Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Mmmm, als ik in de auto stap zegt ie "systemen opstarten", en na circa een halve minuut wachten kan ik rijden. Het grote scherm blijft zwart - en ik krijg een melding dat de parkeerhulp niet werkt. Nog niet eerder gezien op het forum, herkenbaar voor iemand?

Range mode misschien aangezet (geeft langere opstarttijd).

Misschien een reset geven? Blijft 17 inch aldoor zwart? Dan zou ik bellen met Tesla. Die zien dan wat er mis is en wellicht kunnen ze het gelijk herstellen/resetten.
 
Mijn scherm zoomt in of verspringt zonder dat ik er aan zit met mijn vingers. Dat is in het kort het probleem. Geen idee of die filmpjes dat duidelijk maken ;)

Ok, niet echt. Was beetje wazig beeld ook. Maar ik heb soms dat het systeem een beetje hangt en dan als hij weer een beetje "op adem" is gekomen gaat hij ineens uitvoeren wat ik een minuut ervoor oid had willen doen.
 
Mijn scherm zoomt in of verspringt zonder dat ik er aan zit met mijn vingers. Dat is in het kort het probleem. Geen idee of die filmpjes dat duidelijk maken ;)

Zou ook statische elektriciteit kunnen zijn. Als ik met een doekje de bovenkant van het dashboard afneem, moet ik het scherm eerst in Cleaning mode zetten om te voorkomen dat het helemaal op hol slaat.
 
heb sinds enige tijd een brom aan de rechtervoorkant. het is zeer zeker de verwarming/ airco. het is wanneer ik weg rijd, bij accelereren verdwijnt het, en langzamer gaan komt het weer terug. als ik de klimaatregeling aan en uit zet is het weg. Iemand enig idee wat het is/ eerdere ervaringen?

En het andere is dat als ik de charge port open de port wel opent maar als ik dan de kabel probeer in te doen dan is deze gelocked. Pas als ik in de auto weer op de knop 'unlock charge port" dan kan de kabel er wel in. Dubbelklikken op de dak van de sleutel helpt overigens niet. Iemand die dit probleem herkent?
 
heb sinds enige tijd een brom aan de rechtervoorkant. het is zeer zeker de verwarming/ airco. het is wanneer ik weg rijd, bij accelereren verdwijnt het, en langzamer gaan komt het weer terug. als ik de klimaatregeling aan en uit zet is het weg. Iemand enig idee wat het is/ eerdere ervaringen?

En het andere is dat als ik de charge port open de port wel opent maar als ik dan de kabel probeer in te doen dan is deze gelocked. Pas als ik in de auto weer op de knop 'unlock charge port" dan kan de kabel er wel in. Dubbelklikken op de dak van de sleutel helpt overigens niet. Iemand die dit probleem herkent?
Er is een verbeterde ophanging/isolatie voor de airco compressor beschikbaar die op verzoek gratis wordt geïnstalleerd bij Tesla. Dit verhelpt hoogstwaarschijnlijk de vibraties die je noemt. Het is wel een uur of 4 werk dus niet een kwestie van even langs rijden, maak een afspraak.

De charge port problemen herken ik zelf niet, ik zou het even bij Tesla navragen/combineren met bovenstaande.
 
En het andere is dat als ik de charge port open de port wel opent maar als ik dan de kabel probeer in te doen dan is deze gelocked. Pas als ik in de auto weer op de knop 'unlock charge port" dan kan de kabel er wel in. Dubbelklikken op de dak van de sleutel helpt overigens niet. Iemand die dit probleem herkent?

Sinds de laatste software-update die ik heb ontvangen (2.2.140) een paar keer last van gehad. Niet alleen dit, maar ook dat de systemen met enige regelmaat traag reageren. Het instrument-cluster start vaak uit zich zelf op na instappen, en het duurt soms wel 30 seconden alvorens ik weg kan rijden. Ikzelf zie de problemen met het gelocked zijn van de laadpoort als een probleem met de software.

Voorgaande problemen had ik in de vorige versies geen last van.
 
Ik heb vaak idd dat het systeem erg traag reageert. Met name de afstandssensors zijn voor mij een groot probleem. Vorige keer al eens naar gekeken door Tesla en niets kunnen zien. Zal er eens een filmpje van trachten te maken, want soms na 5 seconden als iemand langs de voor of achterkant van je auto loopt en de bijrijder al aan het instappen is zie ik ineens STOP. Ook met achteruit rijden al heel vaak op de camera te zien dat ik echt niet verder moet rijden en dan rem ik... Dan weer pas na paar seconden STOP.
Als ik op de camera druk duurt het wel eens 10 seconden voordat het camerabeeld "opstart"
 
t, ik zou het even bij Tesla navragen/combineren met bovenstaande.
Ok dank! Ik zal het navragen. Wel vreemd want de auto is van december. Je zou verwachten dat het in iddels verbeterd was. De charge blokkade is inderdaad net als bij jou erik sinds de eerste update naar 6.1.

Ik was laatst al aan de supercharger in amsterdam me aan het verwonderenhoeveel bruggen er zijn en dat er om 22.45 op donderdag avond nog door 2 monteurs werd gewerkt! Nu ik ook wat issues lijk te hebben (heb ook last van vocht achter de achterlampen achter) begin ik te begrijpen waarom.
 
Ok dank! Ik zal het navragen. Wel vreemd want de auto is van december. Je zou verwachten dat het in iddels verbeterd was. De charge blokkade is inderdaad net als bij jou erik sinds de eerste update naar 6.1.

Ik was laatst al aan de supercharger in amsterdam me aan het verwonderenhoeveel bruggen er zijn en dat er om 22.45 op donderdag avond nog door 2 monteurs werd gewerkt! Nu ik ook wat issues lijk te hebben (heb ook last van vocht achter de achterlampen achter) begin ik te begrijpen waarom.

In Tilburg gaan ze met de kwartaal afleveringen 24/7 door.