Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
[QdeOTE=Janc;744222]Heb je luchtvering? Auto's zonder luchtvering zouden koplampverstelling moeten hebben, met gaat het automatisch doordat auto horizontaal blijft.[/QUOTE]

Oh .... ja als excitroen rijder heb ik natuurlijk de luchtvering/airsuspension, en inderdaad de loaner had het
Niet. Dus het werkt zo goed dat ik het niet opmerkte....! :rolleyes:
 
Internet klinkt minder goed dan DAB+. Vermoedelijk een kwestie van compressie/decompressie van het internetsignaal.
Als DAB+ het doet, is het een feest om naar te luisteren. DAB+ in mijn auto valt zo vaak weg dat ik het niet meer gebruik.
Dat was voor SC Amsterdam reden om toch nog een keer naar mijn DAB+ probleem te willen kijken. Vanavond heb ik mijn Model S daarvoor in Amsterdam ingeleverd.
Ik heb een P85+ loaner meegekregen, een wild beest.

Er is blijkbaar een groot verschil in ontvangst van het DAB+ signaal tussen verschillende Model S auto's. De witte loaner heeft een zeer zeer veel betere ontvangst van DAB+ dan mijn eigen Model S.
Op plaatsen waar bij mij auto het signaal compleet wegvalt geeft de loaner keurig drie zwarte balkjes en valt de ontvangst niet weg.
Wel wordt de ontvangst slechter naarmate ik meer naar de kust rij.

Ik had het al opgegeven, maar dit verschil maakt me weer hoopvol.
 
Het audio spul wordt geleverd door een Duits bedrijf, kan me haast niet voorstellen dat die daar een fout mee zouden maken. Het is overigens al wel een stuk beter dan het was, maar inmiddels ben ik helemaal over naar TuneIn.

Het leuke van de internet steamīng opties is ook nog dat je vaak leuke album art erbij te zien krijgt, sommige zenders zelfs per artiest/nummer.
De DAB+ optie is wat dat betreft maar een dooie boel.In het audio hulp scherm boven het stuur verschijnt nog niet eens de zendernaam, alleen een dummy plaatje en het kanaalnummer (11C oid)

Geen idee of dit wel een Tesla probleem is of dat dit soort info gewoon geen onderdeel van DAB+ is.
 
Het leuke van de internet steamīng opties is ook nog dat je vaak leuke album art erbij te zien krijgt, sommige zenders zelfs per artiest/nummer.
De DAB+ optie is wat dat betreft maar een dooie boel.In het audio hulp scherm boven het stuur verschijnt nog niet eens de zendernaam, alleen een dummy plaatje en het kanaalnummer (11C oid)

Geen idee of dit wel een Tesla probleem is of dat dit soort info gewoon geen onderdeel van DAB+ is.

Volgens mij is dat DAB maar een uitstervend iets hoor (sorry voor alle fans).
Als het nu echt een feilloos product was had het misschien nog kans. Maar het is volgens mij net zoals zoveel technieken die superieur waren: ingehaald door iets wat (kwalitatief) wellicht iets minder goed was maar zichzelf sneller verspreidde, goedkoper was, makkelijk, etc was.

Mp3 was ook minder goed dan een DDD CD, but who cared?
Theoretisch heeft een kleinbeeld negatief nog steeds meer megapixels 48 volgens mij) dan mening digitale camera. Vroeger spaarde je als 20-er voor een dure Denon of Technics (of noem maar een merk) stereo van duizenden guldens. Nu volstaan de meesten met een bluetooth speaker voor tijdens feestjes...

Of zie ik nu iets over het hoofd?
 
Ja V2000 van Phllips vs VHS, had iets met porno te maken.

De puriteins-checker struikelt niet over Nederlandse woorden zie ik :)

Wat anders: ik heb net een afspraak gemaakt in Amsterdam ZO voor de armor, de upgrade van de laadinstallatie en de harde 'tik' die auto geeft bij maximale stuuruitslag. Ik heb niet gevraagd om een loaner, zit die er altijd bij? Duurt nog wel een week of zes, druk daar :). Ik heb geen loaner gevraagd / aangeboden gekregen, is dat gebruikelijk, of alleen voor mensen met een service contract?
 
Ik werd anders wel door een moderator terechtgewezen over het gebruik van efjoesiekee (met een sterretje i.p.v. de joe), maar dat was niet in 'onze' uithoek van TMC.
Koste me maar liefst 12 van mijn 32 zorgvuldig opgebouwde reputatiepunten. :eek:

En ja, Rutger. Iedereen kan gewoon een gratis loaner vragen voor dergelijke garantiewerkzaamheden. Werd mij wel elke keer netjes aangeboden trouwens, bij SC Amsterdam.

Denk trouwens dat er hier niet veel mensen met een servicecontract zijn. Ik heb er in ieder geval geen.
 
Het leuke van de internet steamīng opties is ook nog dat je vaak leuke album art erbij te zien krijgt, sommige zenders zelfs per artiest/nummer.
De DAB+ optie is wat dat betreft maar een dooie boel.In het audio hulp scherm boven het stuur verschijnt nog niet eens de zendernaam, alleen een dummy plaatje en het kanaalnummer (11C oid)

Geen idee of dit wel een Tesla probleem is of dat dit soort info gewoon geen onderdeel van DAB+ is.


Ik dacht dat ik in Duitsland wel een plaatje bij een DAB+ station zag.....
 
DAB+ onder VIN 20.000 is en blijft slecht
Vandaag contact gehad met de vriendelijke bemanning van het SC Amsterdam.
Ze kunnen helaas mijn DAB+ niet verder verbeteren. Volgens hen is er in auto's met een VIN ergens boven 20.000 een revisie van het audiosysteem doorgevoerd. Dat heeft de DAB+ inderdaad sterk verbeterd. In de witte P85+ loaner die ruim boven de VIN20.000 is de DAB+ inderdaad zeer veel beter dan in mijn Model S met VIN17128. Op plaatsen waar mijn Model S geen ontvangst heeft, laat de loaner 3 zwarte balkjes zien en speelt vrolijk verder.

Op mijn vraag dan die revisie ook in mijn auto te zetten was het antwoord dat dat niet kan.
Er is niet duidelijk of en wat er door Tesla aan gedaan gaat worden. CS A'dam zal dat proberen te weten te komen.

Al met al beoordeel ik dit als een wanprestatie van Tesla. Je betaalt ruim 5000 euro voor een 'premium' audioinstallatie en nu blijkt er geen goede radio in te zitten.

Ik ga hier geen genoegen mee nemen.
 
DAB+ onder VIN 20.000 is en blijft slecht
Vandaag contact gehad met de vriendelijke bemanning van het SC Amsterdam.
Ze kunnen helaas mijn DAB+ niet verder verbeteren. Volgens hen is er in auto's met een VIN ergens boven 20.000 een revisie van het audiosysteem doorgevoerd. Dat heeft de DAB+ inderdaad sterk verbeterd. In de witte P85+ loaner die ruim boven de VIN20.000 is de DAB+ inderdaad zeer veel beter dan in mijn Model S met VIN17128. Op plaatsen waar mijn Model S geen ontvangst heeft, laat de loaner 3 zwarte balkjes zien en speelt vrolijk verder.

Op mijn vraag dan die revisie ook in mijn auto te zetten was het antwoord dat dat niet kan.
Er is niet duidelijk of en wat er door Tesla aan gedaan gaat worden. CS A'dam zal dat proberen te weten te komen.

Al met al beoordeel ik dit als een wanprestatie van Tesla. Je betaalt ruim 5000 euro voor een 'premium' audioinstallatie en nu blijkt er geen goede radio in te zitten.

Ik ga hier geen genoegen mee nemen.

Ik heb een VIN onder de 20k en DAB+ werkt ook voor geen meter, tegen mij zeiden ze dat ze de volgende keer een antenne versterker gaan installeren, en dat het dan beter werkt.
 
Ik heb een VIN onder de 20k en DAB+ werkt ook voor geen meter, tegen mij zeiden ze dat ze de volgende keer een antenne versterker gaan installeren, en dat het dan beter werkt.

Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze ferrietkristallen rond de antenne gaan plaatsen. Hierdoor zouden stoorsignalen de antenne minder makkelijk kunnen bereiken.
Weet één ding op voorhand, die ferrietkristallen helpen helemaal niks. Ik heb zelfs het gevoel dat het alleen maar beroerder wordt.

In het SC A'dam krijgen ze echt heel veel klachten hierover en zijn er ook heel veel tijd aan kwijt. Dit is één van de redenen dat ze het zo druk hebben. Afspraken kunnen alleen nog twee weken vooruit worden gemaakt.
Dit terwijl ze al met twee volledige ploegen tot 22.00 uur werken.

Tesla is duidelijk een Amerikaans bedrijf. Ontkennen of bagatelliseren problemen altijd tot ze er niet meer onderuit kunnen. Zo ontkende Apple, ik ben de oprichter van iCentre tot ik het in 2007 verkocht, eens dat er geen problemen waren in het moederbord van een nieuwe Apple Laserwriter. Na plaatsing van een nieuw moederbord uiteraard weer hetzelfde probleem. Dat tweede moederbord eruit en een derde erin. Omdat Apple ons voor iedere garantieafhandeling betaalde liep die rekening natuurlijk hoog op. Na de tiende wissel gaf Cupertino toe 'we have a problem'. We zijn toen maar gestopt met moederborden wisselen.

De Tesla is een heerlijke auto, maar dat ze bekende problemen zo lang voor zich uit schuiven, is heel vervelend. Uiteindelijk moeten ze het toch een keer oplossen.