Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Op dit moment aan mijn verplichtingen aan het voldoen.... Intratuin Rhoon. Wat een gekkenhuis zeg... Maarrrr... Ze hebben hier 2 soort zelfbouw 3kW oplaadpunten voor de auto en 4 voor de fiets(denk minder kW) op chargemap stond dit verkeerd, zojuist aangepast.
ff76a291ab42bb3d0cbcf3417e6d7759.jpg
 
Laadpunten in Brugge

Als nieuwe EV rijder ben ik op zoek gegaan naar de laadpunten in de binnenstad van Brugge. Blijkt dat mijn 11 laadpunt-locator-links en 2 apps nog niet helemaal mee zijn met de realiteit. Aangezien ik weinig zin heb om (zelf) de laadpunten op al die sites te gaan aanmelden, gooi ik ze hier even te grabbel. :)

Bluecorner: 2 laadpunten, type2, zelf nog niet getest. Laden met laadpas of via SMS. Gratis Wifi. Deze palen zijn wel gekend door de meeste sites.

Park (Astridpark):

15787946199_f5d9a33c23_b.jpg


Zwijnstraat:

15786568938_00ff05b16d_b.jpg


Servipark parkeergarages. Enkel te activeren met een P-card. Deze kaart is in principe gratis (€ 12/j voor bedrijven), je krijgt de parkeerbezoeken op factuur. Na 19u is het slechts € 2,50 voor een nacht.

Parking 't Zand: 2 laadpunten (16A Schucko) op level -5:

15948196566_877b68b3e4_b.jpg


Parking Zilverpand: 2 laadpunten 16A Schucko op level -1:

15787944469_89c7307d72_b.jpg


Verder zouden er nog laadpunten zijn in de parking onder het station, deze moet ik nog eens gaan bezoeken. Deze zou enkel te activeren zijn met een railpas van NMBS?

t.b.c.
 
Last edited:
Verder zouden er nog laadpunten zijn in de parking onder het station, deze moet ik nog eens gaan bezoeken. Deze zou enkel te activeren zijn met een railpas van NMBS?

t.b.c.
Ik zal de informatie toevoegen aan chargemap.com.

Voor wat betreft de laadpalen van de NMBS: er zijn telkens 6 laadplaatsen 22 kW in de volgende stations:



  • Antwerpen-Centraal (P1)
  • Brugge (P1)
  • Gent-Sint-Pieters (P1)
  • Hasselt (P1)
  • Leuven (P1)
  • Namur (P1)
  • Ottignies (P1)

De palen kunnen geactiveerd worden met de Mobib-kaart die daarvoor speciaal moet geactiveerd worden. Deze activatie is gratis en alle abonneehouders hebben tegenwoordig een Mobib-kaart.
 
Als nieuwe EV rijder ben ik op zoek gegaan naar de laadpunten in de binnenstad van Brugge. Blijkt dat mijn 11 laadpunt-locator-links en 2 apps nog niet helemaal mee zijn met de realiteit. Aangezien ik weinig zin heb om (zelf) de laadpunten op al die sites te gaan aanmelden, gooi ik ze hier even te grabbel. :)

Bluecorner: 2 laadpunten, zelf nog niet getest. Laden met laadpas of via SMS. Gratis Wifi. Deze palen zijn wel gekend door de meeste sites.

Park (Astridpark):

15787946199_f5d9a33c23_b.jpg


Zwijnstraat:

15786568938_00ff05b16d_b.jpg


Servipark parkeergarages. Enkel te activeren met een P-card. Deze kaart is in principe gratis (€ 12/j voor bedrijven), je krijgt de parkeerbezoeken op factuur. Na 19u is het slechts € 2,50 voor een nacht.

Parking 't Zand: 2 laadpunten (16A Schuko) op level -5:

15948196566_877b68b3e4_b.jpg


Parking Zilverpand: 2 laadpunten 16A Schuko op level -1:

15787944469_89c7307d72_b.jpg


Verder zouden er nog laadpunten zijn in de parking onder het station, deze moet ik nog eens gaan bezoeken. Deze zou enkel te activeren zijn met een railpas van NMBS?

t.b.c.

Ah! bekend terrein. Heb ruim een jaar geleden mn Model S ook proberen te laden in die parkeergarages. Ook samen met de beheerder kreeg ik ze niet aan de praat. Achteraf denk ik het neuterprobleem. Als je het klepje open doet met je type2 stekker in de hand, tref je daarachter een schucko aan. Het stopcontact bij die brandslang in t Zand werkte ook niet met de UMC...

Heb uiteindelijk met 1x16A kunnen laden bij een laapdpaal bij een restaurant aan de rand van de stad. Anders had ik naar Brugge moeten emigreren...
 
Op dit moment aan mijn verplichtingen aan het voldoen.... Intratuin Rhoon. Wat een gekkenhuis zeg... Maarrrr... Ze hebben hier 2 soort zelfbouw 3kW oplaadpunten voor de auto en 4 voor de fiets(denk minder kW) op chargemap stond dit verkeerd, zojuist aangepast.
ff76a291ab42bb3d0cbcf3417e6d7759.jpg

Heb ik dan fout erop gezet. Had ze enkele maanden geleden al op diverse sites gezet, maar niet goed gekeken naar wat voor aansluitingen het waren. Maar ik moet zeggen wel goed van Intratuin. je bent er toch zomaar 1 a 2 uur.
 
gisteren kunnen laden in Brussel centrum, parking 58, achterkant van Brouckère plein.

http://www.interparking.be/nl/find-parking/Parking 58/

op 3e verdiep zijn er 2 laadplaatsjes voorzien 'beschermd' door 3 gele paaltjes.
Om het gemakkelijk te maken is het middenste paaltje vastgezet en kan je enkel de buitenste paaltjes verzetten.
Er staan 2 11Kw laders ongelukkig in de hoek gemonteerd, zonder enige vorm van uitleg.
De parkeerwachter was behulpzaam maar wist verder ook van niks: heb dan maar één van mijn kaarten (love to load) voorbij gezwaaid en dat bleek te werken. Het laden zelf zou gratis zijn.
De parkeerwachter ging de toegankelijkheid (of het probleem daarvan) doorgeven, zodat we dit misschien niet meer hoeven te doen:

interparking.JPG
 
View attachment 65965

Laden op Schiphol, Excellente parking.:smile:
Brede plaatsen, gratis koffie, vlak aan ingang, en aan vertrekhal. Super
thanks voor de tip !

Ik sta daar ook altijd! Prima parking met inderdaad brede plaatsen en dicht bij ingang Schiphol. Ik houd niet van valet parking en vind de Excellente Parking op Schiphol absoluut beste alternatief. Iets duurder (als Schiphol Privium lid valt dat mee trouwens). En niet druk dus vrijwel altijd een goede plaats te vinden.
 
Last edited:
Ik sta daar ook altijd! Prima parking met inderdaad brede plaatsen en dicht bij ingang Schiphol. Ik houd niet van valet parking en vindt de Excellente Parking op Schiphol absoluut beste alternatief. Iets duurder (als Schiphol Privium lid valt dat mee trouwens). En niet druk dus vrijwel altijd een goede plaats te vinden.

er waren twee (laad)plaatsen vrij.
Er stond o.a. een Fisker NIET te laden. Ik moet absoluut de stickers in de wagen leggen.
 
Vandaag kwam ik om 18:50 aanrijden bij mijn publieke laadpaal die tot 19:00 uur gereserveerd is voor EV laden. Net voordat ik aankom, parkeert er een VW Golf op de plek. Ik spreek de man aan en zeg dat ik graag wil laden. Man: het is zeven uur. Ik: nee, tien voor zeven. Man: dan blijf ik hier wel tot zeven uur in de auto wachten. Het is maar goed dat we in een rechtsstaat leven, want op zo'n moment heb ik echt zin om zo iemand door het raampje uit z'n auto te trekken om hem zelf aan de laadpaal aan te sluiten (maar hij zal waarschijnlijk niet met het juiste laadprotocol communiceren om de spanning aan te zetten)... :redface:
 
Vandaag kwam ik om 18:50 aanrijden bij mijn publieke laadpaal die tot 19:00 uur gereserveerd is voor EV laden. Net voordat ik aankom, parkeert er een VW Golf op de plek. Ik spreek de man aan en zeg dat ik graag wil laden. Man: het is zeven uur. Ik: nee, tien voor zeven. Man: dan blijf ik hier wel tot zeven uur in de auto wachten. Het is maar goed dat we in een rechtsstaat leven, want op zo'n moment heb ik echt zin om zo iemand door het raampje uit z'n auto te trekken om hem zelf aan de laadpaal aan te sluiten (maar hij zal waarschijnlijk niet met het juiste laadprotocol communiceren om de spanning aan te zetten)... :redface:
Dat soort dingen zijn vrij irritant inderdaad, echt bizar ook dat hij blijkbaar 10 minuten van zijn leven wil weggooien puur om die parkeerplek in te nemen. Maar aan de andere kant: hij rijdt een Golf, jij een Tesla. Jouw leven is qua vervoer dus een stuk prettiger, misschien afgezien van dit korte moment dan :)