Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Misschien niet geheel in lijn met dit topic maar in de VS beginnen gebruikers van Tesla nu ook te klagen over de lange service tijden. Mensen moeten 2 maanden wachten voor een wieluitlijning, ik denk toch echt dat Tesla met Dealers moet gaan samen werken of andere zelfstandige willen ze niet vast lopen op een gebrek aan service kunnen verlenen. De wet van remmende voorsprong kan ze wel eens tegen gaan zitten wat erg jammer zou zijn.
 
Een klein foutje van de laatste tijd: af en toe is de auto bij het instappen en wegrijden de draad volledig kwijt voor wat betreft de buitentemperatuur. Het is dan 5 graden, maar de thermometer geeft 25 graden aan. Het effect is dat de auto gaat koelen in plaats van verwarmen. Binnen een paar minuten past de thermometer zich weer aan aan de echte buitentemperatuur en gaat de verwarming aan. Dit doet zich volgens mij vooral voor vlak na het opladen. Ben benieuwd of dit vaker voorkomt?
 
Vind het wel vrij storend dat er telkens water uit het pano dak komt als het een beetje heeft geregend, word elke keer kletsnat! Waar zitten de afvoer kanalen precies? Kan ik ze eens zelf schoonmaken...

Heb t niet bekeken. Maar logischerwijs helemaal op t laagste punt, achteraan dus. Waarschijnlijk lastig bij te komen.

Bij m'n BMW was dit ook probleem. Waterafvoer kwam uit in wielkast achterzijde. Kan me voorstellen dat t bik Tesla daar ook ergens eindigt.
 
Bij mij ook, naast nog 10 andere puntjes, en het puntje van vandaag: hij doet het niet meer.
Arme jij! Ik heb nu bijna 72.000 kilometer erop zitten, 1 keer stil gestaan en verder een paar keer de drive unit vervangen vanwege de brom. Half april weer een nieuwe drive unit vanwege de 'klunk'.

Wat me wel serieus stoort en telkens blijft storen, is het gekraak wat van achter komt & dashboard komt. Klinkt erg el cheapo zo!
 
Wat ik een echte tekortkoming vind: iedere keer opnieuw de dagrijverlichting handmatig aanzetten, ik wil dat mijn achterlichten altijd branden. Waarom kan ik dat niet instellen?
Hoe zit het met leds aan de voorzijde, zijn die altijd aan eigenlijk? Vanochtend met slecht weer weer ervaren hoe onzichtbaar je bent zonder verlichting. Achter me een aantal keer een ICE zonder verlichting.
 
Wat ik een echte tekortkoming vind: iedere keer opnieuw de dagrijverlichting handmatig aanzetten, ik wil dat mijn achterlichten altijd branden. Waarom kan ik dat niet instellen?
Hoe zit het met leds aan de voorzijde, zijn die altijd aan eigenlijk? Vanochtend met slecht weer weer ervaren hoe onzichtbaar je bent zonder verlichting. Achter me een aantal keer een ICE zonder verlichting.

Wel gemerkt dat, indien de ruitenwissers op auto staan, de lichten ook automatisch aangaan als de wissers hun werk doen. Dus bij slecht weer hoef je handmatig niets te doen.
 
Wat ik een echte tekortkoming vind: iedere keer opnieuw de dagrijverlichting handmatig aanzetten, ik wil dat mijn achterlichten altijd branden. Waarom kan ik dat niet instellen?
Hoe zit het met leds aan de voorzijde, zijn die altijd aan eigenlijk? Vanochtend met slecht weer weer ervaren hoe onzichtbaar je bent zonder verlichting. Achter me een aantal keer een ICE zonder verlichting.

Voor mij ook een voortdurende bron van (milde) ergernis.
Vaak heb je het niet in de gaten dat je zonder licht aan rijdt.
Als ik even uitstap om de bagage in of uit te laden en daarna verder wil rijden, dan kan ik weer opnieuw de verlichting aanzetten.

Weet iemand een manier om de verlichting standaard aan te laten staan ?
 
Voor mij ook een voortdurende bron van (milde) ergernis.
Vaak heb je het niet in de gaten dat je zonder licht aan rijdt.
Als ik even uitstap om de bagage in of uit te laden en daarna verder wil rijden, dan kan ik weer opnieuw de verlichting aanzetten.

Weet iemand een manier om de verlichting standaard aan te laten staan ?

Ik snap het probleem niet zo. Ik heb alles op auto staan. Dagrijverlichting is altijd aan (voorkant), en als het donker wordt gaat de 'gewone' verlichting aan.
 
Ik snap het probleem niet zo. Ik heb alles op auto staan. Dagrijverlichting is altijd aan (voorkant), en als het donker wordt gaat de 'gewone' verlichting aan.

Mee eens ... Ik vind het ook prima werken. Met één uitzondering: mist! Met mist gaat de verlichting vaak niet (snel genoeg) vanzelf aan. Mist is overigens bij meeste automerken met automatische verlichting een probleem hoor. Niet specifiek voor Tesla.
 
Ja, al dat vervangen van drive units en accupakketten loopt wel in de papieren, zou je denken.
Maar dit is grotendeels door Tesla Motors zelf veroorzaakt leed (mooie engelse term: self inflicted agony).

Men wil nu eenmaal niet in elk SeC opnieuw het wiel (laten) uitvinden -ha!-, daarom worden bijvoorbeeld de drive units centraal geïnspecteerd en gerepareerd. Eerst naar California, maar inmiddels in Tilburg, dacht ik.
Voelde een beetje raar om een aandrijf unit over de halve wereldbol te slepen om daar een kabel met een tie-wrap vast te zetten. Maar zo zijn de regels nu eenmaal vastgesteld.
Ordnung muss sein, op een manier waar de Germanen jaloers op kunnen zijn.

Dat een fix dan niet werkt, is voor de betreffende eigenaars wel heel erg zuur. Maar dan wordt die fix in de toekomst hopelijk ook niet meer toegepast. Helaas is hier ook een mooie engelse term voor: trial-and-error.
Hopelijk is deze fase van de ontwikkeling van de Model S snel voorbij.