Ik reed de afgelopen 15j om de 2j met een andere high-end auto (vooral Duitsers) : 911, nog een 911, Cayenne, Q7, GL, Range Rover (slechtste auto ooit) , X5, XC90 en nu sinds 2 maanden een model X.
In 2015 had ik al eens een testrit gemaakt met een model X, maar net als jij wou ik de kat nog uit de boom kijken. Na 2 maanden model X is de enige conclusie: ik heb 3j te lang gewacht!!
Ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt, in 2015 met een X proefrijden?
“In 2015 werden slechts 208 Model X auto's aan klanten afgeleverd, maar in totaal 507 geproduceerd. In augustus 2015 stonden er ruim 30.000 reserveringen in de boeken en ook de volledige productiecapaciteit voor 2016 is reeds gereserveerd. In Nederland zijn de eerste Model X-exemplaren pas in 2016 geleverd.”
Met de aangegeven 2 jaar per model, heb je in 2012 de Range Rover gekregen, slechtste auto ooit.
Deze zou dan van 2012 geweest moeten zijn. Toen was het nieuwe model Range Rover er nog niet, althans de intro was eind 2012. Kan natuurlijk dat je 1 van de aller aller eersten hebt gehad. Normale leveringen zijn in 2013 gestart.
Ik ben erg benieuwd hoe je de vergelijking maakt tussen de door jou genoemde modellen en een Tesla, tenzij we het hier louter en alleen over de aandrijving hebben.
Ik heb veel auto’s gezien, gereden, gehad en getest in de afgelopen jaren, ben erg enthousiast over een X, maar zou niet durfen roepen dat de X beter is dan de door genoemde andere modellen. Zeker niet qua bouw en ontwikkeling en interieur.
Ik heb nu een X van december 2016, welke volgende maand nieuwe aandrijfassen krijgt, en waarbij naar diverse rammels gekeken gaat worden. Verder laten de randen rond de voorwielen los, zit er een flinke speling op de stoelen van de 2e zitrij, maakt de achterklep een raar geluid bij het dicht gaan en zo nog een paar dingen. Let wel: de auto staat op 23.000km
Ik ben gek op de X, vind hem lekkerder rijden dan een S, het raam vind ik fantastisch, maar om de hier genoemde stelling te deponeren, zou ik niet durfen. Tenzij het om de manier van aandrijving gaat natuurlijk. Waarbij de X natuurlijk vele vele malen beter voor het milieu is dan de andere auto’s die je hiervoor had.
Je gaat het SeC net zo vaak zien als de Range Rover dealer, Ow nee wacht. Het is lastig om een afspraak te krijgen bij Tesla, zelfs als je gloednieuwe wordt afgeleverd met diverse gebreken. Maar then again: je moet er wat voor over hebben om een early adapter te zijn na 2 jaar productie.