendline, waar ik eerst met jaloezie naar keek! Blijft vast zo doorgaan...

upload_2017-6-26_12-27-40.png
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN