Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Moest vandaag even bij Ikea in Haarlem zijn.. op de tweede laadplaats naast de ingang geparkeerd. Bleek maar één Type2 aansluiting beschikbaar. Daar zat al de gele kabel van de Volvo in. Had niet de indruk dat er geladen werd en kon de kabel er zo uittrekken.. Dat kan dan toch alleen als de kabel er alleen voor de vorm ingestoken is en er dus nooit geladen is ? of vergis ik mij nou ?

inderdaad, stekken enkel für die bühne .

wie maakt daar eens een mooie sticker voor ?
 
laden Schiphol


Ik moet binnenkort naar Schiphol wat vakantiegangers gaan ophalen.
Waar kan ik best laden op Schiphol; rekening houdende met het feit dat ik maar een uurtje (afhankelijk van de bagageafhandeling) zal parkeren ?

P6, tegenover de vertrekhal van Schiphol. Voor een halfuurtje is dat ideaal. Boeden arrivals volgen, kom je op het einde de borden voor P6 vanzelf tegen.
 
Volgens de website van Schiphol:
P1 Schiphol Visitors & Business Parking, rij 210 en 211 op de 2e etage (op het dak), 4 plekken
P1 Schiphol Privium Parking, rij 206/207 op de 2e etage (op het dak), 4 plekken
P1 WTC, op etage -1 tegenover het rode trappenhuis
Schiphol Excellence Parking, op de 1e etage
Schiphol Valet Parking (P12), graag aangeven bij de Valet servicebalie tijdens het afgeven van de autosleutel

Ben benieuwd wat je ervaring is. Moet er binnenkort ook naartoe om familie op te halen. Bij mij lukt dat meestal niet binnen 30 minuten, ben meestal wel een uur kwijt. Een uurtje laden is dan wel prettig.
 
vandaag geladen in Dendermonde (Sint-Jorisgilde, Dendermonde)
Niet dat het nodig was, maar het was gratis. parkeren betalen aan 1 euro per uur, gratis laden 11kwh.
Als ik ging vertrekken, was de plek naast mij ge-iced door een audi A7. de man kwam er ook net aan, maar zag er enorm arrogant uit. Daarom niets gezegd en enkel nog eens nadrukkelijk naar het parkeer bord voor elektrische voertuigen gekeken.
laden was inderdaad gratis (enfin, dat staat toch op de plaat boven de laadpaal) en ging aan 31A (90 km/h).
Er was wel maar blue corner 1 laadpaal, in tegenstelling tot wat plugshare vertelde (6 Mennekes stekkers).
2e plaats was inderdaad ge-iced.. zal een gewoonte zijn in Dendermonde.

foto.JPG
 
laden Schiphol


Ik moet binnenkort naar Schiphol wat vakantiegangers gaan ophalen.
Waar kan ik best laden op Schiphol; rekening houdende met het feit dat ik maar een uurtje (afhankelijk van de bagageafhandeling) zal parkeren ?

Excellence parking. volg de borden, overdekt en direct in/aan de terminal. laadpunten direct naast de ingang. gratis koffie ook nog. alleen toegankelijk met creditcard.

route: http://bit.ly/1pCRzdK
 
Excellence parking. volg de borden, overdekt en direct in/aan de terminal. laadpunten direct naast de ingang. gratis koffie ook nog. alleen toegankelijk met creditcard.

route: http://bit.ly/1pCRzdK



thx, deze lijkt mij heel handig, zeker nu de winter er toch aan lijkt te komen én de reislustigen uit de Caraïben terug komen.

maar op de website is het niet heel duidelijk wat de kosten zijn.
Als ik de prijs opvraag; kom ik op het dagtarief van € 42,50; ook voor een uurtje.
Terwijl er elders 2.5€ per 12min. vermeld wordt.
En nog wat verder 2.5€ per 13min.

Als ik mag kiezen : doe maar de laatste :wink:

- - - Updated - - -

laden was inderdaad gratis (enfin, dat staat toch op de plaat boven de laadpaal) en ging aan 31A (90 km/h).
Er was wel maar blue corner 1 laadpaal, in tegenstelling tot wat plugshare vertelde (6 Mennekes stekkers).
2e plaats was inderdaad ge-iced.. zal een gewoonte zijn in Dendermonde.

View attachment 64877


je hebt wel netjes de TCBparkeerschijf gebruikt; als ik dat goed zie... :smile:
 
Moest vandaag even bij Ikea in Haarlem zijn.. op de tweede laadplaats naast de ingang geparkeerd. Bleek maar één Type2 aansluiting beschikbaar. Daar zat al de gele kabel van de Volvo in. Had niet de indruk dat er geladen werd en kon de kabel er zo uittrekken.. Dat kan dan toch alleen als de kabel er alleen voor de vorm ingestoken is en er dus nooit geladen is ? of vergis ik mij nou ?
View attachment 64868

Moest jij op 10km van je huis wel per se laden bij Ikea? :tongue:
 


thx, deze lijkt mij heel handig, zeker nu de winter er toch aan lijkt te komen én de reislustigen uit de Caraïben terug komen.

maar op de website is het niet heel duidelijk wat de kosten zijn.
Als ik de prijs opvraag; kom ik op het dagtarief van € 42,50; ook voor een uurtje.
Terwijl er elders 2.5€ per 12min. vermeld wordt.
En nog wat verder 2.5€ per 13min.

Als ik mag kiezen : doe maar de laatste :wink:

Excellence parking wordt ook gewoon per 12min afgerekend. Maar tarief is wel wat hoger.
Als je passagiers aankomen in aankomsthal 3 of 4 is het zeker erg handig (dicht bij).

Scoor je bij aankomst zelf een bak koffie voor tijdens het wachten en trakteer je voor vertrek je passagiers nog op gratis koffie (uitgebreid apparaat - alle mogelijke varianten/smaken) dan is het zeker goedkoper dan parkeren op een andere plek en de koffie of Schiphol per kopje afrekenen.

Maar er is een kans dat de laadplekken allemaal bezet zijn (is me een paar keer overkomen) of dat een taxichauffeur voor het gemak van zijn passagiers (naast de in/uitgang) er parkeerd. (nee, niet de Tesla's).
 
nee, natuurlijk niet -;) .. is nog niet eens 10 km..
maar kon nergens parkeren, was veel te druk en het regende ook nog ... was zelfs zo druk dat ik de winkel in de "IKEA-verboden" richting weer heb verlaten..
Vind dat ze goed bezig zijn op EV gebied - zeker in FR en It met gratis laden - maar het blijft een verschrikkelijk concept.. was na 6 minuten ook weer weg..


Moest jij op 10km van je huis wel per se laden bij Ikea? :tongue:
 
Gisteravond naar de Imax van Pathé Arena geweest, Interstellar (aanrader!). Dacht hem aan de lader van het laadplein te kunnen zetten, had speciaal daarvoor de app op de IPhone gezet.
Nou allemaal mooie rode storingslichtjes bij al die palen. Nop laden dus. Gelukkig had ik genoeg in de batterijden zitten....:eek:
 
In afwachting van mijn MS (Maart.. pfff .. wat duurt dat lang!) ben ik uiteraard net als iedere andere ongeduldige afwachtende bezig met me goed voor te bereiden. Dat komt onder andere neer op het kijken naar laadpunten voor onderweg. Nu zijn er genoeg apps en sites te vinden die info geven maar ze zijn het nu net even net niet. Zeker niet omdat ik lees dat veel plekken of net te smal zijn voor de brede Tesla, of het laadvermogen is niet toereikend of.. Nou ja.. genoeg problemen.

Als rechtgeaard programmeur heb ik maar besloten zelf een app te bouwen. In die app zullen de dichtsbijzijnde laadpunten verschijnen, maar dat is niets nieuws. Ik wil aangeven welke plekken uitermate geschikt zijn voor de MS, en andere info die specifiek voor ons van belang zijn. Zijn er nog wensen van jullie kant? Wat missen jullie nu aan essentiele data in de apps die beschikbaar zijn?
 
Het lijkt mij handig als je ook duidelijk kan zien wat de laadstroom is en er ook op kan sorteren.
Voor mij met Dual charger is het fijn om dichtbijzijnde 22kw lader te vinden(binnen een straal van...) en als alternatief een 11kw en weer stapje lager andere.

In andere apps kan je er wel op filteren natuurlijk.

In afwachting van mijn MS (Maart.. pfff .. wat duurt dat lang!) ben ik uiteraard net als iedere andere ongeduldige afwachtende bezig met me goed voor te bereiden. Dat komt onder andere neer op het kijken naar laadpunten voor onderweg. Nu zijn er genoeg apps en sites te vinden die info geven maar ze zijn het nu net even net niet. Zeker niet omdat ik lees dat veel plekken of net te smal zijn voor de brede Tesla, of het laadvermogen is niet toereikend of.. Nou ja.. genoeg problemen.

Als rechtgeaard programmeur heb ik maar besloten zelf een app te bouwen. In die app zullen de dichtsbijzijnde laadpunten verschijnen, maar dat is niets nieuws. Ik wil aangeven welke plekken uitermate geschikt zijn voor de MS, en andere info die specifiek voor ons van belang zijn. Zijn er nog wensen van jullie kant? Wat missen jullie nu aan essentiele data in de apps die beschikbaar zijn?
 
In afwachting van mijn MS (Maart.. pfff .. wat duurt dat lang!) ben ik uiteraard net als iedere andere ongeduldige afwachtende bezig met me goed voor te bereiden. Dat komt onder andere neer op het kijken naar laadpunten voor onderweg. Nu zijn er genoeg apps en sites te vinden die info geven maar ze zijn het nu net even net niet. Zeker niet omdat ik lees dat veel plekken of net te smal zijn voor de brede Tesla, of het laadvermogen is niet toereikend of.. Nou ja.. genoeg problemen.

Als rechtgeaard programmeur heb ik maar besloten zelf een app te bouwen. In die app zullen de dichtsbijzijnde laadpunten verschijnen, maar dat is niets nieuws. Ik wil aangeven welke plekken uitermate geschikt zijn voor de MS, en andere info die specifiek voor ons van belang zijn. Zijn er nog wensen van jullie kant? Wat missen jullie nu aan essentiele data in de apps die beschikbaar zijn?
Nog een app er bij? :) Handig! Nee, sorry, dat lijkt me niet.

The New Motion heeft wat mij betreft een prima app. Ken de developers er achter ook en ze zijn echt hard aan de weg aan het timmeren met hun spullen.
 
Nog een app er bij? :) Handig! Nee, sorry, dat lijkt me niet.

The New Motion heeft wat mij betreft een prima app. Ken de developers er achter ook en ze zijn echt hard aan de weg aan het timmeren met hun spullen.

Dat er al meer webhosting bedrijven waren heeft jou destijds toch ook niet weerhouden? :tongue: Hoe meer keuze hoe beter wat mij betreft, wie weet komt er een killer feature uit, die dan weer wordt overgenomen in andere, grotere apps.
 
Dat er al meer webhosting bedrijven waren heeft jou destijds toch ook niet weerhouden? :tongue: Hoe meer keuze hoe beter wat mij betreft, wie weet komt er een killer feature uit, die dan weer wordt overgenomen in andere, grotere apps.

Bovendien is het heel therapeutisch om zo'n app te ontwikkelen voordat je MS komt:) En inderdaad, meer is beter, may the best win. Het zou m.i. een ander geval zijn als TNM zijn app in een of andere open-source versie had beschikbaar gemaakt. Als dat niet zo is, dan maak je het toch zelf in een poging het beter te doen voor bepaalde features?
 
Als rechtgeaard programmeur heb ik maar besloten zelf een app te bouwen. In die app zullen de dichtsbijzijnde laadpunten verschijnen, maar dat is niets nieuws. Ik wil aangeven welke plekken uitermate geschikt zijn voor de MS, en andere info die specifiek voor ons van belang zijn. Zijn er nog wensen van jullie kant? Wat missen jullie nu aan essentiele data in de apps die beschikbaar zijn?
Essentieel aan een goede app vind ik de feedback van de gebruikers: de correcte werking van een laadpunt, het laadvermogen, eventuele risico's en voorzieningen, de correcte gps-coördinaten.
Ook van belang, zeker voor regio's in volle expansie, is de mogelijkheid dat gebruikers laadpalen kunnen toevoegen.
Voorts, zoals Basvdpoel aangaf, een goede filtermogelijkheid.
 
(deze post is niet echt helemaal serieus bedoeld)
Wat ik vooral mis, is het antwoord op deze vraag: hoeveel kWh heb ik nodig om bij mijn volgende laadpunt te geraken, en hoe hard mag ik dan maximaal rijden?
Een beetje smartphone heeft beschikking over een accelerometer, gyroscoop, kompas, gps, kaartinfo, hoogte info, windrichting en regenbuien enz. waarmee je een heel eind in de richting zou moeten kunnen komen om iets te zeggen over het verbruik. Maak het daarbij eenvoudig om je verbruik per rit op te geven zodat de telefoon enigszins weet hoe zuinig je auto rijdt...

Zo, daar zou je de komende 3 maanden wel mee vooruit moeten kunnen :-D
 
(deze post is niet echt helemaal serieus bedoeld)
Wat ik vooral mis, is het antwoord op deze vraag: hoeveel kWh heb ik nodig om bij mijn volgende laadpunt te geraken, en hoe hard mag ik dan maximaal rijden?
Een beetje smartphone heeft beschikking over een accelerometer, gyroscoop, kompas, gps, kaartinfo, hoogte info, windrichting en regenbuien enz. waarmee je een heel eind in de richting zou moeten kunnen komen om iets te zeggen over het verbruik. Maak het daarbij eenvoudig om je verbruik per rit op te geven zodat de telefoon enigszins weet hoe zuinig je auto rijdt...

Zo, daar zou je de komende 3 maanden wel mee vooruit moeten kunnen :-D

Dat komt me bekend voor, dit verhaal. Was iets met V6?