Hans Noordsij
Well-Known Member
A) Eens. Voor mij geldt dat van die fiets eerlijk gezegd niet, zeker niet v.w.b. de boodschappen, maar zelfs dan is dat allemaal toch TE incidenteel om een structureel nuttig laadmoment te kunnen geven.
B) Ik moet er ook niet aan denken dat ik elke keer als ik een boodschap ga doen er ook voor moet zorgen dat ik wat ga bijladen. Ik wil vooral van mijn huisadres òf van mijn werkplek altijd riant range hebben, en niet tussendoor nog iets moeten regelen.
c) Met de eerste zin ben ik het direct eens. Maar m.i. is dat juist erg belangrijk OMDAT de aanschaf van een EV beduidend meer kost. Het TCO plaatje moet evident zijn.
Toch nog even.
A) Ik doel niet op onze categorie, maar diegenen die wel een auto hebben maar daar minder dan 250 km per week mee rijden, en dat zijn er heel veel. Als die niet thuis of voor de deur kunnen laden,, wat natuurlijk altijd eerste keus is, dan kunnen ze zorgeloos als ze een activiteit hebben en toch daar parkeren de aanwezige plug pakken en in de auto steken. Het zoveel mogelijk bevorderen dat iemand "thuis" kan laden betekent niet dat andere situaties naar de achtergrond mogen schuiven.
B) Geldt voor mij ook. Maar als het nou eenmaal niet kan zou ik blij zijn als.... zie A.
C) Dat gaat veranderen. Over een paar jaar is de EV veel minder duur, terwijl iedereen die nu een ICE nieuw koopt al rekening moet houden met een aanzienlijk hogere afschrijving dan een jaar of vijf geleden. Het duurt nog maar een jaar of drie voordat het, net als met roken, "not done" is om een ICE te rijden. Dat wil weer niet zeggen dat het dan ook direct voorbij is maar als je je geld in het putje wilt gooien moet je nu een dure variant ICE kopen.