Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Zo, vandaag mijn MS terug van de detailer met een Gyeon coating. Ik heb deze hele draad de afgelopen tijd gelezen en gevolgd, vond de Modesta en Optiecoat etc te duur (lease :confused:), dus gezocht naar een mooie tussenoplossing. Het resultaat mag er zijn. Ik verheug mij al op de eerste regenbui en poetsbeurt. Dank iedereen voor tips en tricks.
tesla 036.JPG
tesla 040.JPG
 
  • Like
Reactions: HWS and ebullio
Brutale vraag

Kost dat?

Ik heb besloten mijn X niet te wrapper met heldere folie, rede ?? Onderbuikgevoel
Luchtweerstand van folie want plastic is niet zo glad als een (glas)Coating en de prijs van het wrappen valt me ook een beetje tegen!
Dus het word poetsen! Tot nu toe Modesta bovenaan maar sta open voor suggesties
 
Brutale vraag

Kost dat?

Ik heb besloten mijn X niet te wrapper met heldere folie, rede ?? Onderbuikgevoel
Luchtweerstand van folie want plastic is niet zo glad als een (glas)Coating en de prijs van het wrappen valt me ook een beetje tegen!
Dus het word poetsen! Tot nu toe Modesta bovenaan maar sta open voor suggesties
Denk zo rond de 600 ex btw:
Exclusive detailing Behandeling
 
Brutale vraag

Kost dat?

Ik heb besloten mijn X niet te wrapper met heldere folie, rede ?? Onderbuikgevoel
Luchtweerstand van folie want plastic is niet zo glad als een (glas)Coating en de prijs van het wrappen valt me ook een beetje tegen!
Dus het word poetsen! Tot nu toe Modesta bovenaan maar sta open voor suggesties

Ik heb ook een Gyeon coating en ben daar zeer tevreden over.

14215305_664318867053437_1652831191_o.jpg
14285056_664318830386774_731505973_o.jpg
14215305_664318797053444_2115678483_o.jpg
14233529_664318357053488_578535818_o(1).jpg
 
  • Like
Reactions: HWS
@stokkrx @davandy
Met alle respect voor de coatings van Gyeon en (b.v.) CarPro, maar die van Modesta en OptiCoat lijken toch wel van een andere orde. Er wordt op dit forum erg lovend over gesproken en geschreven en de levensduur is zoals beloofd. Wellicht een goed idee dat jullie ons na een jaartje een update geven omtrent glans, swirl-bestendigheid en onderhoud? Goed voor allen die een coating overwegen.
 
@stokkrx @davandy
Met alle respect voor de coatings van Gyeon en (b.v.) CarPro, maar die van Modesta en OptiCoat lijken toch wel van een andere orde. Er wordt op dit forum erg lovend over gesproken en geschreven en de levensduur is zoals beloofd. Wellicht een goed idee dat jullie ons na een jaartje een update geven omtrent glans, swirl-bestendigheid en onderhoud? Goed voor allen die een coating overwegen.
Gyeon doet niet onder voor Modesta alleen is bij de een de marketing wat beter. Ik zelf heb een volledige zelfhelende Xpel wrap. Voordeel van de Folie nu na 1.5 jaar is de lak nog in nieuwstaat, geen swirls etc te zien. Schoonmaken gaat super snel, geen bijt plekken van vogel *sugar* etc. 2 nadelen vande folie: 1. de prijs en 2. je kan niet meer met een poetsmachine aan de slag, dit is ook niet echt nodig maar als je het leuk vind dat te doen dat gaat met een folie niet meer.
 
In schaik?
@stokkrx @davandy
Met alle respect voor de coatings van Gyeon en (b.v.) CarPro, maar die van Modesta en OptiCoat lijken toch wel van een andere orde. Er wordt op dit forum erg lovend over gesproken en geschreven en de levensduur is zoals beloofd. Wellicht een goed idee dat jullie ons na een jaartje een update geven omtrent glans, swirl-bestendigheid en onderhoud? Goed voor allen die een coating overwegen.

En waar baseer je deze opmerking?
Ik heb Kenzo en geen swirls plus mijn rood is veel dieper gekleurd sinds de behandeling.
 
@TLS1958 Merken als Gyeon en CarPro richten zich meer op de particuliere markt. Merken als Modesta, Opticoat (en Kenzo) richten zich meer op de professionele markt. Die tref je niet in een detail(web)shop. Nu ben ik geen chemicus, maar in de samenstelling van diverse coatings zit verschil. Dat uit zich o.a. in levensduur, glans en swirl-bestendigheid. Je ziet het ook terug in de garanties die gegeven worden. De genoemde merken maken allen prima coatings, maar alle waar naar zijn geld.