You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zijn de typical/rated range gabaseerd op 80 of 100 % lading ?
Merijn, webkoning, maak het jezelf makkelijk en bouw een webformpje om de data in te voeren dan hoef je het niet meer over te tikken :wink:Het gaat om MaxRange dus 100% lading.
Hier een eerste opzet voor de weergave van de data: Tesla MaxRange
Wordt interessant als we meer verzameld hebben en dan kijken naar de verschillende verbanden tussen MaxRange en ouderdom/kmstand/verbruik etc.
Merijn, webkoning, maak het jezelf makkelijk en bouw een webformpje om de data in te voeren dan hoef je het niet meer over te tikken :wink:
Het gaat om MaxRange dus 100% lading.
Hier een eerste opzet voor de weergave van de data: Tesla MaxRange
Wordt interessant als we meer verzameld hebben en dan kijken naar de verschillende verbanden tussen MaxRange en ouderdom/kmstand/verbruik etc.
Kan inderdaad ook, maar ga eerst even aanzien of het werkt met Google docs: Tesla_MaxRange_NL_BE
Dan kan iedereen ook meteen zien wat ingevoerd is en al ingevoerde gegevens wijzigen/aanvullen. Wel meer risico op rommel in de data.
Kan inderdaad ook, maar ga eerst even aanzien of het werkt met Google docs: Tesla_MaxRange_NL_BE
Dan kan iedereen ook meteen zien wat ingevoerd is en al ingevoerde gegevens wijzigen/aanvullen. Wel meer risico op rommel in de data.
Je kan je basisverbruik invullen, dus kijken wat je verbruik is in het 10km energie overzicht als je vlak rijdt en dat daar invullen.@ Merijn, weet niet of dit het juiste draadje is voor mijn vraag maar.... Betreft je mooie site http://www.daglievemensen.nl/tesla/ waar je kunt spelen met het gemiddelde verbruik om te kijken of je de volgende bestemming kunt bereiken. Heb ik dankbaar gebruik van gemaakt tijdens mijn trip naar Zwitserland. Ik zou het handig vinden als ik op een traject kan ingeven hoe hard in wil rijden en dan te zien krijgen hoeveel kWh ik daarvoor nodig heb. En andersom; hoe hard mag ik rijden om de volgende bestemming te bereiken met de beschikbare kWh in de accu.
Is dit mogelijk en lijkt andere Tesla rijders dit nuttig?
Da's toch heel wat anders. Ik wil bijvoorbeeld weten hoeveel ik in Zevenaar moet laden om met 150km/h naar SuC Wilnsdorf te rijden.Je kan je basisverbruik invullen, dus kijken wat je verbruik is in het 10km energie overzicht als je vlak rijdt en dat daar invullen.
Da's toch heel wat anders. Ik wil bijvoorbeeld weten hoeveel ik in Zevenaar moet laden om met 150km/h naar SuC Wilnsdorf te rijden.
dat ik denk dat je alleen de schijn kunt wekken een betrouwbare voorspelling te geven van het verbruik. Daarnaast was het doel van de hoogteberekening vooral te laten zien wat de invloed van specifiek de hoogteverschillen is op het verbruik.
Ik ging ervan uit dat de meesten inmiddels wel een beeld hebben wat hun basisverbruik bij een bepaalde snelheid op vlak terrein is. Vandaar dat de mogelijkheid bestaat om dit getal zelf aan te passen in de berekening.
Mochten jullie van mening zijn dat het toch anders/beter zou kunnen dan hoor ik dat graag natuurlijk.
Ik ben juist erg enthousiast over de nauwkeurigheid. Extra verbruik door stijgen of dalen is moeilijk in te schatten bij lange trips. Als het koud en nat is of veel wind staat weten we inmiddels wel dat we wat extra reserve in moeten bouwen.Technisch is dat niet moeilijk te maken en de berekening daarvan zit al in het Excel bestand dat ook op de site staat (zie pagina met links). Waarom ik dat (nog) niet heb gedaan is omdat ik me niet wilde wagen aan het doen van 'betrouwbare' voorspellingen over het verbruik. Er zijn daarbij zoveel factoren van invloed (windkracht, windrichting, temperatuur, belading, bandenmaat, bandenspanning, snelheid) dat ik denk dat je alleen de schijn kunt wekken een betrouwbare voorspelling te geven van het verbruik. Daarnaast was het doel van de hoogteberekening vooral te laten zien wat de invloed van specifiek de hoogteverschillen is op het verbruik.
Ik ging ervan uit dat de meesten inmiddels wel een beeld hebben wat hun basisverbruik bij een bepaalde snelheid op vlak terrein is. Vandaar dat de mogelijkheid bestaat om dit getal zelf aan te passen in de berekening.
Mochten jullie van mening zijn dat het toch anders/beter zou kunnen dan hoor ik dat graag natuurlijk.
Overigens hoop ik dat Tesla zelf zo veel mogelijk verbruiksgegevens registreert zodat je straks (als er heel veel Tesla's rondrijden) obv de auto's voor je een inschatting kunt krijgen van het verbruik op je route, omgerekend naar je eigen rijstijl. Een beetje zoals Waze, maar dan voor verbruik.
mooi,
maar ik heb er niet veel aan als ik daar alleen zit op eenzame laagte.
Graag ook wat meer feedback van de zeldzame 60kwh rijders. om je moet me omrekenen naar een 85kwh?
85 kWh
kmstand 73.353
rated range 476km
ideal range 380km
vaak supercharger gedaan 50 maal of zo
2 maal volledig leeg gereden, direct aan lading gezet
originele accu