Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ze zouden de suc's kunnen beperken tot 80% laden, en wat 22kw laders kunnen plaatsen voor het laatste stuk.

Een variant hierop zou wellicht het frequent laden bij een suc om de hoek kunnen beïnvloeden: Bij alle laders binnen ..... 50 km? van de woonplaats (of wellicht beter: "de meest gebruikte supercharger icm die VIN) 1e keer per week max 100%, 2e keer max 90%, etc. tot op het nivo dat de eerstvolgende in elke richting niet meer gehaald kan worden. Dus bijv. vanuit A'dam naar Zevenaar of Oosterhout heb je minimaal.... % nodig, wat dan het minimum percentage wordt?
 
Gaat ook niet helemaal op.. woon op 28 km van SuC Amsterdam. Ben al paar keer blij geweest dat ik in A'dam net dat beetje kon bijladen om thuis te komen..

Een variant hierop zou wellicht het frequent laden bij een suc om de hoek kunnen beïnvloeden: Bij alle laders binnen ..... 50 km? van de woonplaats (of wellicht beter: "de meest gebruikte supercharger icm die VIN) 1e keer per week max 100%, 2e keer max 90%, etc. tot op het nivo dat de eerstvolgende in elke richting niet meer gehaald kan worden. Dus bijv. vanuit A'dam naar Zevenaar of Oosterhout heb je minimaal.... % nodig, wat dan het minimum percentage wordt?
 
Een variant hierop zou wellicht het frequent laden bij een suc om de hoek kunnen beïnvloeden: Bij alle laders binnen ..... 50 km? van de woonplaats (of wellicht beter: "de meest gebruikte supercharger icm die VIN) 1e keer per week max 100%, 2e keer max 90%, etc. tot op het nivo dat de eerstvolgende in elke richting niet meer gehaald kan worden. Dus bijv. vanuit A'dam naar Zevenaar of Oosterhout heb je minimaal.... % nodig, wat dan het minimum percentage wordt?
Heb niet t idee dat de wachttijden daardoor korter zouden worden:rolleyes:
 
Ik zou zeggen een grote kans voor België. Als ze het wegennet aan gaan pakken kunnen ze zo'n oplaadbaan meteen meepakken. Scheelt toch weer aanzienlijk in de kosten:smile:.

Er is toch niks mis met onze wegen. We gebruiken alleen de nieuwste technieken.
wegen belgie.jpg
 
Niet te vergeten de hoeveelheid vermogen die je moet leveren.

Om 100 te rijden heb je ongeveer 20kW nodig. Doe dat keer X auto's.

Je hoeft ook niet iedere EV 200W te geven, als je het netto verbruik verlaagd, kom je al een stuk verder.
Nu lijkt het veel, maar het elektriciteitsnet zal ook opgeschaald worden.
Ik zie het in Duitsland al voor me dat bij stukken Autobahn omhoog er zulke wegen komen om het verbruik af te toppen.

Aan de andere kant kost dit natuurlijk erg veel geld, doet me aan de waterstof infrastructuur denken.

Laten we hopen dat de batterij ontwikkelingen snel gaan.
 
Idd, ik heb het gevoel dat dit op een sisser gaat uitlopen. Zitten wij daarop te wachten?
Ze kunnen dat geld beter investeren in destination charging en batterij technologie.
Eventueel contactloos laden onder een parkeerplaats maar dan nog (gezien de verliezen tov een kabel).

Ik denk ook niet dat dit wat wordt en betwijfel zelfs of het serieus genomen moet worden. Zo regelmatig komen we dit soort dingen tegen. Pas nog eens met een tapijt waarbij de voetstappen een Tesla oplaadden. Inderdaad beter besteden aan laadinfra, met name laadpleinen in wooncentra waar men geen huisaansluiting kan gebruiken.
 
Idd, ik heb het gevoel dat dit op een sisser gaat uitlopen. Zitten wij daarop te wachten?
Ze kunnen dat geld beter investeren in destination charging en batterij technologie.
Eventueel contactloos laden onder een parkeerplaats maar dan nog (gezien de verliezen tov een kabel).

Gisteren had ik een bezoeker die zijn Outlander aan mijn paal wilde zetten.
Hij heeft een tankpas met elektrisch laad abonnement doch mijn NM paal wilde niet aan de gang met zijn kaart.
Dus heb ik hem maar opgestart met mijn kaart.

We kunnen praten als brugman, als de kaarten niet over en weer gebruikt kunnen worden blijft het systeem inefficiënt!

Het belachelijk is dat kaarten niet op elke paal werken, het milieu is de grote verliezer want zo blijf je langer omrijden om ergens te kunnen laden.

Ik dacht dat New Motion zo aan de weg timmerde maar het schijnt dat ze elkaar als concurrenten zien, het zou juist zijn dat er een overkoepelende organisatie komt die zorgt dat laadproblemen verdwijnen.
 

Ongelooflijk eigenlijk. En natuurlijk missen we nog het belangrijkste. Doordat een EV in de regel thuis laadt is er minder behoefte aan extern laden en kun je daardoor de capaciteit theoretisch een aantal malen verhogen als het om het te bedienen aantal auto's gaat.

Benieuwd wanneer de waterstofbubbel klapt. Als niemand de auto's kopen wil, gewoon omdat dan de EV weer een stuk verder is ontwikkeld net zoals de laadinfra, dan zijn de druiven zuur.
 
Ongelooflijk eigenlijk. En natuurlijk missen we nog het belangrijkste. Doordat een EV in de regel thuis laadt is er minder behoefte aan extern laden en kun je daardoor de capaciteit theoretisch een aantal malen verhogen als het om het te bedienen aantal auto's gaat.

Benieuwd wanneer de waterstofbubbel klapt. Als niemand de auto's kopen wil, gewoon omdat dan de EV weer een stuk verder is ontwikkeld net zoals de laadinfra, dan zijn de druiven zuur.

Ik verwacht wel dat waterstof meer kans heeft het te maken als zero emissie-oplossing voor graafmachines, tractoren, bulldozers, enz...
En ook de overheid kan het spelletje sturen want aan de verkoop van waterstof hangen natuurlijk accijnzen vast... (wat zou eigenlijk het meest opbrengen voor onze politici? )
 
Ik verwacht wel dat waterstof meer kans heeft het te maken als zero emissie-oplossing voor graafmachines, tractoren, bulldozers, enz...
En ook de overheid kan het spelletje sturen want aan de verkoop van waterstof hangen natuurlijk accijnzen vast... (wat zou eigenlijk het meest opbrengen voor onze politici? )

Ook voor de transportsector zie ik wel een kans voor waterstof.