uh... we hebben toch allemaal deze garantievoorwaarden geaccepteerd bij aankoop? en dat onderdelen van een 100K auto duurder zijn dan van een Golfje is ook wel logisch... Succes mensen!
Uiteraard hebben we voor deze voorwaarden getekend, maar dat is mijn punt ook helemaal niet. Het punt is dat ik als early adopter een bestelling heb gedaan en lang heb moeten wachten op de levering, net als zo velen op 't forum.
Als ik dan issues heb dan verwacht ik, als early adaptor, dat deze zonder problemen worden opgelost en zonder dat ik daarvoor hoog van de toren moet blazen en zonder dat Tesla zich achter de 80.000km limiet verschuilt. Ik heb de auto namelijk nog niet eens 2 jaar.
In-the-end heeft Tesla zich daar zelf ook alleen maar mee, want als zakelijke rijder moet ik dus goed m'n opties de volgende keer bekijken. Ik heb nu coulance gekregen, maar als ik die 360 euro had moeten betalen dan was Tesla de volgende keer gewoon $10-20K (?) marge misgelopen op een eventueel nieuw model. Daarom hoop ik dus ook dat er naar de garantievoorwaarden wordt gekeken, want voor veel zakelijke rijders is dit gewoon een belangrijk punt. Een Tesla biedt dan +- 16 maanden garantie terwijl een Audi/BMW dat 2 jaar doet met coulance na de garantie.
Het gaat hier ook om het principe: ik vind het gewoon absurd dat Tesla (in eerste instantie!) garantie-claims afwijst van mensen die vroeg een bestelling hebben gedaan en gewoon de dupe zijn geworden van de extreem matige afwerk kwaliteit van de eerste batch autos in Nederland.
Ik heb vandaag de 100.000km bereikt met de auto, maar ik heb ook 14 tot 16 werkorders inmiddels. In het begin waren dit werkorders met meer dan 10 punten. Dat neem ik voor lief en ik weet ook dat Tesla een bedrijf in opbouw is, maar voorzie deze paar mensen dan gewoon van coulance de eerste 2-3 jaar zonder teveel gedoe.
Een aantal punten bijvoorbeeld die ook telkens terugkomen: dashbord kastje dat ratelt, vocht in de strip achter, achterklep-lift die ratelt, etcetra. Het gaat me dan ook gewoon om het gebaar en ik vind het niet kunnen dat ik moet betalen voor de matige afwerkkwaliteit van een auto van 118.000 euro (!) waar ik zelf niks aan kan doen. Het is namelijk niet dat ik honderd keer per dag de deur open (hendel) of zelf het dashbord kastje sloop. Het gaat hier niet om een VW Polo waar dit soort dingen door de vingers gezien kunnen worden.
Iniedergeval is de auto gisteren terugkomen, stap ik vandaag in de auto en werkt het elektrische raam van de passagiersdeur niet meer..... :crying: