Ik ontkom niet aan het beeld dat de overheid een plan heeft om van elektrisch rijden een melkkoe te maken, zodat elektrisch rijden straks minstens zo duur is als met een ICE, wat inhoudt dat er nog veel mee belast gaat worden dan de ICE nu wordt belast.
Een van de vele bevestigingen is het volgende artikel wat ik vandaag las:
Privacy settings
Er worden weer een hoop halve waarheden gebruikt in het artikel (bv de Model 3P als voorbeeld gebruiken, terwijl de modellen in dezelfde klasse (3 serie, C klasse, A4) allemaal een vergelijkbaar krachtig topmodel hebben). Banden die gemiddeld 60.000 tot 80.000 km meegaan (is mij met geen enkele auto is mijn autohistorie die omvangrijk is gelukt).
De praktijk is echter heel anders ervaar ik: juist met een BEV rijdt je heel bewust om zoveel mogelijk te regenereren. Waardoor je alles minder bruuks doet. Ik durf dan ook wel te beweren dat de overschakeling op BEV voor minder slijtage gaat zorgen aan de wegen, maar nu wordt men al even voorbereid op een veel hogere houderschapsbelasting voor de BEV, zogenaamd vanwege de hogere slijtage.
En in het artikel lees je dat er een half miljard besteed wordt aan onderhoud van de rijkswegen. Met de melding dat er bij een stijging van enkele procenten een flink bedrag extra uitgegeven gaat worden. Dat er maar liefst een 12 voudig bedrag aan houderschapsbelasting binnenkomt jaarlijks lees je niet. Want ja, dan zou zo’n opmerking over enkele procenten meer uitgeven een beetje dood vallen.
Misselijk wordt ik ervan dat de overheid heel bewust media aan het inzetten is om mensen te beïnvloeden met leugens om ze daarna te beroven onder het mom van redden. Bah!
Een van de vele bevestigingen is het volgende artikel wat ik vandaag las:
Privacy settings
Er worden weer een hoop halve waarheden gebruikt in het artikel (bv de Model 3P als voorbeeld gebruiken, terwijl de modellen in dezelfde klasse (3 serie, C klasse, A4) allemaal een vergelijkbaar krachtig topmodel hebben). Banden die gemiddeld 60.000 tot 80.000 km meegaan (is mij met geen enkele auto is mijn autohistorie die omvangrijk is gelukt).
De praktijk is echter heel anders ervaar ik: juist met een BEV rijdt je heel bewust om zoveel mogelijk te regenereren. Waardoor je alles minder bruuks doet. Ik durf dan ook wel te beweren dat de overschakeling op BEV voor minder slijtage gaat zorgen aan de wegen, maar nu wordt men al even voorbereid op een veel hogere houderschapsbelasting voor de BEV, zogenaamd vanwege de hogere slijtage.
En in het artikel lees je dat er een half miljard besteed wordt aan onderhoud van de rijkswegen. Met de melding dat er bij een stijging van enkele procenten een flink bedrag extra uitgegeven gaat worden. Dat er maar liefst een 12 voudig bedrag aan houderschapsbelasting binnenkomt jaarlijks lees je niet. Want ja, dan zou zo’n opmerking over enkele procenten meer uitgeven een beetje dood vallen.
Misselijk wordt ik ervan dat de overheid heel bewust media aan het inzetten is om mensen te beïnvloeden met leugens om ze daarna te beroven onder het mom van redden. Bah!