Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De E-rally (powered by Athlon) op 17 mei 2014

This site may earn commission on affiliate links.
Dat klopt, maar als je hem daar plat rijdt, heb je wel wat uit te leggen aan je verzekeringsmaatschappij.

Beste meneer de Verzekeringsagent, ik reed op een eenrichtingstolweg in Duitsland, met 200km/h op een haakse bocht af. Mijn Tesla heeft een sport onderstel, dus ik dacht het kan wel, maar het kon (net) niet..... nu is hij niet zo mooi meer.... zo iets? :scared:

Van de andere kant: Niets is zonder risico

Zo is het!

Al moet ik toegeven dat ik zelf nog niet echt toe was aan hobbelige zandpaden met mijn gloednieuwe >100k€ auto.

LOL... Ik snap het, alhoewel ik eindelijk de luchtvering op de hoogste stand ook echt nuttig kon gebruiken.....:smile:

PS: Organisatie bedankt, het was een hele leuke dag!!!!
 
Het onverhard rijden vond ik ook minder. Vooral het blubber stuk bij het kanaal was diepe ellende. Dus dat mag naar mijn mening eruit. Maar goed ik zou toch weer meedoen ook al zit het er wel weer in.

ter info : er komt een survey aan over editie2014.
Feel free to comment over de verschillende onderdelen.


(maar er is geen garantie dat we met alle bezwaren rekening houden.:wink:)
 
Het onverhard rijden vond ik ook minder. Vooral het blubber stuk bij het kanaal was diepe ellende. Dus dat mag naar mijn mening eruit. Maar goed ik zou toch weer meedoen ook al zit het er wel weer in.
Ik was er niet bij, zou volgende keer HEEL GRAAG willen deelnemen, maar ik geef toe dat ik een beetje bezorgd begin te worden door de opmerkingen over onverharde wegen en het moeten gebruiken van de hoogste stand van de air suspension (ik heb standaard suspension namelijk).
 
Ik was er niet bij, zou volgende keer HEEL GRAAG willen deelnemen, maar ik geef toe dat ik een beetje bezorgd begin te worden door de opmerkingen over onverharde wegen en het moeten gebruiken van de hoogste stand van de air suspension (ik heb standaard suspension namelijk).

Geen zorgen ik heb ook de standaard suspension. Was goed te doen. Gaat denk ik meer over het gevoel dat je daar niet met je auto waar je zuinig op bent over zandpaden wil crossen.
 
Dat er een vrijwaring moest worden ondertekend stond op de site

Niet op deze site: E-rally 2014 - Een tourtocht voor volledig elektrisch aangedreven voertuigen

én de verklaring is zelfs vooraf per mail verstuurd aan de deelnemers...

...na betaling.

Ik houd gewoon niet van verassingen. Maar dat doet er niet aan af dat het een prima dag was, dat alles prima geregeld was en dat we er erg van genoten hebben. Al hadden we wel verwacht wat beter te geëindigd te zijn dan op de 54e plaats...

- - - Updated - - -

Geen zorgen ik heb ook de standaard suspension. Was goed te doen.

Ik heb air suspension, maar ik heb er geen moment aan gedacht deze hoger te zetten: Te druk bezig met navigeren, de odometer in de gaten houden, letters zoeken en op mijn tanden bijten vanwege sommige diepe kuilen.

Gaat denk ik meer over het gevoel dat je daar niet met je auto waar je zuinig op bent over zandpaden wil crossen.

Precies!
 
Echt wel. Beter lezen de volgende keer ;)
En Google is my friend:
vrijwaring.JPG
 
Echt wel. Beter lezen de volgende keer ;)

Ik zal er voor de deelname vast overheen gelezen hebben, of met een niet daarvoor orgaan gekeken hebben, orgaanmisbruik zoals je wilt. Maar ik heb het wel nog even gecontroleerd voordat ik het daarstraks postte:
Screen Shot 2014-05-23 at 16.28.14.png


En Google is my friend:
View attachment 49976

En daar staat het inderdaad, maar alleen in de cache. Als je gewoon op de link klikt, is er nix over vinden. Dus het is in de tussentijd veranderd.

Maar het doet er allemaal niet toe. We hebben met z'n allen een leuke dag gehad.
 
Ik zal er voor de deelname vast overheen gelezen hebben, of met een niet daarvoor orgaan gekeken hebben, orgaanmisbruik zoals je wilt. Maar ik heb het wel nog even gecontroleerd voordat ik het daarstraks postte:
View attachment 49980



En daar staat het inderdaad, maar alleen in de cache. Als je gewoon op de link klikt, is er nix over vinden. Dus het is in de tussentijd veranderd.

Maar het doet er allemaal niet toe. We hebben met z'n allen een leuke dag gehad.
We hebben inderdaad deze week de site aangepast. Zou niet netjes zijn als we nog steeds de rally aankondigden terwijl deze al gereden is. Dus nu vooruitblik naar volgend jaar.
 
Ah; Duidelijk! Dank voor de opheldering. Ik weet nog niet of ik volgend jaar weer meedoe, dus dat zal wel weer 5 dagen voor de start inschrijven worden ;-)

om alle discussies begin mei 2015 te vermijden :wink: :
toch even aangeven dat we beslist hebben het aantal deelnemers te beperken.
Naast de discussies over de wegen, was het ook voor iedereen duidelijk dat de groep echt niet veel groter mag zijn dan dit jaar.
Een halve minuut tussen de start van de diverse wagens is een absoluut minimum, en de periode tussen eerste en laatste wagen mag niet te groot worden.
Enige mogelijkheid is dan ook : het aantal deelnemers beperken.


Met andere woorden : het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat 5 dagen voor de start de rally reeds volgeboekt zal zijn.

you have been warned.:smile:
 
Zelf was ik juist bevreesd dat het een 'suffe' rally zou worden over goed begaanbare doorgaande wegen om vooral te laten zien hoe ver een elektrische auto kan rijden en om vooral op verbruikscijfers te rijden. Ik was dus juist aangenaam verrast over de vele prachtige landweggetjes die nog steeds voor doorgaand verkeer open zijn (mijn ervaring in Zuid-Limburg is dat vele landweggetjes de laatste jaren niet meer of alleen nog voor bestemmingsverkeer open zijn). Misschien wel handig om vooraf te melden dat er onverhard gereden zal worden, maar hoop zeker dat dat volgend jaar niet minder zal zijn. :cool:
Overigens ervaar ik de gemiddelde nieuwe woonwijk met verkeersdrempels als een groter gevaar voor de Model S (al vaker hard geraakt) dan de landweggetjes waar we gereden hebben...
Nogmaals mijn complimenten voor de organisatie! De rally oversteeg in alle aspecten mijn verwachtingen! :biggrin:
 
die onverharde wegen was juist fun.
wij dachten wel dat we het verkeerde roadboek hadden gekregen:redface:
had vrijdag net mijn auto laten wassen.
daar was zaterdagavond niets meer van te zien.
na een paar keer om de poeltje te hebben gereden, er vol in gegaan :eek:
nu weten dat hij dat ook kan hebben.
van mij mogen ze erin blijven.:cool:
 
Last edited: