Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.
This site may earn commission on affiliate links.
Ja, bij mijn S werkt het nu probleemloos.
Sinds een bepaalde software update begin van het jaar werden zowel de ontvangst als het klankbeeld veeeel beter.
Overschakelen naar FM voor bepaalde zenders (BNR bijv.) werkt ook gewoon goed.
 
Ok, dus het moet gewoon goed kunnen werken in een gebied waar DAB dekking in orde is..... ik zet het op mijn lijstje :)

Ja, bij mijn S werkt het nu probleemloos.
Sinds een bepaalde software update begin van het jaar werden zowel de ontvangst als het klankbeeld veeeel beter.
Overschakelen naar FM voor bepaalde zenders (BNR bijv.) werkt ook gewoon goed.
 
Bij mij werkt het eigenlijk ook prima. Gisteren weer 350 km gereden met 1x een 5 seconden gap in de ontvangst, verder goed. Merk dat als ik in omgevind Medemblik ben ontvangst minder wordt, van zowel DAB als FM trouwens....In Zuid-holland og geen problemen ondervonden.
 
Er zit een ouderwets handeltje aan de passagiers kant. Wist ik ook niet, maar toen mijn batterij het niet meer deed, gebruikte de berger die om de frunk te openen om bij de tow-hook te kunnen komen.

aa2b2dfa1ea9c1ffbc3932732d6de05c.jpg

Een mens leert elke dag iets bij!
 
Ik heb het gelezen.... hmmm dat is toch wel jammer, DAB is toch wel veel beter dan FM.

QUOTE]

Is de kwaliteit van DAB (mits het werkt) ook beter dan wanneer je diezelfde radiozender via internet beluistert?

Ik heb last van een continue wegvallende DAB+ ontvangst, vooral vanaf midden Noord-Holland en noordelijker. Als die ontvangst er wel is, is die fractioneel beter dan luisteren via internet.
Dat laatste doe ik in arren moede nu dan ook vrijwel steeds. Rij je op de dijk Enkhuizen-Lelystad dan heb je én geen kaart op je display én geen internetradio.
Het lijkt er sterk op dat Tesla, ook met ferrietkristallen rond de antenne, dit probleem niet kan oplossen.
 
GEEN GPS,

Al van 1 augustus, van bij de levering werkte GPS niet.
Op 4 augustus als eerste klant bij SuC Aartselaar langs gegaan.
Na 2 uur testen, kreeg ik als oplossing: de achterste ruit er even uit vr nieuwe antenne die aan de buitenkant van het raam zit.

4 dagen geleden, ter hoogte van Knokke stonden we stil aan een ophaalbrug.
Het vrouwtje wat uitleg over de verschillende schermen aan het geven, doen we plots een werkende GPS vonden.
Een paar dagen afgewacht.... alles blijft werken.

Gisteren bij de opening van SuC Aartselaar zei men dat ze er vanop afstand aan gewerkt hebben.

Besluit: enkel een software-probleem, en knappe service.

Uw trotse Teslarijder.
 
GEEN GPS,

Al van 1 augustus, van bij de levering werkte GPS niet.
Op 4 augustus als eerste klant bij SuC Aartselaar langs gegaan.
Na 2 uur testen, kreeg ik als oplossing: de achterste ruit er even uit vr nieuwe antenne die aan de buitenkant van het raam zit.

4 dagen geleden, ter hoogte van Knokke stonden we stil aan een ophaalbrug.
Het vrouwtje wat uitleg over de verschillende schermen aan het geven, doen we plots een werkende GPS vonden.
Een paar dagen afgewacht.... alles blijft werken.

Gisteren bij de opening van SuC Aartselaar zei men dat ze er vanop afstand aan gewerkt hebben.

Besluit: enkel een software-probleem, en knappe service.

Uw trotse Teslarijder.
Ik snap eerlijk gezegd je halve verhaal niet?
 
Zelfde probleem hier, alleen niet beperkt tot rondom Eindhoven, al kom ik daar wel het vaakst. Bij mij is er zelfs al een hoop vervangen, zonder echt resultaat helaas.
http://www.TeslaMotorsClub.com/showpost.php?p=735920

Vandaag had ik een afspraak in Hapert (zo'n beetje op de grens met België) en daarna in Eindhoven. Heb DAB op één van de NPO zenders gezet en vanuit Tilburg naar Hapert, naarmate ik verder zuidelijker kwam, viel hij regelmatig weg maar dat kun je daar verwachten, een paar km van de grens. Ging dan over op FM link maar de FM ontvangst is ook niet je van het daar.

Daarna Eindhoven, stad helemaal moeten doorkruisen maar geen enkel probleem gehad met DAB. Pas bij verlaten stad richting Tilburg 2x een seconde weggevallen mogelijk door alle viaducten waar ik onder door reed. Het moet dus gewoon kunnen werken.

Ik heb mij trouwens nog eens verbaasd over de audio in de auto. Was alleen en heb eerlijk gezegd genoten van de combinatie muziek op volume met uitstekende geluidskwaliteit en het "zweven" over de A58. Mooi spul!
 
DAB+ ellende
Al vanaf het begin is de ontvangst van DAB+ bedroevend slecht. De ontvangst in Midden-Noordholland valt per minuut meerdere keren weg. Soms blijft het signaal minutenlang weg en plotseling is het er weer even. Daarnaast is het ergerlijk dat steeds als je de auto even verlaat en weer vertrekt dat de geselecteerde zender is vervangen door een Oost-Europese zender. De laatste ergernis is dat na een software update bij Tesla de FM link ook weggevallen is.
Inmiddels luister ik nog uitsluitend via internetradio, maar ook die is bijv. op de dijk Lelystad - Enkhuizen, net als de navigatie, goeddeels afwezig.

SC A'dam heeft 'kristallen' rond de antenne aangebracht maar dit heeft niets geholpen.

Vraag aan mede-Noordhollandse Tesla rijders, hebben jullie dit ook?
Na een jaar heb ik ook nog steeds het zelfde probleem. DAB valt regelmatig uit en ook op plekken waar de Chevrolet Volt van mijn squashmaatje prima ontvangst heeft. Zo valt bij mij in de straat DAB standaard uit terwijl het bij hem perfect werkt. Moet dus echt aan de Tesla liggen. Daarnaast stoort FM ook op plekken waar elke willekeurige imbouwradio van twee tientjes prima ontvangst heeft. Ik ben super tevreden over de Tesla maar dit is zo irritant. 16 september een beurt en dan gaan ze er weer naar kijken maar ik verwacht er weinig meer van.
 
Na een jaar heb ik ook nog steeds het zelfde probleem. DAB valt regelmatig uit en ook op plekken waar de Chevrolet Volt van mijn squashmaatje prima ontvangst heeft. Zo valt bij mij in de straat DAB standaard uit terwijl het bij hem perfect werkt. Moet dus echt aan de Tesla liggen. Daarnaast stoort FM ook op plekken waar elke willekeurige imbouwradio van twee tientjes prima ontvangst heeft. Ik ben super tevreden over de Tesla maar dit is zo irritant. 16 september een beurt en dan gaan ze er weer naar kijken maar ik verwacht er weinig meer van.

Ik beluister tussen de bedrijven door dat Tesla Amsterdam er verder niks aan kan doen. Ze hebben ferrietkristallen rond de antenne geplaatst maar dit heeft niets geholpen.
Hoewel het wel zo is dat het DAB+ signaal niet overal rocksolid is, is de gevoeligheid van de Tesla simpelweg onvoldoende. Zo gauw je langs bomen rijdt is het signaal weg. Zelfs als ik in het open veld op de veerkade van de pont in Akersloot sta te wachten is het signaal volledig weg.
Ik geef het nu op en luister nu nog uitsluitend naar internetradio.
 
Ik beluister tussen de bedrijven door dat Tesla Amsterdam er verder niks aan kan doen. Ze hebben ferrietkristallen rond de antenne geplaatst maar dit heeft niets geholpen.
Hoewel het wel zo is dat het DAB+ signaal niet overal rocksolid is, is de gevoeligheid van de Tesla simpelweg onvoldoende. Zo gauw je langs bomen rijdt is het signaal weg. Zelfs als ik in het open veld op de veerkade van de pont in Akersloot sta te wachten is het signaal volledig weg.
Ik geef het nu op en luister nu nog uitsluitend naar internetradio.
Internetradio werkt toch prima. Alle NL zenders die je wilt, goede kwaliteit, mogelijkheid tot pauzeren en werkt ook in het buitenland.
 
Ik beluister tussen de bedrijven door dat Tesla Amsterdam er verder niks aan kan doen. Ze hebben ferrietkristallen rond de antenne geplaatst maar dit heeft niets geholpen.
Hoewel het wel zo is dat het DAB+ signaal niet overal rocksolid is, is de gevoeligheid van de Tesla simpelweg onvoldoende. Zo gauw je langs bomen rijdt is het signaal weg. Zelfs als ik in het open veld op de veerkade van de pont in Akersloot sta te wachten is het signaal volledig weg.
Ik geef het nu op en luister nu nog uitsluitend naar internetradio.
Het stomme is alleen dat er ook genoeg Tesla's rondrijden die dit probleem niet hebben. Dan moet het toch op te lossen zijn zou ik zeggen. Internetradio heb ik in het begin wel gebruikt maar dat werkte toen ook niet top. Zal het weer eens testen.