Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
ff voorstellen,
ben al tijdje actief in traden, meestal Forex maar zo af en toe pak ik ook aandelen en opties mee. Ben een ruime maand nu bevlogen door TSLA en hun producten. Behalve aandelen heb ik ook de auto besteld :) en dus ook Long TSLA
Mijn motto in traden is dat iedereen een bewuste keuze moet maken en daar 100% verantwoordelijkheid voor zijn of haar eigen trade heeft te nemen. Ik geloof dus niet in andermans signalen volgen. Wel inspiratie op doen bij anderen hoe ze dingen aan pakken.

Ter vermaak & info :cool:
Ik zit er nog in, ben rond de gemiddelde van $120 ingestapt, neem dit als een long term en stap er alleen uit als mijn verlies meer wordt dan x % van mijn totale portefeuille en dat is een harde stop of een PUT die de zaak afdekt.

Heb net mijn PUT 120 jan16'15 verkocht en opgetrokken naar put 150 jan16'15 (dat koste me $15 per put (lever de helft van mijn winst in echter ik lock echter wel de andere $15 winst per aandeel hiermee in die ik niet meer kan verliezen daardoor)

Deze $15 heb ik gefinancierd uit een geschreven put toen GS zijn rapport publiceerde, de klap omlaag heb ik toen redelijk op de bodem een put geschreven voor $19. Met het idee dat GS puur zelf goedkoop de TSLA aandelen wilde kunnen kopen voor hun klanten die zeker ook doelgroep zijn van Tesla. Deze aanname liep goed af! (had ook mis kunnen gaan dan had ik wat aandelen geleverd gekregen :cursing:)

Om de kosten van het 'rotten' aka tijdswaarde te compenseren van mijn lange PUT 150 Jan16'15 put schrijf ik iedere 2 a 3 weken een korte put. Deze maand is dat PUT 150 Sep13'13 voor $3.04 en PUT 135 sep27'13 voor $2.30 deze zullen snel leeg lopen de komende dagen 13 resp. 27 dagen.

Het plan is dus iedere maand korte puts te verkopen zodat ik zo snel mogelijk de long put afbetaal waarmee ik dan een gratis dekking heb.
De tijdswaarde "uitloop" van een lange termijn (> jaar) optie is altijd lager dan de korte termijn (+- 40 dagen)(theta verhaal).

En dat is het spelletje wat ik speel met TSLA aandelen, stukje long en daar om heen schrijven om premie op te pakken waar ik vooral ga kijken of ik kan schrijven als de paniek toeslaat en de prijs net een klap omlaag gemaakt heeft dan is de volatiliteit het hoogste en de prijzen van de opties het hoogste.

Wxll
PS Ga alsjeblieft niet deze positie nabouwen als je niets van opties snapt. Met de geschreven opties neem ik een verplichting op om aandelen af te nemen tegen een zekere prijs, dit moet je wel kunnen waarmaken of afgedekt hebben anders kan je jezelf lelijk in de vingers snijden.
 
ff voorstellen,
ben al tijdje actief in traden, meestal Forex maar zo af en toe pak ik ook aandelen en opties mee. Ben een ruime maand nu bevlogen door TSLA en hun producten. Behalve aandelen heb ik ook de auto besteld :) en dus ook Long TSLA
Mijn motto in traden is dat iedereen een bewuste keuze moet maken en daar 100% verantwoordelijkheid voor zijn of haar eigen trade heeft te nemen. Ik geloof dus niet in andermans signalen volgen. Wel inspiratie op doen bij anderen hoe ze dingen aan pakken.

Ter vermaak & info :cool:
Ik zit er nog in, ben rond de gemiddelde van $120 ingestapt, neem dit als een long term en stap er alleen uit als mijn verlies meer wordt dan x % van mijn totale portefeuille en dat is een harde stop of een PUT die de zaak afdekt.

Heb net mijn PUT 120 jan16'15 verkocht en opgetrokken naar put 150 jan16'15 (dat koste me $15 per put (lever de helft van mijn winst in echter ik lock echter wel de andere $15 winst per aandeel hiermee in die ik niet meer kan verliezen daardoor)

Deze $15 heb ik gefinancierd uit een geschreven put toen GS zijn rapport publiceerde, de klap omlaag heb ik toen redelijk op de bodem een put geschreven voor $19. Met het idee dat GS puur zelf goedkoop de TSLA aandelen wilde kunnen kopen voor hun klanten die zeker ook doelgroep zijn van Tesla. Deze aanname liep goed af! (had ook mis kunnen gaan dan had ik wat aandelen geleverd gekregen :cursing:)

Om de kosten van het 'rotten' aka tijdswaarde te compenseren van mijn lange PUT 150 Jan16'15 put schrijf ik iedere 2 a 3 weken een korte put. Deze maand is dat PUT 150 Sep13'13 voor $3.04 en PUT 135 sep27'13 voor $2.30 deze zullen snel leeg lopen de komende dagen 13 resp. 27 dagen.

Het plan is dus iedere maand korte puts te verkopen zodat ik zo snel mogelijk de long put afbetaal waarmee ik dan een gratis dekking heb.
De tijdswaarde "uitloop" van een lange termijn (> jaar) optie is altijd lager dan de korte termijn (+- 40 dagen)(theta verhaal).

En dat is het spelletje wat ik speel met TSLA aandelen, stukje long en daar om heen schrijven om premie op te pakken waar ik vooral ga kijken of ik kan schrijven als de paniek toeslaat en de prijs net een klap omlaag gemaakt heeft dan is de volatiliteit het hoogste en de prijzen van de opties het hoogste.

Wxll
PS Ga alsjeblieft niet deze positie nabouwen als je niets van opties snapt. Met de geschreven opties neem ik een verplichting op om aandelen af te nemen tegen een zekere prijs, dit moet je wel kunnen waarmaken of afgedekt hebben anders kan je jezelf lelijk in de vingers snijden.


Respect.
Wat mij betreft teveel risico. Naast Tesla zelf (dat komt wel goed), zijn er nog de externe factoren (die de markt in zijn geheel beinvloeden); die de koers van TSLA onderuit kunnen halen.

En in die externe factoren heb ik momenteel géén vertrouwen in.
Als het fout gaat ben je een pakketje aandelen rijker.

Maar : thumbs up !
 
Last edited:
Ja dat klopt als het omlaag duikt kan ik excersised worden (paketje aandelen..) Gelukkig heb ik dan tot 2015 het recht ze aan een ander te verkopen voor 150.
En tot de 13 ben ik idd extra risico door die extra van put short. Al zal ik het nooit tot een levering laten komen en meestal door rollen naar een volgende maand en zo wederom toch weer paar euro premie vangen en met die premie dan de prijs steeds druppeltje voor druppeltje verlagen.
Leuk dat je het kan volgen, meeste verdwalen in optie land.

Wxll

PS Voor de liefhebbers grafieken van de meeste aandelen, futures indexen en Bitcoins uiteraard grtis want we blijven hollander.
TradingView: Free Stock Charts and Forex Charts Online.

Respect.
Wat mij betreft teveel risico. Naast Tesla zelf (dat komt wel goed), zijn er nog de externe factoren (die de markt in zijn geheel beinvloeden); die de koers van TSLA onderuit kunnen halen.

En in die externe factoren heb ik momenteel géén vertrouwen in.
Als het fout gaat ben je een pakketje aandelen rijker.

Maar : thumbs up !
 
Tip: Voor de mensen die wat diversificatie zoeken op het zuivere TSLA-aandeel... Will Tesla Alone Double Global Demand For Its Battery Cells?
Panasonic maakt momenteel de batterijen en er zijn geruchten dat Samsung ook wil produceren voor Tesla. Maar als je helemaal aan het begin van de keten wil zitten moet je naar SQM of Rockwood (ontginners van Lithium in Bolivia)

Dank voor de tip. Viel me wel op dat panasonic niet heel hoog staat. Heeft iemand enig idee hoe groot de batterij tak van panasonic is, invergelijking met anderen onderdelen met het bedrijf?
En hoe denken jullie over het bedrijf rockwood, het heeft immers ook een aardige stijging doorgemaakt. (gaat ex-dividend 09/09/2013)
 
Last edited:
Dank je FVO,
Dat is een nuttige tip voor de wat langere termijn visie om begin van de keten te pakken...

Graag gedaan, destijds omtrent April ook al op het algemene topic Belgium/Netherlands verwittigd dat er bij de koers soms 5% per dag bij kwam (toen het nog +/-30 à 40$ was), maar niemand reageerde... Enfin, ze kunnen niet gezegd hebben dat ze het niet wisten. :tongue: