Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga dit weekend naar Brussel. Zijn daar nu al laadpalen beschikbaar? Is eventueel de laadpaal onder De Smets/Bowery nog actief (die daar tijdens nieuwjaarsfeest van Tesla club BE stond)?

- - - Updated - - -

Belgacom hoofdkantoor? http://www.stekkerweb.nl/oplaadpunten/brussel/brussels-gewest/belgacom/206.html
Da's vlakbij mijn hotel, dus zou mooi zijn.
 
Shuko to the rescue:
ImageUploadedByTapatalk1393068253.677141.jpg
 
Er blijkt een neuter te zijn inderdaad. Gelukkig (al was ik ook zonder laden wel thuis gekomen).
Nou zag ik net op straat een auto met een parkeerbon: 20 euro. Hoe kan dat nou? De boete is lager dan gewoon betalen? Dan ben ik toch eigenlijk gek dat ik netjes betaal???
 
Ik krijg sinds deze week regelmatig tijdens het rijden:scared: de melding "Opladen niet mogelijk, ontkoppel en probeer het op nieuw". Hij laad overigens gelukkig nog wel. Meestal als ik stil sta:rolleyes:.

Heb deze melding ook gehad en kon ook gewoon laden alleen niet op vol vermogen.
Er bleek een fase van een lader niet te werken, nieuwe lader en probleem opgelost.
Op een 32A paal wil de auto dan niet verder dan 22A gaan.
 
Laden in centrum Groningen stad?
Volgende week zaterdag ga ik van Bilthoven naar Groningen en weer terug
Zonder laden moet ik dat met 80 à 90 km/u doen.
Weet iemand of er in het centrum van Groningen goede oplaadmogelijkheden zijn?
Of eventueel onderweg een plek waar ik kan snel laden?

In Parkeergarage Damsterdiep bleken 2 oplaadpunten te zijn.
Opladen ging merkwaardig traag. Het begon met 8A. Moest dat iedere keer met de hand verhogen.
Ging tot maximaal 16A maar het laden ging niet harder dan 15 km/u
Als ik thuis op 16A laad, gaat dat met ongeveer 50km/u
 
In Parkeergarage Damsterdiep bleken 2 oplaadpunten te zijn.
Opladen ging merkwaardig traag. Het begon met 8A. Moest dat iedere keer met de hand verhogen.
Ging tot maximaal 16A maar het laden ging niet harder dan 15 km/u
Als ik thuis op 16A laad, gaat dat met ongeveer 50km/u
Ik gok een Lolo laadpaal. Is 1-fase 16A (3.7kW) in plaats van de 3-fase 16A (11kW) die je thuis hebt.
 
Dit weekend op de motorbeurs bij de jaarbeurs in Utrecht geweest. Op de site wordt wel vermeld dat er een laadpunt is maar nergens waar???? Er blijken 2 palen te zijn met 2 aansluitingen. 1x op P1 en 1x op P4. Verkeersregelaars op het terrein wisten hier niks van, de receptie binnen ook niet. Uiteindelijk bij de beveiliging beland die het wel wist. Op de site staat dat je met een OV-chipkaart kunt laden?? Had hem niet echt nodig maar bij vertrek de paal op P1 toch maar even opgezocht. Staat aan de rand van het parkeerterrein, aan de kant van het station. Stond 1 Tesla aan te laden. Op oplaadpalen.nl stond deze paal ook nog niet. Heb een poging gedaan hem toe te voegen. Hopelijk verschijnt hij daar ook binnenkort.
 
Dit weekend op de motorbeurs bij de jaarbeurs in Utrecht geweest. Op de site wordt wel vermeld dat er een laadpunt is maar nergens waar???? Er blijken 2 palen te zijn met 2 aansluitingen. 1x op P1 en 1x op P4. Verkeersregelaars op het terrein wisten hier niks van, de receptie binnen ook niet. Uiteindelijk bij de beveiliging beland die het wel wist. Op de site staat dat je met een OV-chipkaart kunt laden?? Had hem niet echt nodig maar bij vertrek de paal op P1 toch maar even opgezocht. Staat aan de rand van het parkeerterrein, aan de kant van het station. Stond 1 Tesla aan te laden. Op oplaadpalen.nl stond deze paal ook nog niet. Heb een poging gedaan hem toe te voegen. Hopelijk verschijnt hij daar ook binnenkort.
Kan wel een paar weken duren voordat ie op oplaadpalen.nl verschijnt.
 
Laden in centrum Groningen stad?
Volgende week zaterdag ga ik van Bilthoven naar Groningen en weer terug
Zonder laden moet ik dat met 80 à 90 km/u doen.
Weet iemand of er in het centrum van Groningen goede oplaadmogelijkheden zijn?
Of eventueel onderweg een plek waar ik kan snel laden?
Sorry, deze had ik even gemist. Die vraag komt natuurlijk vaker zolang Zevenaar de meest noordelijke supercharger is. De beste optie is betaald parkeren tegenover de Martinihal aan de Leonard Springerlaan. Er staan daar meerdere openbare laadpalen van 22kW per stuk. Als dat eigenlijk te ver lopen is van de bestemming: zorg voor een vouwfiets in de MS.
 
Sorry, deze had ik even gemist. Die vraag komt natuurlijk vaker zolang Zevenaar de meest noordelijke supercharger is. De beste optie is betaald parkeren tegenover de Martinihal aan de Leonard Springerlaan. Er staan daar meerdere openbare laadpalen van 22kW per stuk. Als dat eigenlijk te ver lopen is van de bestemming: zorg voor een vouwfiets in de MS.
Ik zie me al gaan met m'n vrouw en 2 kinderen op m'n rug op de vouwfiets :)
De Damsterdiep garage had 2 langzame laadpalen. Tijdens het eten heb ik daar wat buffer kunnen laden.