S-19910
Driving Model-S #19910
Als dat lukt hoop ik dat Tesla op de kar springt, dan zijn we er uit wat laden betreft.
Laden op 5 minuten ?
Reken eens naar vermogen en stroom welke nodig zijn om dat zo snel klaar te spelen...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als dat lukt hoop ik dat Tesla op de kar springt, dan zijn we er uit wat laden betreft.
Ze zouden de suc's kunnen beperken tot 80% laden, en wat 22kw laders kunnen plaatsen voor het laatste stuk.
Een variant hierop zou wellicht het frequent laden bij een suc om de hoek kunnen beïnvloeden: Bij alle laders binnen ..... 50 km? van de woonplaats (of wellicht beter: "de meest gebruikte supercharger icm die VIN) 1e keer per week max 100%, 2e keer max 90%, etc. tot op het nivo dat de eerstvolgende in elke richting niet meer gehaald kan worden. Dus bijv. vanuit A'dam naar Zevenaar of Oosterhout heb je minimaal.... % nodig, wat dan het minimum percentage wordt?
Heb niet t idee dat de wachttijden daardoor korter zouden wordenEen variant hierop zou wellicht het frequent laden bij een suc om de hoek kunnen beïnvloeden: Bij alle laders binnen ..... 50 km? van de woonplaats (of wellicht beter: "de meest gebruikte supercharger icm die VIN) 1e keer per week max 100%, 2e keer max 90%, etc. tot op het nivo dat de eerstvolgende in elke richting niet meer gehaald kan worden. Dus bijv. vanuit A'dam naar Zevenaar of Oosterhout heb je minimaal.... % nodig, wat dan het minimum percentage wordt?
Accuutje plaatsen misschien?
Wat hiervan te denken? De kost om die infrastructuur te installeren lijkt mij gigantisch.
http://www.autogids.be/autonieuws/innovatie/inductief-laden-vk.html
Ik zou zeggen een grote kans voor België. Als ze het wegennet aan gaan pakken kunnen ze zo'n oplaadbaan meteen meepakken. Scheelt toch weer aanzienlijk in de kosten:smile:.
Niet te vergeten de hoeveelheid vermogen die je moet leveren.
Om 100 te rijden heb je ongeveer 20kW nodig. Doe dat keer X auto's.
Laten we hopen dat de batterij ontwikkelingen snel gaan.
Idd, ik heb het gevoel dat dit op een sisser gaat uitlopen. Zitten wij daarop te wachten?
Ze kunnen dat geld beter investeren in destination charging en batterij technologie.
Eventueel contactloos laden onder een parkeerplaats maar dan nog (gezien de verliezen tov een kabel).
Idd, ik heb het gevoel dat dit op een sisser gaat uitlopen. Zitten wij daarop te wachten?
Ze kunnen dat geld beter investeren in destination charging en batterij technologie.
Eventueel contactloos laden onder een parkeerplaats maar dan nog (gezien de verliezen tov een kabel).
Over weggegooid geld gesproken:
Gas, Electricity, Hydrogen: How Many Cars Can 'Fuel' And What Will It Cost?
Ongelooflijk eigenlijk. En natuurlijk missen we nog het belangrijkste. Doordat een EV in de regel thuis laadt is er minder behoefte aan extern laden en kun je daardoor de capaciteit theoretisch een aantal malen verhogen als het om het te bedienen aantal auto's gaat.
Benieuwd wanneer de waterstofbubbel klapt. Als niemand de auto's kopen wil, gewoon omdat dan de EV weer een stuk verder is ontwikkeld net zoals de laadinfra, dan zijn de druiven zuur.
Ik verwacht wel dat waterstof meer kans heeft het te maken als zero emissie-oplossing voor graafmachines, tractoren, bulldozers, enz...
En ook de overheid kan het spelletje sturen want aan de verkoop van waterstof hangen natuurlijk accijnzen vast... (wat zou eigenlijk het meest opbrengen voor onze politici? )