Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik was vandaag met één van onze werknemers in gesprek en hij vertelde me dat toen hij z'n nieuwe Kia ging ophalen, dat deze onder een grote doek zat met een staander erbij met
daarop een fles champagne en een kaartje met proficiat. Ik vroeg me af of dit vergelijkbaar zal zijn wanneer ik m'n Tesla binnen enkele maanden kan ophalen...
Dat snap ik wel. Bij Kia zijn ze blij er weer eentje verkocht te hebben..:tongue:
 
Gisterenavond was het eindelijk zover. Ik mocht mijn MS85 gaan afhalen in Aartselaar. Blij als een klein kind. Na de nodige info vlot de baan op...... totdat de wagen na 9 km plots waarschuwde " gevaar: auto schakelt zichzelf uit". Aan de kant gaan staan en met de hulp van Tesla assistance de auto weer aan de praat gekregen. Maar nog eens tien km verder: " gevaar: auto schakelt zichzelf uit ". Deze keer wilde Tesla assistance geen risico meer nemen en werd mijn splinternieuwe Tesla dus na 19 km rijplezier al weer van me afgenomen :mad:
Bij het optakelen van de wagen zagen we in de rechterachterband een grote dikke spijker zitten. Laten we hopen dat dit de oorzaak van het leed was.

IMG_0910.JPG
 
Oei Peanuts, (dorpsgenoot) hopelijk is het niets te erg en heb je de wagen snel terug !

Hmm, dus maw een wagen die duurder is dan 99% van wat er op de weg rond rijdt en toch moeten we het slikken dat er zelfs zoiets banaal als een klein cadeautje niet af kan bij
levering? Het zijn trouwens ook enkel Tesla rijders die zulke problemen als Peanuts mogen ervaren, nog nooit gehoord dat er een auto vers van de dealer na 20 km de geest geeft.
Laten we hopen dat het de spijker is, want als ik eerlijk mag zijn, het mag dan volgens iedereen zo'n ongelooflijke wagen zijn maar een voorval als dit kan in mijn ogen gewoon niet, punt!! Het gaat mij hier trouwens niet om die fles champagne, ik vind dat zelfs niet lekker, het gaat om het idee. Bij een uitzonderlijke wagen hoor je uitzonderlijk behandeld te worden..

Of ik nu gratis de wereld kan rondrijden of niet, het gebruik van die SuC zijn betaald door mij bij aankoop van de wagen. wat was het, een 2000 euro voor toegang tot de SuC? dus aan een 15 tal euro (grof gerekend) om de wagen van leeg naar vol te laden is dat wat een 135 keer bij laden aan de SuC? hm, een getal dat ik NOOIT zal halen. Dus nee, ik vind niet dat ik door die paar voordelen van de Tesla m'n principes hier over moet laten vallen.

Ik ben zelfs voor levering waarschijnlijk al een beetje "genaaid" door Tesla want van wat ik kan volgen op het Amerikaanse Tesla forum zal m'n wagen enkel met de voorste next gen seats geleverd worden, terwijl de achterbank de gewone versie is (als dit niet terug wordt aangepast natuurlijk)...dit is een week nadat ik m'n bestelling heb doorgestuurd in voegen gegaan, dus ik heb wel lekker nog 1000 euro MEER betaald voor ENKEL de voorzetels....

Al bij al toch nog altijd vol blije spanning afwachten naar de levering.
 
Oei Peanuts, (dorpsgenoot) hopelijk is het niets te erg en heb je de wagen snel terug !

Hmm, dus maw een wagen die duurder is dan 99% van wat er op de weg rond rijdt en toch moeten we het slikken dat er zelfs zoiets banaal als een klein cadeautje niet af kan bij
levering? Het zijn trouwens ook enkel Tesla rijders die zulke problemen als Peanuts mogen ervaren, nog nooit gehoord dat er een auto vers van de dealer na 20 km de geest geeft.
Laten we hopen dat het de spijker is, want als ik eerlijk mag zijn, het mag dan volgens iedereen zo'n ongelooflijke wagen zijn maar een voorval als dit kan in mijn ogen gewoon niet, punt!! Het gaat mij hier trouwens niet om die fles champagne, ik vind dat zelfs niet lekker, het gaat om het idee. Bij een uitzonderlijke wagen hoor je uitzonderlijk behandeld te worden..

Of ik nu gratis de wereld kan rondrijden of niet, het gebruik van die SuC zijn betaald door mij bij aankoop van de wagen. wat was het, een 2000 euro voor toegang tot de SuC? dus aan een 15 tal euro (grof gerekend) om de wagen van leeg naar vol te laden is dat wat een 135 keer bij laden aan de SuC? hm, een getal dat ik NOOIT zal halen. Dus nee, ik vind niet dat ik door die paar voordelen van de Tesla m'n principes hier over moet laten vallen.

Ik ben zelfs voor levering waarschijnlijk al een beetje "genaaid" door Tesla want van wat ik kan volgen op het Amerikaanse Tesla forum zal m'n wagen enkel met de voorste next gen seats geleverd worden, terwijl de achterbank de gewone versie is (als dit niet terug wordt aangepast natuurlijk)...dit is een week nadat ik m'n bestelling heb doorgestuurd in voegen gegaan, dus ik heb wel lekker nog 1000 euro MEER betaald voor ENKEL de voorzetels....

Al bij al toch nog altijd vol blije spanning afwachten naar de levering.
Wacht maar tot je zelf rondrijdt, dan doet bovenstaande er allemaal niets meer toe.

Verder kan ik je melden dat de kans op afleverproblemen bij dure auto's vele malen groter is dan bij een simpele Citroen C1 waarvan er miljoenen worden geproduceerd, en dat elke dure auto dealer een heel verjaardagspartijtje vol kan praten over nieuw afgeleverde auto's die weer binnen een dag terug waren...

Ow en sorry, maar om dit soort bedragen neer te tellen voor een auto om vervolgens te gaan zeuren dat je die 2000 euro er nooit uit gaat halen voor supercharging, dat vind ik niet helemaal bij elkaar passen...

Verder neem je een aantal dingen aan over je zetels, die je uit de fora haalt en dus baseert op geruchten en verhalen. Ik denk dat je dat het beste met Tesla zelf opneemt, zij zullen denk ik het beste weten wat ze in je auto monteren.
 
Wacht maar tot je zelf rondrijdt, dan doet bovenstaande er allemaal niets meer toe.

Verder kan ik je melden dat de kans op afleverproblemen bij dure auto's vele malen groter is dan bij een simpele Citroen C1 waarvan er miljoenen worden geproduceerd, en dat elke dure auto dealer een heel verjaardagspartijtje vol kan praten over nieuw afgeleverde auto's die weer binnen een dag terug waren...

Ow en sorry, maar om dit soort bedragen neer te tellen voor een auto om vervolgens te gaan zeuren dat je die 2000 euro er nooit uit gaat halen voor supercharging, dat vind ik niet helemaal bij elkaar passen...
Ui
Verder neem je een aantal dingen aan over je zetels, die je uit de fora haalt en dus baseert op geruchten en verhalen. Ik denk dat je dat het beste met Tesla zelf opneemt, zij zullen denk ik het beste weten wat ze in je auto monteren.

Ik geloof best dat ik al deze dingen zal vergeten eens ik de wagen heb, dat neemt niet weg dat er gerust over gesproken en zelfs geklaagd mag worden of niet?
Ik denk dat veel mensen vergeten dat het over een wagen gaat die moet wedijveren met het top segment dus dan is er in feite geen ruimte voor het maken van compromissen
en hoeft het zelfs niet om zo nu en dan een oogje dicht te knijpen, perfectie is perfectie.

Het kan goed zijn dat er wel meer problemen bij dure auto's zijn, die zullen er trouwens evengoed in het goedkope segment zijn, wil dit dan zeggen dat we het allemaal maar
moeten aannemen, knikken en doorgaan dan? Ik dacht het toch effe niet.

Ow en sorry, maar ik zou toch m'n reactie nog een keertje terug lezen, ik zeur helemaal niet over die 2000 euro voor de SuC, dit was een reactie op een vorige post dat ik gratis door Europa kan rijden dus dat ik niet hoefde te zeuren, nou nee, dat is dus niet gratis.

Ik baseer me trouwens niet op geruchten en verhalen, deze info komt rechtstreeks van het Amerikaanse forum, waar dit al verschillende keren beschreven is na levering van hun wagen. Mensen die voor mij (in de states dan) hun wagen hadden besteld en ondertussen deze in ontvangst hebben gekregen, zonder de achterste next gen seats.
 
...
Ow en sorry, maar ik zou toch m'n reactie nog een keertje terug lezen, ik zeur helemaal niet over die 2000 euro voor de SuC, dit was een reactie op een vorige post dat ik gratis door Europa kan rijden dus dat ik niet hoefde te zeuren, nou nee, dat is dus niet gratis.

Neem in dat geval ook de moeite om mijn post even terug te lezen. Nergens staat dat je zeurt. Ik geef een advies om op plezierige manier toch aan een flesje champagne te komen, op licht ironische manier geschreven. Het is gratis, in die zin dat het je verder geen cash-out kost. Maar inmiddels begrijp ik dat je niet van champagne houd.

Verder wens ik je veel plezier met je auto (niet ironisch bedoeld).
 
Ik geloof best dat ik al deze dingen zal vergeten eens ik de wagen heb, dat neemt niet weg dat er gerust over gesproken en zelfs geklaagd mag worden of niet?
Ik denk dat veel mensen vergeten dat het over een wagen gaat die moet wedijveren met het top segment dus dan is er in feite geen ruimte voor het maken van compromissen
en hoeft het zelfs niet om zo nu en dan een oogje dicht te knijpen, perfectie is perfectie.
Oogjes dichtknijpen? Ik geloof niet dat we dat hier doen ;-)
'Perfectie is perfectie' is natuurlijk een mooi streven, maar in werkelijkheid nooit haalbaar. Het is dus zaak dat een bedrijf wanneer het onverhoopt toch fout gaat, de juiste service en zekerheid biedt. En die reputatie heeft Tesla intussen wel voor zich weten op te bouwen. Ik geloof dat ze ook in dit geval direct hun verantwoordelijkheid hebben genomen en de auto terug hebben genomen voor herstel.

Het kan goed zijn dat er wel meer problemen bij dure auto's zijn, die zullen er trouwens evengoed in het goedkope segment zijn, wil dit dan zeggen dat we het allemaal maar
moeten aannemen, knikken en doorgaan dan? Ik dacht het toch effe niet.
Ik viel over deze zin: 'nog nooit gehoord dat er een auto vers van de dealer na 20 km de geest geeft'. Uiteraard heb ik er geen enkele moeite mee om ervaringen met bedrijven te delen en van kritiek te voorzien op een publiek forum :)

Ow en sorry, maar ik zou toch m'n reactie nog een keertje terug lezen, ik zeur helemaal niet over die 2000 euro voor de SuC, dit was een reactie op een vorige post dat ik gratis door Europa kan rijden dus dat ik niet hoefde te zeuren, nou nee, dat is dus niet gratis.
Ah ok excuses, ik had die context niet gezien inderdaad.

Ik baseer me trouwens niet op geruchten en verhalen, deze info komt rechtstreeks van het Amerikaanse forum, waar dit al verschillende keren beschreven is na levering van hun wagen. Mensen die voor mij (in de states dan) hun wagen hadden besteld en ondertussen deze in ontvangst hebben gekregen, zonder de achterste next gen seats.
Dat zijn dan toch verhalen van anderen, enkele maanden terug, in een ander continent nota bene? Je kunt hier toch geen zekerheid uit halen dat dit voor jouw auto ook gaat gelden? De enige die je daar zekerheid over zal geven is Tesla, dat wilde ik zeggen.

- - - Updated - - -

Neem in dat geval ook de moeite om mijn post even terug te lezen. Nergens staat dat je zeurt. Ik geef een advies om op plezierige manier toch aan een flesje champagne te komen, op licht ironische manier geschreven. Het is gratis, in die zin dat het je verder geen cash-out kost. Maar inmiddels begrijp ik dat je niet van champagne houd.

Verder wens ik je veel plezier met je auto (niet ironisch bedoeld).
Ik heb het woord 'zeuren' inderdaad opgeschreven, ik had niet door dat gvands op jouw bericht reageerde... :redface:
 
Oei Peanuts, (dorpsgenoot) hopelijk is het niets te erg en heb je de wagen snel terug !

Hmm, dus maw een wagen die duurder is dan 99% van wat er op de weg rond rijdt en toch moeten we het slikken dat er zelfs zoiets banaal als een klein cadeautje niet af kan bij
levering? Het zijn trouwens ook enkel Tesla rijders die zulke problemen als Peanuts mogen ervaren, nog nooit gehoord dat er een auto vers van de dealer na 20 km de geest geeft.
Laten we hopen dat het de spijker is, want als ik eerlijk mag zijn, het mag dan volgens iedereen zo'n ongelooflijke wagen zijn maar een voorval als dit kan in mijn ogen gewoon niet, punt!! Het gaat mij hier trouwens niet om die fles champagne, ik vind dat zelfs niet lekker, het gaat om het idee. Bij een uitzonderlijke wagen hoor je uitzonderlijk behandeld te worden..

Of ik nu gratis de wereld kan rondrijden of niet, het gebruik van die SuC zijn betaald door mij bij aankoop van de wagen. wat was het, een 2000 euro voor toegang tot de SuC? dus aan een 15 tal euro (grof gerekend) om de wagen van leeg naar vol te laden is dat wat een 135 keer bij laden aan de SuC? hm, een getal dat ik NOOIT zal halen. Dus nee, ik vind niet dat ik door die paar voordelen van de Tesla m'n principes hier over moet laten vallen.

Ik ben zelfs voor levering waarschijnlijk al een beetje "genaaid" door Tesla want van wat ik kan volgen op het Amerikaanse Tesla forum zal m'n wagen enkel met de voorste next gen seats geleverd worden, terwijl de achterbank de gewone versie is (als dit niet terug wordt aangepast natuurlijk)...dit is een week nadat ik m'n bestelling heb doorgestuurd in voegen gegaan, dus ik heb wel lekker nog 1000 euro MEER betaald voor ENKEL de voorzetels....

Al bij al toch nog altijd vol blije spanning afwachten naar de levering.

Mag ik vragen waarom je de auto dan aanschaft als je al zoveel op te merken hebt, voordat de auto (nog enkele maanden?) uberhaupt in je bezit is?

Ik moet er zelfs niet aan denken: champagne bij aflevering. Doe mij maar gewoon de Tesla manier in plaats van een hoop theather met een persoon die alleen maar blij is omdat jij hem net een zak geld hebt gebracht.
 
Kijk, ik wil niet overkomen als iemand die Tesla afbreekt of wat dan ook, uiteindelijk heb ik ook met een glimlach getekend om mijn zuurverdiende centjes bij hen achter te laten voor een wagen.
Deze conversatie is gewoon begonnen bij het punt dat ik maakte over de leuke manier waarop men een nieuwe wagen in ontvangst mocht nemen bij Kia en of dit ook het
geval ging zijn bij Tesla.

Ik durf gerust zeggen dat ik de wagen heb gekocht voor z'n prestaties plus het feit dat dergelijke wagen zeer gunstig is in België om
op de zaak aan te kopen. We hadden nog enkele andere wagens van dezelfde klasse in gedachte maar zijn voor Tesla gegaan.
Het verontrust me wel een beetje dat er blijkbaar niets negatief over Tesla gezegd mag worden. Ik heb amper iets op Tesla aan te merken,
op dit ogenblik dan toch nog, we zullen zien wat de toekomst brengt natuurlijk, maar ik dacht dat de hele bedoeling van een forum was om
problemen op te sporen en op te lossen, ervaringen te delen met anderen etc etc, niet enkel om het merk de hemel in te loven zonder meer?
 
Last edited:
Kijk, ik wil niet overkomen als iemand die Tesla afbreekt of wat dan ook, uiteindelijk heb ik ook met een glimlach getekend om mijn zuurverdiende centjes bij hen achter te laten voor een wagen.
Deze conversatie is gewoon begonnen bij het punt dat ik maakte over de leuke manier waarop men een nieuwe wagen in ontvangst mocht nemen bij Kia en of dit ook het
geval ging zijn bij Tesla.
Het kwam wat dwingerig over in mijn ogen, maar dat zal wellicht geweest zijn omdat je geschokken was van wat peanuts overkomen is met zijn auto.
Ik vond het in ontvangst nemen van de auto prima geregeld bij Tesla. Er was volop tijd voor me (let wel, dit was vandaag precies een jaar geleden, dus ook op de laatste dag van het kwartaal), duidelijke uitleg gehad, vriendelijke mensen. Auto stond er mooi bij, alles goed geregeld, gewoon zoals het hoort.
Wel leuk dat Kia je er een fles champagne bij geeft, daar niet van. Maar ik ben me bij dat soort cadeautjes van bedrijven er wel terdege van bewust dat het een sigaar uit eigen doos is.
Het is anders als er inderdaad een reden is om iets 'goed te maken' en je dan een fles lekkers krijgt (bijv. omdat je langer dan normaal op je auto hebt moeten wachten of zoiets).
Maar standaard bij aflevering is toch wel sigaar uit eigen doos (betaald uit de 'kosten rijklaar maken' post).

Anyway no hard feelings verder :)
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Je hebt helemaal gelijk, gvands. In dit draadje kan naar hartelust gejankt worden.
Is het niet over de auto of Tesla Motors, dan maar tegen elkaar.
Zoals ik al eerder zei: 'janken helpt!'.
 
Ik heb gisterenavond in Tilburg mijn nieuwe opgehaald, en ze namen absoluut alle tijd voor de aflevering van mijn auto, net als (voor zover ik kon zien) bij alle andere auto's rond hetzelfde tijdstip.
Als een kind zo blij naar huis met een nieuwe sleutelhanger EN een hele fijne wagen (en de rode stekker zat er ditmaal meteen bij :smile:).
Na een maand Tesloos te zijn geweest wel weer even wennen, wat zit waar? En toch wel even wennen aan de nieuwe schakelaars.
Rijden met Dual Motor is voor mij toch echt prettiger dan RWD, en wat een verschil met de vorige (VIN 69xxx vs VIN 19xxx) m.b.t. (beleving) van afwerking.....

Samengevat: Ik ben erg blij met de auto en met de service mbt aflevering!

Om dan toch on topic te blijven binnen dit draadje: het laadklepje sluit zichzelf niet op afstand zoals ooit beloofd was:wink:.
En ik zou nog graag 0,3 seconden sneller naar 100 willen in de Insane stand (waar in de VS over gefluisterd wordt....) anders krijg ik mijn verbruik nooit boven de 200 Wh / Km :tongue:....
 
Vandaag P85D opgehaald. Was netjes, alles in orde, kleine retouche op de lak maar was zo gefixt.

Eerste ervaringen (50km gereden, niet veel dus):
- Voelt wat "zwaar" aan, e.g. je moet echt al wat duwen op de pedaal om assertief te rijden, zoniet is het comfy cruisen, wat ook ten goede komt aan de passagiers
- Snap niet hoe jullie aan 200Wh/km geraken. Heb vandaag niets speciaals gedaan om geen ongelukken te hebben, dus geen acceleratie e.d. en ik zal al aan 300Wh, waarvan meeste in de stad
- Regen remmen fantastisch, is zoals "remmen op de motor" van de atmosferische V10, maar denk wel dat achterliggers het niet altijd onmiddellijk zien dat er geremd wordt
- Energieverbruik bij stilstand niet-opladen, e.g. ingeplugged en gewoon wat spelen op het scherm zonder echt op te laden: 1000 W (4A op 1 faze 230V). Da's wel ferm
- Brede auto, heb al de kriebels gehad bij tegenliggers
- Achteruit zicht beperkt
- Vingers op de ramen bij het dicht doen van de deuren - weet niet waar jullie hem vastpakken
- Heb het gevoel, maar da's misschien perceptie, dat ik niet in het midden van het stuur zit, maar klein beetje naar rechts van het stuur. (en dan was ik niet aan het prullen op de touchscreen)
- Next Gen zetels echt VEEL beter dan 1e gen zetels.

Wat ik alvast mis tov vroeger, maar da's persoonlijk:
- Geen Head Up Display
- Geen Assisted Door Closing : op vorige wagen kon ik de deur gewoon licht laten vallen, en de auto sloot zelf. Vandaag al paar keer gehad dacht ik op stappen kon terugkeren om hem dicht te "smijten".
 
- Regen remmen fantastisch, is zoals "remmen op de motor" van de atmosferische V10, maar denk wel dat achterliggers het niet altijd onmiddellijk zien dat er geremd wordt
De remlichten gaan vanzelf aan als je 'hard' op de regen remt. Wordt bepaald aan de hand van de hoeveelheid vertraging.

- - - Updated - - -

Oh, en je signature even aanpassen. Today model S, yesterday M5...
 
Gisterenavond was het eindelijk zover. Ik mocht mijn MS85 gaan afhalen in Aartselaar. Blij als een klein kind. Na de nodige info vlot de baan op...... totdat de wagen na 9 km plots waarschuwde " gevaar: auto schakelt zichzelf uit". Aan de kant gaan staan en met de hulp van Tesla assistance de auto weer aan de praat gekregen. Maar nog eens tien km verder: " gevaar: auto schakelt zichzelf uit ". Deze keer wilde Tesla assistance geen risico meer nemen en werd mijn splinternieuwe Tesla dus na 19 km rijplezier al weer van me afgenomen :mad:
Bij het optakelen van de wagen zagen we in de rechterachterband een grote dikke spijker zitten. Laten we hopen dat dit de oorzaak van het leed was.

Auch!! Ik hoop dat je je MS snel terug ziet en dit euvel rap kan vergeten...

Ben benieuwd wat de oorzaak was van je panne...
 
Tja, dat aflevering aan jou in 10 minuten klaar zou zijn kon ik me al niet voorstellen :p

Ze namen alle tijd.... dat kan ook betekenen dat ze me eerst een paar uur hebben laten wachten voordat ik m kreeg :biggrin:....
Maar in dit geval was het toch echt de 6.2 en het extra papierwerk en dat ik als kennis van jou toch een beetje een locale beroemdheid ben :wink: waardoor iedereen even een praatje kwam maken (Paolo nog gevraagd of hij de 30e er bij is...) waardoor het langer dan 10 minuten duurde...
Ze vroegen bij service wel wanneer ze je weer zouden zien (zal wel met McD te maken hebben)....
 
Last edited: