Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Tsja het zat er wel aan te komen met Tesla die voor 5 miljard aandelen gaat verkopen. Dat geeft toch iets van een signaal af zou je kunnen zeggen. Maar beter nu die dip en dan straks ongegeneerd stijgen na de 22ste dan dat ze het dan hadden aangekondigd denk ik. En dan vandaag ongetwijfeld ook een hoop mensen die in paniek gelijk zijn gaan verkopen omdat het omlaag ging en daarmee de koers nog verder omlaag hebben geholpen. 'Gewoon blijven zitten, dan maak je alles mee' zoals een bekende afwezige tot vervelens aan toe riep ;)
 
Het zal toch meer gaan omdat het juist Tesla zelf is die ze verkoopt. Zij weten zelf het beste hoe het er voorstaat met het bedrijf en als juist zij dit moment een goed moment vinden om te verkopen (en een echte noodzaak is er niet) dan lijkt me dat toch wel wat anders dan een of andere investeerder die een hoop aandelen verkoopt.
 
Het zal toch meer gaan omdat het juist Tesla zelf is die ze verkoopt. Zij weten zelf het beste hoe het er voorstaat met het bedrijf en als juist zij dit moment een goed moment vinden om te verkopen (en een echte noodzaak is er niet) dan lijkt me dat toch wel wat anders dan een of andere investeerder die een hoop aandelen verkoopt.
De actie van Tesla wordt dankbaar als ‘verkoop’ gebracht, in plaats van emissie. De media zijn wat minder anti-Tesla, maar blijven op de hand van hun adverteerders en daar hoort ons merk niet bij.
 
Na de aanhoudende geluidsoverlast voor de buren van @HWS, twee dagen geleden, vraag ik me af hoe vandaag de situatie rond de familie P. zich ontwikkelt...

Vooralsnog zit er niet veel muziek in het aandeel en zal het van de jarige @Xfrank zelf moeten komen.

Felicitaties, sowieso, Frank!

bedankt P.
Nog nooit zoveel geld (virtueel) kwijt gespeeld op mijn verjaardag. Voor de rest is hier alles ok.
 
De actie van Tesla wordt dankbaar als ‘verkoop’ gebracht, in plaats van emissie. De media zijn wat minder anti-Tesla, maar blijven op de hand van hun adverteerders en daar hoort ons merk niet bij.
Of je het verkoop noemt of emissie maakt toch niet uit voor het verhaal? Tesla cashed een deel van hun eigen aandelen. Dat die daarvoor nog niet op de beurs waren maakt toch niet uit? Of snap ik nu iets fundamenteels niet? Zou zomaar kunnen hoor, ik ben zeker geen expert.
 
Dit soort 'verplichte' acties kan dus onderdeel zijn waarom de koers de laatste dagen zo sterk daalt. Tesla zelf, grote vermogensbeheerders, shorters...

Enfin, vertrouwen houden en wat minder naar de koers kijken ....
 
De daling van vandaag staat los van Tesla. De USA-beurs staat extreem hoog gewaardeerd, tech op kop en daarboven dan nog TSLA en enkele andere "kroonjuwelen".
In februari (dus voor de Corona-crash) stonden - ook toen al na een enorme klim - AAPL 80, nu nog altijd 120; stond TSLA 175 nu nog altijd 400; stond MSFT 175 nu 218; amzn 2200 nu 3300; stond Nasdaq 9750 nu 11750; stond SPX 3300 nu 3500 en ondertussen begon de ergste economische crisis sinds WO II.
Er loopt gewoon lucht uit de prijzen. De beurzen zijn een ballon op zoek naar een naald.
Omdat er veel op margin gekocht werd, zal een daling als deze versterkend werken: partijen worden verplicht te verkopen omwille van de margin call. En dat na al die miljarden geldinjectie: dat wil men niet zien gebeuren.
Het duurt dan ook niet tot volgende week dinsdag voor FED of een andere instantie minstens met peptalk komt of bijkomende versoepeling voorop stelt waardoor ook deze daling weer zal afgeremd worden of zelf tot een verdere stijging zal leiden die niets met de fundementele waarde van al deze aandelen te maken heeft. Het systeem is ziek.
 
De daling van vandaag staat los van Tesla. De USA-beurs staat extreem hoog gewaardeerd, tech op kop en daarboven dan nog TSLA en enkele andere "kroonjuwelen".
In februari (dus voor de Corona-crash) stonden - ook toen al na een enorme klim - AAPL 80, nu nog altijd 120; stond TSLA 175 nu nog altijd 400; stond MSFT 175 nu 218; amzn 2200 nu 3300; stond Nasdaq 9750 nu 11750; stond SPX 3300 nu 3500 en ondertussen begon de ergste economische crisis sinds WO II.
Er loopt gewoon lucht uit de prijzen. De beurzen zijn een ballon op zoek naar een naald.
Omdat er veel op margin gekocht werd, zal een daling als deze versterkend werken: partijen worden verplicht te verkopen omwille van de margin call. En dat na al die miljarden geldinjectie: dat wil men niet zien gebeuren.
Het duurt dan ook niet tot volgende week dinsdag voor FED of een andere instantie minstens met peptalk komt of bijkomende versoepeling voorop stelt waardoor ook deze daling weer zal afgeremd worden of zelf tot een verdere stijging zal leiden die niets met de fundementele waarde van al deze aandelen te maken heeft. Het systeem is ziek.

En het is september......
Jaarlijks terugkerend beeld.
Vorige week zei ik tegen mijn wederhelft: "als ik slim ben verkoop ik (bijna) alle aandelen om deze vervolgens in oktober weer terug te kopen"
Ik heb het niet gedaan, in oktober weet ik of dat een goede keuze is geweest :rolleyes:
 
En het is september......
Jaarlijks terugkerend beeld.
Vorige week zei ik tegen mijn wederhelft: "als ik slim ben verkoop ik (bijna) alle aandelen om deze vervolgens in oktober weer terug te kopen"
Ik heb het niet gedaan, in oktober weet ik of dat een goede keuze is geweest :rolleyes:
Vrijdag heb ik zo’n tactisch telefoontje gepleegd. Nu rustig afwachten.
 
Goed gedaan! Al heb je dan wel de maandag rush net gemist? Ik kijk het morgen het eerste uur nog even aan en stap anders tijdelijk uit.
Ik beleg al bijna 30 jaar. Ik heb lang geleden afgeleerd om te proberen precies de top en de bodem te timen. In het voorjaar ben ik pas na de bounce tot 500 punten ingestapt. Bijna 30% gemist, jammer.
 
  • Informative
Reactions: zkpq