Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV parkeerplaats(en) in gebruik door ICE of goed gehandhaafd? Acties?

This site may earn commission on affiliate links.
a6a743ac5c8138667de4e8796b76e3cd.jpg

Ook bij IKEA wordt er duchtig ge-ICE-ed
 
Toch denk ik dat sommige mensen het niet eens in de gaten zullen hebben...een "EV" met laadplekken etc zit gewoon nog niet in hun systeem.. ik vind zo'n simpel groen bord ook onvoldoende. Onderstaande is in Egerkingen (Z).. fel-groene ondergrond, wegsleepbord.. ja, als je er dan nog gaat staan moet je wel een rund zijn.. Heb bij andere IKEA's overigens iets vergelijkbaars gezien.

IMG_0126.jpg


dit werkt op zich ook wel goed, lig zichtbaar (LeClerc supermarkt in Bretagne)
IMG_9141.jpg


IKEA MIlano - valt ook wel op.
IMG_5782.jpg

en sommigen moeten het gewoon weten -;)
IMG_9627.jpg
 

Attachments

  • IMG_9195.jpg
    IMG_9195.jpg
    241.1 KB · Views: 369
ja.. fraai staat het niet. auto was net opnieuw gespoten, motor revisie gedaan etc.. Was de motor aan het inrijden (1300km in een weekend) zodat hij ingereden mee kon naar Italie. Was er toen nog niet helemaal uit of het een nummerbord moest worden, een sticker of gewoon niets.. vandaar..

ben er inmiddels uit zoals je ziet..

(Om niet verwijt te krijgen dat we off-topic zijn: de andere auto is een tesla -;)
IMG_0378.jpg


Mooie oplossing voor het nummerbord :p
Waarom zo?
 
ja.. fraai staat het niet. auto was net opnieuw gespoten, motor revisie gedaan etc.. Was de motor aan het inrijden (1300km in een weekend) zodat hij ingereden mee kon naar Italie. Was er toen nog niet helemaal uit of het een nummerbord moest worden, een sticker of gewoon niets.. vandaar..

ben er inmiddels uit zoals je ziet..

(Om niet verwijt te krijgen dat we off-topic zijn: de andere auto is een tesla -;)
View attachment 85900

Ja, dit gaat te ver off-topic. Hier is een separate topic voor nodig: "Welke auto('s) heb je naast je Tesla?".

Of hadden wij al zo'n topic?
 
Ge-iced tijdens weekendje aan zee.

Dit weekend werd er weer serieus ge-iced. waarschijnlijk door de vakantiedrukte.
Ik post dit als I3 eigenaar, maar volgende week 12/08 mag ik mijn MS 85 D gaan ophalen, vandaar...
Drongen: snellader richting kust
IMG_1318.JPG

Koksijde : westendestraat. Andere I3 was mooi aan het laden. Uit noodzaak maar op het trottoir geparkeerd.
Gelukkig geen boete gekregen.
Ik heb een kaartje achtergelaten van TNM met mijn GSM nummer. Dit werd straal genegeerd :cursing:
IMG_1316.JPG

Nadien even naar de laadpunten in de ondergrondse parking gaan kijken.
Nog erger ! Alle 4 de plaatsen ingenomen door :mad:...
IMG_0345.JPG

en nog ééntje : snellader Drongen richting Brussel.
IMG_1303.JPG

Als Tesla-driver zal ik er waarschijnlijk minder gebruik moeten van maken, maar het is schrijnend hoe weinig respect er is voor EV-rijders !!
 
In het nieuws vandaag : We krijgen misschien speciale nummerplaten - zodat men wagens gelijk hierboven makkelijker op de bon kan slingeren...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150803_01803502

Dat is symptoombestrijding.... Gaat er echt iemand dat handhaven? Het is ook nu voor een agent héél eenvoudig te zien of er een kabel is ingeplugd. Zo niet, bekeuren. Daar gaat een nummerplaat niets aan veranderen.
 
Het gaat om België hè, daar denken ze anders ;)
[duikt weg]

Denken? Wat is dat?

- - - Updated - - -

Dat is symptoombestrijding.... Gaat er echt iemand dat handhaven? Het is ook nu voor een agent héél eenvoudig te zien of er een kabel is ingeplugd. Zo niet, bekeuren. Daar gaat een nummerplaat niets aan veranderen.

Lijkt me inderdaad heel eenvoudig. Maar volgens het artikel laat de Belgische verkeerswetgeving het zelfs toe dat er geICEd wordt... Dus wordt het ook moeilijk om er een bekeuring voor te geven.

Wat mij betreft mogen de EL platen er komen. Mogen we zoals in Noorwegen misschien ook de pech- en busstroken gebruiken bij druk verkeer. Dat zou een mooie stimulans zijn van de overheid.

- - - Updated - - -

In het nieuws vandaag : We krijgen misschien speciale nummerplaten - zodat men wagens gelijk hierboven makkelijker op de bon kan slingeren...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150803_01803502

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150803_01803339

http://www.davidgeerts.be/artikel/wetgevend-werk/sp-wil-aparte-nummerplaat-voor-elektrische-autos/
 
Last edited:
Lijkt me inderdaad heel eenvoudig. Maar volgens het artikel laat de Belgische verkeerswetgeving het zelfs toe dat er geICEd wordt... Dus wordt het ook moeilijk om er een bekeuring voor te geven.

Uh, ... echt :scared:? Als dat zo is kunnen ze b.v. in Gent of Nijvel al onze supercharger stalls ICE-en en er is niets dat we er aan kunnen doen want die mensen hebben het recht om daar te staan? Raar verhaal.