Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Wat een service! Vanochtend reed ik weg tijdens een linkerbocht water op mijn schoot. Pano dak lekt. Toch maar even via Tesla Amsterdam gereden en laten kijken.
Binnen 15 minuten nieuw Pano paneel gemonteerd, rubber die het water naar de buitenste afvoergoot moeten afvoeren was niet goed meer. Waarschijnlijk beschadigd door het dak bij te hoge snelheid willen sluiten (het vacuüm dat boven de auto gecreerd wordt zorgt er voor dat het dak niet goed sluit). Ik zeg helemaal top, ze gaan in Amsterdam wel in schifts draaien om al het werk aan de auto's te kunnen bijhouden.

Weer zeer positief verrast, Super.
 
Gisteren eindelijk mijn Tesla opgehaald. Zo blij als een kind tot de delivery specialist alle dingen van de auto liet zien en het scherm steeds naar verschillende apps springt.. van info over de auto naar wifi instellingen etc.
Eerst werd gedacht aan remote testen van Tesla monteur maar dat bleek niet het geval. Statische elektriciteit is schijnbaar het probleem. Ze hebben het tijdelijk kunnen fixen maar morgen word hij alweer opgehaald om echt gerepareerd te worden.
Balen maar wel goede service.
De auto rijd wel echt geniaal!!
 
Gisteren eindelijk mijn Tesla opgehaald. Zo blij als een kind tot de delivery specialist alle dingen van de auto liet zien en het scherm steeds naar verschillende apps springt.. van info over de auto naar wifi instellingen etc.
Eerst werd gedacht aan remote testen van Tesla monteur maar dat bleek niet het geval. Statische elektriciteit is schijnbaar het probleem. Ze hebben het tijdelijk kunnen fixen maar morgen word hij alweer opgehaald om echt gerepareerd te worden.
Balen maar wel goede service.
De auto rijd wel echt geniaal!!

De gevoeligheid voor statische elektriciteit was me ook al opgevallen. Als je met een synthetisch doekje over het dashboard veegt begint meteen alles op het scherm aan en uit te springen, radio hard, ventilatie op max etc. Dus inmiddels ligt er een dikke laag stof op m'n dashboard...:rolleyes:
 
Het valt mij de laatste (regenachtige) tijd op dat het relais van wissers wel erg hoorbaar is. Volgens mij was dit niet zo, het was mij in ieder geval niet eerder opgevallen. Zijn er meer mensen die duidelijk hoorbare relais hebben? Ik vind het best irritant!
Ik heb de afgelopen 2 dagen veel in de regen gereden maar het relais van de wissers is me niet opgevallen..
 
image.jpg

Een vlieg binnenin het achterlicht. Dat is ook weer eens iets anders. Hoe die daar ingeraakt is ??
 
Het valt mij de laatste (regenachtige) tijd op dat het relais van wissers wel erg hoorbaar is. Volgens mij was dit niet zo, het was mij in ieder geval niet eerder opgevallen. Zijn er meer mensen die duidelijk hoorbare relais hebben? Ik vind het best irritant!
Ja. Super irritant. Ik neem het sowieso mee in het aandachtspuntenlijstje voor mijn bezoek aan het Service Center a.s. maandag.
 
De gevoeligheid voor statische elektriciteit was me ook al opgevallen. Als je met een synthetisch doekje over het dashboard veegt begint meteen alles op het scherm aan en uit te springen, radio hard, ventilatie op max etc. Dus inmiddels ligt er een dikke laag stof op m'n dashboard...:rolleyes:

Om te verhinderen dat Teslarijders (en -passagiers) last hebben van stoflong oplopen ze vrij kort na release een update toegevoegd. Ook mensen met smetvrees zijn hierbij gebaat: via CONTROLS naar DISPLAYS en daar CLEAN MODE indrukken. U scherm wordt zwart en poetsvriendelijk. Dit jankertje kan je dus afpunten.
 
Om te verhinderen dat Teslarijders (en -passagiers) last hebben van stoflong oplopen ze vrij kort na release een update toegevoegd. Ook mensen met smetvrees zijn hierbij gebaat: via CONTROLS naar DISPLAYS en daar CLEAN MODE indrukken. U scherm wordt zwart en poetsvriendelijk. Dit jankertje kan je dus afpunten.

Had ik nog niet aan gedacht, maar kan ik natuurlijk ook aanzetten als ik niet het scherm zelf aant poetsen ben. ;-)
 
Het valt mij de laatste (regenachtige) tijd op dat het relais van wissers wel erg hoorbaar is. Volgens mij was dit niet zo, het was mij in ieder geval niet eerder opgevallen. Zijn er meer mensen die duidelijk hoorbare relais hebben? Ik vind het best irritant!

Ja. Super irritant. Ik neem het sowieso mee in het aandachtspuntenlijstje voor mijn bezoek aan het Service Center a.s. maandag.


sterk, ik heb hetzelfde probleem... was vroeger niet (eind november, december hadden we ook veel regen).
 
Vanochtend is het hele ruitenwissermechaniek, incl. motor vervangen.

Helaas bleef het geluid volgens het Service Center daardoor niet weg. Wordt een volgende keer gedaan, als ze de auto wat langer ter beschikking hebben.

Ik wacht nog op de onderdelen voor de 26A naar 32A aanpassing van het laadcircuit, die moeten nog binnenkomen.

Tevens geïnformeerd naar de 'seat fix' die in de US plaats vindt. Gaat blijkbaar om het verwijderen van een stukje binnenvering waardoor de stoel wat minder bol wordt.
Maar daar heeft Tesla NL nog niets van gehoord.

Ach, zo geraken we elke keer dichterbij de totale perfectie. :smile:
 
Tevens geïnformeerd naar de 'seat fix' die in de US plaats vindt. Gaat blijkbaar om het verwijderen van een stukje binnenvering waardoor de stoel wat minder bol wordt. Maar daar heeft Tesla NL nog niets van gehoord.

Naar aanleiding van de eerdere meldingen hierover ben ik eens onder de voorstoelen gedoken. Onder iedere stoel lopen in de lengterichting 4 spiralen. Ik neem aan dat ze daarvan de middelste twee loshalen, waardoor je gewicht alleen nog door de buitenste twee wordt gedragen. Ik kan me niet voorstellen dat dat op de lange termijn goed is voor je stoel danwel je zithouding en zie het om die reden niet zitten om zo'n "fix" uit te voeren. Ik zie eerder iets in de oplossing van Hans, maar ben er nog niet uit of ik de investering aan wil gaan.
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Naar aanleiding van de eerdere meldingen hierover ben ik eens onder de voorstoelen gedoken. Onder iedere stoel lopen in de lengterichting 4 spiralen. Ik neem aan dat ze daarvan de middelste twee loshalen, waardoor je gewicht alleen nog door de buitenste twee wordt gedragen. Ik kan me niet voorstellen dat dat op de lange termijn goed is voor je stoel danwel je zithouding en zie het om die reden niet zitten om zo'n "fix" uit te voeren. Ik zie eerder iets in de oplossing van Hans, maar ben er nog niet uit of ik de investering aan wil gaan.

Ik heb de stoel ook al helemaal uit elkaar laten halen bij Leder Inbouw Nederland (goede service en communicatie hier) maar we zagen daarin niet zomaar mogelijkheden om de bolling te verminderen. Totdat ik me van het weekend realiseerde dat de gleuf onder de bolling, opgevuld moet kunnen worden met een driehoek (qua doorsnede) vormige strip. Komende dagen ergens een stuk schuim halen en dan eens een weekje testen of dat helpt. Daarmee zak je met je kont minder diep weg in de stoel. In het midden dan de lendesteun een beetje uit zetten en hopelijk wordt zo dan de stoel een stuk rechter. Als dat bevalt kan ik die driehoekige strip laten bekleden met (hopelijk ongeveer) hetzelfde stukje leer als van de stoelen.
 
Last edited:
Gisteren de auto bij SC Arnhem gehad voor het rechtzetten van de chromen strips op de deuren.
Echter, sinds het ophalen van de auto daar, hoor ik een enorme rammel linksvoor. Het lijkt me de aircopomp.
Met name direct na het aanzetten van de auto. Niet heel lang, wel heel hard :cursing:.

Herkenbaar?
En wat kan dit te maken hebben met het feit dat hij gisteren bij SC Arnhem is geweest?
Ze hebben wel nieuwe software (5.11) er op gezet.