Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Advies om elke maand wat te kopen is prima. En dan alleen met geld wat je ECHT kan missen. En dan na drie tot vijf jaar kijken wat er gebeurd is .... Flinke winst? Dan deel opnemen (veiligstellen) en met de rest gratis meespelen...

Sorry, mijn opmerking leek wellicht teveel op een stellig advies en dat is altijd tricky als het over dit soort zaken gaat, zeker van iemand die zichzelf ook verre van een ervaren belegger mag noemen. Weliswaar al ruim 10 jaar maar wel passief.
 
Gaan we de 1200 nog weer in beeld krijgen ?
nope, tenzij de rente ineens toch verhoogd wordt of er een black Swan voorbij komt drijven (Elon onder de bus of zoiets)
Deze post heb ik verwijderd trouwens, want deze knipoog naar een oude post zal niet iedereen begrijpen. Je zou het als opscheppen kunnen opvatten. Maar er was geloof ik eens gevraagd waar de bodem was en toen riep ik iets van "nu" en dat bleek achteraf te kloppen..
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik hoop dat we ook vandaag weer op een nieuwe ATH gaan sluiten en verwacht ook de 1260 nog te gaan zien binnen een uur of 2, mits we de omgekeerde kop-schouder van het afgelopen uur netjes gaan afmaken. Tweede schouder is bijna af, nog even iets omhoog, terug omlaag naar de neklijn, klimmen en dan maar eens zien wat er na 1260 gebeurt.
 
[MAANDAG SCHREEF IK] ..... als we deze week doorstijgen boven de 1200, wat ik niet verwacht maar wel voor mogelijk hou. Als we vandaag een nieuwe gap maken en niet sluiten, dan gaan we de 1000 pre-split alleen nog zien als er een market crash komt)
Ik realiseer me dat dit wel weer een idiote week was en waar het gaat dan eindigen; dat is met ATH na ATH onmogelijk te zeggen en doet me denken aan eind 2020, toen ging het ook zo, zelfs door tot eind februari 2021 en dacht iedereen met iets van 697 op 31/12/20 , "had ik ze niet bij 705 moeten verkopen?" Op de koopman-terminal in de bittere kou had ik het er nog met een TOC-mede-lid over.
 
Last edited:
Halsstarrig, die neklijn... :mad: [Edit] even nog nader bekeken (het patroon lijkt op de 5-minutengrafiek niet afgemaakt te worden ¯\_(ツ)_/¯ dan houdt het op qua voorspelbaarheid, maar er is nog hoop, kijkend naar de 10-minuten-grafiek, waarop we de tweede schouder nog aan het afronden zijn, dan omhoog, terug neklijn en klimmen maar)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink
Het gaat mij nu inderdaad over instappen met een 2 of 3tal aandelen en even zien wat het doet.
De aankoop van een EV staat ook op het programma en dit kost ook wat centen ;-)
Momenteel heb ik Bolero app op mijn gsm staan.
Maar is het daar niet per aandeel te kopen of kan je met een kleiner bedrag instappen ?
De aandelen die ik nu heb zijn van een coöperatieve waar ik daar rechtstreeks gekocht heb.

Ik kan via Bolero rechtstreeks aandeel kopen van Tesla of doen jullie het via een fonds ?
 
Het gaat mij nu inderdaad over instappen met een 2 of 3tal aandelen en even zien wat het doet.
De aankoop van een EV staat ook op het programma en dit kost ook wat centen ;-)
Momenteel heb ik Bolero app op mijn gsm staan.
Maar is het daar niet per aandeel te kopen of kan je met een kleiner bedrag instappen ?
De aandelen die ik nu heb zijn van een coöperatieve waar ik daar rechtstreeks gekocht heb.

Ik kan via Bolero rechtstreeks aandeel kopen van Tesla of doen jullie het via een fonds ?
Ik zit ook op Bolero en koop alles daar rechtstreeks.
Enkel volle aandelen zijn daar te koop.
Via de pc is het iets handiger dan op de App
 
  • Like
Reactions: Robina
Het gaat mij nu inderdaad over instappen met een 2 of 3tal aandelen en even zien wat het doet.
De aankoop van een EV staat ook op het programma en dit kost ook wat centen ;-)
Momenteel heb ik Bolero app op mijn gsm staan.
Maar is het daar niet per aandeel te kopen of kan je met een kleiner bedrag instappen ?
De aandelen die ik nu heb zijn van een coöperatieve waar ik daar rechtstreeks gekocht heb.

Ik kan via Bolero rechtstreeks aandeel kopen van Tesla of doen jullie het via een fonds ?
Je kan inderdaad via Bolero aandelen kopen in hun geheel.

Vanzelfsprekend zit Tesla ook in ETF’s, maar dat is dan voor een (heel) klein percentage.

Hou wel rekening met makelaarskosten en beurstaks.
 
  • Like
Reactions: Robina