Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Coyote

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet of ik de enige ben maar ik pakte zojuist een enveloppe van het CJIB uit de brievenbus.

Op 5 maart, terug van de opening van Tesla in Amsterdam heb ik op de A2 ter hoogte van Breukelen het volgende delict gepleegd, zo staat het er letterlijk.

"Overschrijding maximum snelheid op autosnelwegen , met 1 km/uur"

Schermafbeelding 2015-03-17 om 14.55.16.png



Dit misdrijf kost mij 18 euro waarvan 7 euro voor de koeken bij de koffie op de administratie.

Blij dat ik mijn rijbewijs nog mocht houden ;)

(Eerlijk zijn, gemeten snelheid 136 km/uur, inderdaad een onvergeeflijke misdraging, na correctie 131 km/uur)

Ik verdien die auto helemaal niet!

(Maurice, hoe is het met jou? Verderop hebben we met drie Tesla's flink doorgereden maar met Flitsmeister aan)
 
Last edited:
Ik heb laatst met de Tesla loaner te hard gereden. Op één 5 km/h boete na de enige die ik in anderhalfjaar tijd heb ontvangen, omdat ik me altijd zo netjes aan de maximum snelheid houd. :rolleyes:

Wat me bij deze boete wel verbaasde is dat deze 20 meter na bord 100 km/h genomen is. Daarvoor nog 130 km/h. Ik dacht altijd dat er een ongeschreven praktijk bestond dat niet binnen een X aantal meter na een snelheidsverlaging gecontroleerd werd. Niet dus... :crying:

image.jpg
 
Ik heb laatst met de Tesla loaner te hard gereden. Op één 5 km/h boete na de enige die ik in anderhalfjaar tijd heb ontvangen, omdat ik me altijd zo netjes aan de maximum snelheid houd. :rolleyes:

Wat me bij deze boete wel verbaasde is dat deze 20 meter na bord 100 km/h genomen is. Daarvoor nog 130 km/h. Ik dacht altijd dat er een ongeschreven praktijk bestond dat niet binnen een X aantal meter na een snelheidsverlaging gecontroleerd werd. Niet dus... :crying:

View attachment 75128

Zowel die ene kilometer te hard bij mij als de geniepige plaats van de flitser bij jou helpt mij niet in de overtuiging dat we een overheid hebben waar ik niet hetzelfde gevoel bij krijg als bij de benadering door Tesla.
Nu verkeersboetes, waarvan de meesten niets te maken hebben met veiligheid of milieu (gaat het milieu na 19.00 soms slapen?), een wezenlijke begrotingspost zijn die "gehaald" moet worden kan ik het niet echt zien als een straf voor een misdraging maar als gewoon een vorm van belasting.
Ik houd me zo goed als mogelijk is aan de snelheid maar zo af en toe ben je toch de klos om het quotum te halen. Het zij zo.
 
Wat me bij deze boete wel verbaasde is dat deze 20 meter na bord 100 km/h genomen is. Daarvoor nog 130 km/h. Ik dacht altijd dat er een ongeschreven praktijk bestond dat niet binnen een X aantal meter na een snelheidsverlaging gecontroleerd werd. Niet dus... :crying:

Dit is een (beschreven) richtlijn, en géén wet. Als ze willen mogen ze 1 meter na een gebodsbord staan te flitsen :-/

Uit de staatscourant:

Code:
De snelheid van voertuigen moet zijn aangepast direct op de plaats waar een lagere maximumsnelheid gaat gelden. Om discussies of beroepschriften / brieven te voorkomen over een te korte afstand tussen de plaats waarop de lagere maximumsnelheid ingaat en de snelheidsmeting wordt een minimumafstand in acht genomen tussen de plaats van inwerkingtreding van de lagere maximumsnelheid tot de meetlocatie.

Code:
De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn:
30 km/h, 8 m/s, 80 meter afstand
50 km/h, 14 m/s, 140 meter afstand
60 km/h, 17 m/s, 170 meter afstand
70 km/h, 19 m/s, 190 meter afstand
80 km/h, 22 m/s, 220 meter afstand
90 km/h, 25 m/s, 250 meter afstand
100 km/h, 28 m/s, 280 meter afstand

Aanwijzing snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers
 
Wat me bij deze boete wel verbaasde is dat deze 20 meter na bord 100 km/h genomen is. Daarvoor nog 130 km/h.

Dat is mij en vrienden van me laatst ook overkomen. Je rijdt 130, je ziet het bord 100 en dus laat je het gas los (ja, gas...). En rol uit naar 100 km/h. En dus een bekeuring want ze stonden vlak achter de borden.
Dit heeft niets met handhaving te maken. Dit is puur geldklopperij. Het is immers niet echt veilig om op de rem te gaan staan als je het bord ziet, maar dat is wel wat je moet doen om die bekeuring te vermijden.
Sindsdien altijd Flitsmeister aan: dat scheelt enorm.
 
Tijdens de roadtrip hebben we geprobeerd zoveel mogelijk binnen de snelheidslimieten te blijven, maar de mededelingen van Jan via portofoon gaven toch een extra stukje "piece of mind"....
En het aanduiden van locaties was ook erg accuraat.