Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.
This site may earn commission on affiliate links.
Ik blijf een door en door slechte ontvangst hebben op mijn Wifi-netwerk(en) terwijl de auto slechts een paar meter van de accesspoints verwijderd is. Is er iemand uit de buurt van Brecht die met zijn Tesla mijn netwerken eens wil komen testen? Op deze manier kan ik eventueel uitsluiten dat het aan het wifi-signaal van mijn netwerken is en het dus aan de ontvangst in de Tesla ligt.
Zelfs testen met mijn GSM als hotspot zijn niet bevredigend.
 
En goede Wifi ontvangst wordt belangrijker nu we alleen op die manier kaart updates gaan ontvangen voor de on-board kaarten (als we de 6.0 geruchten mogen geloven)

attachment.php?attachmentid=56976&d=1408474192.jpg
 
Last edited:
En goede Wifi ontvangst wordt belangrijker nu we alleen op die manier kaart updates gaan ontvangen voor de on-board kaarten (als we de 6.0 geruchten mogen geloven)

Wat :crying: ? Dan ben ik ook de sigaar. Wifi werkt bij mij ook niet echt. Krijg het niet aan de praat. Heb me er niet aan gestoord tot nu toe. Maar als een Wifi verbinding verplicht wordt voor ophalen van kaart updates moet ik er toch maar weer eens naar gaan kijken ...
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

En goede Wifi ontvangst wordt belangrijker nu we alleen op die manier kaart updates gaan ontvangen voor de on-board kaarten (als we de 6.0 geruchten mogen geloven)

attachment.php?attachmentid=56976&d=1408474192.jpg

Daarom ben ik nu, as we speak, een extra Wifi accespoint aan het installeren aan de voorkant van het huis. Hopelijk komt die ver genoeg naar de parkeergarage waar mijn auto staat....
 
Die WiFi updates voor de navigatie kaarten kunnen ze vast op het service center met een USB stickje ook wel doen lijkt me.
Bij mij werkte WiFi ook niet, pas nadat ik een powerline repeater in de schuur plaatste lukte het. Terwijl ik buiten wel gewoon WiFi van binnen op mijn iPhone ontvang.

Wat voor repeater heb je gekocht? Ik ben ook aan het knutselen met Wifi maar loop tegen hetzelfde probleem aan.
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Wat voor repeater heb je gekocht? Ik ben ook aan het knutselen met Wifi maar loop tegen hetzelfde probleem aan.

Ik heb deze: https://www.sitecom.com/nl/wi-fi-homeplug-500-mbps-combo-pack/ln-555/p/1545

Wel een tip: sluit de stekkers wel op dezelfde groep aan, anders werkt het powerline signaal niet goed genoeg. Ik had eerst kant A in een andere groep (direct in in meterkast naast router) dan kant B (schuur), maar de internet verbinding was traag en onstabiel. Nu kant A in tv-meubel achterkamer (toevallig zelfde groep als schuurtje) en het werkt super.
 
Last edited:
Bij de action verkopen ze repeaters voor 20 euro ofzo. Werkt prima.

Off topic wellicht: Als je echt niet een UTP kabel kan doortrekken en daar een Access Point op kan aansluiten, dan is een repeater je enige optie inderdaad (of via het stroomnet met die Powerline adapters) maar zoals eerder gezegd: je gaat een zwak signaal versterken. (= sh*t in, sh*t out)
 
Ik had inderdaad ook getest met de devolo 500 WIFI een access point te maken vlak achter de auto, gaf geen goed resultaat, kan nog wel eens proberen de auto om te draaien en het kanaal op 6 zetten, nu staat alles op 11 en 13 (denk ik)
Opgelet met repeaters: deze repeaten het signaal en lukt meestal niet als er meerdere wifi-signalen zijn en hebben op zich nog een goed signaal nodig, beter is inderdaad om via powerline een nieuw accesspoint te maken (vb devolo 500 WIFI), dan ben je zeker welke router gebruikt wordt.

- - - Updated - - -

\

Kijk ook eens naar de Devolo Dlan Wifi 500. Heb je wel een UTP netwerkaansluiting voor nodig en een stopcontact.
Dit is geen repeater, maar een Wifi access point.

Als je aan kant van de router een devolo dlan 500 gebruikt heb je geen utp nodig naar de devolo dlan wifi, maar gaat dat over de powerline (start- en netwerk- kit bevatten 1 dlan-adapter en 1 of 2 wifi-adapters) en werken perfect
 
Ik had inderdaad ook getest met de devolo 500 WIFI een access point te maken vlak achter de auto, gaf geen goed resultaat, kan nog wel eens proberen de auto om te draaien en het kanaal op 6 zetten, nu staat alles op 11 en 13 (denk ik)
Opgelet met repeaters: deze repeaten het signaal en lukt meestal niet als er meerdere wifi-signalen zijn en hebben op zich nog een goed signaal nodig, beter is inderdaad om via powerline een nieuw accesspoint te maken (vb devolo 500 WIFI), dan ben je zeker welke router gebruikt wordt.

- - - Updated - - -



Als je aan kant van de router een devolo dlan 500 gebruikt heb je geen utp nodig naar de devolo dlan wifi, maar gaat dat over de powerline (start- en netwerk- kit bevatten 1 dlan-adapter en 1 of 2 wifi-adapters) en werken perfect
Je probleem wordt zeker opgelost als je het kanaal aanpast naar voorbeeld 6, lostte direct mijn probleem volledig op!