Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De E-rally (powered by Athlon) op 17 mei 2014

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb er ook wel zijn in, maar zit met een vraag omtrent verzekering?
Na de euforie van vorige week, was ik me er van bewust dat er hier en daar toch een risico werd gelopen, en wil ik dan ook in orde zijn met de verzekering.
Na de rally heb ik toch eens navraag gedaan bij de verzekering.
de beesten zouden "gedekt" worden door omnium verzekering,:wink: maar de gewone BA zou wel eens moeilijk kunnen doen, omdat er sprake is van een soort regelmatigheidscriterium, waar op tijd rijden toch een belangrijk punt is.
De organisatie zou hiervoor een verzekering kunnen afsluiten of misschien eventueel het tijdselement kunnen schrappen.
 
Ik heb er ook wel zijn in, maar zit met een vraag omtrent verzekering?
Na de euforie van vorige week, was ik me er van bewust dat er hier en daar toch een risico werd gelopen, en wil ik dan ook in orde zijn met de verzekering.
Na de rally heb ik toch eens navraag gedaan bij de verzekering.
de beesten zouden "gedekt" worden door omnium verzekering,:wink: maar de gewone BA zou wel eens moeilijk kunnen doen, omdat er sprake is van een soort regelmatigheidscriterium, waar op tijd rijden toch een belangrijk punt is.
De organisatie zou hiervoor een verzekering kunnen afsluiten of misschien eventueel het tijdselement kunnen schrappen.

Het is op de openbare weg, waar men zich ten alle tijden aan de snelheid moet houden, dus naar mij mening is dit geen issue. Zelfs op de Nordschleife ben je verzekerd, daar dit een openbare tolweg is (je mag er alleen heel hard :biggrin: ). zie: Beleef de Nürburgring Nordschleife | LosApos.com
 
Het is op de openbare weg, waar men zich ten alle tijden aan de snelheid moet houden, dus naar mij mening is dit geen issue. Zelfs op de Nordschleife ben je verzekerd, daar dit een openbare tolweg is (je mag er alleen heel hard :biggrin: ). zie: Beleef de Nürburgring Nordschleife | LosApos.com

Dat klopt, maar als je hem daar plat rijdt, heb je wel wat uit te leggen aan je verzekeringsmaatschappij. Bij deze 'rally' (puzzelrit is een beter woord) is de locatie waar schade is gereden niet verdacht, maar als er foto's worden gemaakt en je hebt stickers met het woord 'rally' op je auto zitten, heb je wel weer een probleem. En zal je verzekeringsmaatschappij dan vervolgens ontdekt dat jij een vrijwaringsverklaring hebt ondertekend, kan het nog wel eens lastig claimen worden. Maar ik ben blijkbaar de enige die zich dat afvraagt, zie ook mijn vraag van een paar posts eerder.

Van de andere kant: Niets is zonder risico, maar in vereniging puzzelritje rijden levert niet het grootste risico op: Een ritje door een drukke spits of een uur in Amsterdam aan de gracht parkeren en de kans op schade is veel groter. En deze rit was gewoon leuk om te doen. Al moet ik toegeven dat ik zelf nog niet echt toe was aan hobbelige zandpaden met mijn gloednieuwe >100k€ auto. Misschien voor de E-rally van 2017, misschien eerder, maar niet voor deze. Ik vind ook dat dat best bij de inschrijving vermeld had mogen worden, evenals dat er een vrijwaringsverklaring ondertekend moet worden.