Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Heb die functie idd ook gemist bij het zoeken naar een hotel maar in de praktijk is er bijna altijd wel een stopcontact wat je mag gebruiken.. (Wel even vooraf bellen natuurlijk)

In Noorwegen was dat inderdaad zo, maar daar deed mijn UMC het niet :-(
Op weg naar Noorwegen heb ik in Hamburg twee slechte ervaringen gehad (zowel heen als terug) met hotels die mijn geen stopcontact lieten gebruiken en ze bleven bovendien volhouden dat ze de vraag om te laden 'nog nooit' hadden gekregen. Gelukkig was het geen echt probleem want er zijn voldoende SuC's bij Hamburg maar het is toch fijner om 's ochtends meteen vol te vertrekken vanuit je hotel en niet een kwartier na vertrek direct naar een SuC te moeten.
 
In Noorwegen was dat inderdaad zo, maar daar deed mijn UMC het niet :-(
Op weg naar Noorwegen heb ik in Hamburg twee slechte ervaringen gehad (zowel heen als terug) met hotels die mijn geen stopcontact lieten gebruiken en ze bleven bovendien volhouden dat ze de vraag om te laden 'nog nooit' hadden gekregen. Gelukkig was het geen echt probleem want er zijn voldoende SuC's bij Hamburg maar het is toch fijner om 's ochtends meteen vol te vertrekken vanuit je hotel en niet een kwartier na vertrek direct naar een SuC te moeten.

Let wel, het gaat hier om de speciale categorie Tesla Destination Chargers, niet om laadpaaltjes die ook bezet kunnen worden door phev's en mini EV's. Een eigen netwerk dat in potentie ook open staat voor toekomstige EV's van andere merken die aan de eisen voldoen (>300 m range en geschikt/aangepast om ook aan het SuC netwerk deel te nemen). Zo heb ik uit eerdere berichten van Elon begrepen. Nu Tesla de meest verkochte EV is geworden is het zo gek nog niet.
 
Heb die functie idd ook gemist bij het zoeken naar een hotel maar in de praktijk is er bijna altijd wel een stopcontact wat je mag gebruiken.. (Wel even vooraf bellen natuurlijk)

Nog beter even mailen. Ik was laatst in Germersheim Duitsland. Vooraf per mail gevraagd of het mogelijk was te laden. 'Kein problem'. Toen wij er waren bleek er geen mogelijkheid om te laden.
Het mailtje er even bijgehaald en toen kreeg ik het, met excuses, toch voor elkaar.
 
Topdrukte Oosterhout.

2093ba877da5120c7ee20af5ed068b6e.jpg


Ik moest 1 min wachten, volgende ook, maar de derde moet nu echt wachten!
 
Last edited by a moderator:
Ze (de Duitsers) kunnen soms een tikje vijandig tegenover opladen staan. Wie gaat die stroom betalen? achtervolgd worden door hotelier met schuim op de lippen... Verrückte Tesla... (in een stadje waar Audi de grootste werkgever is)



Nog beter even mailen. Ik was laatst in Germersheim Duitsland. Vooraf per mail gevraagd of het mogelijk was te laden. 'Kein problem'. Toen wij er waren bleek er geen mogelijkheid om te laden.
Het mailtje er even bijgehaald en toen kreeg ik het, met excuses, toch voor elkaar.
 
zo met foto erbij

Met dank, normaal vanuit mijn IPhone is het meteen een foto, dacht dat het bij heropenen wel goed zou staan.
Was dus niet zo!

Ter info; de derde wachtende T stond ook zo te laden, daarna kwamen er twee plaatsen vrij.

Wordt nog wat wat, het aandeel T's groeit, de X er bij, dus nog voordat Model 3 komt in 2017, die ik er bij zou willen voor mijn vrouw, zal elders laden wel belangrijker worden.

Snap alle commotie wel omtrent belofte en de gehanteerde rekenmethode van TMS tegenover de laatste opmerkingen van Elon (brief laadgedrag veranderen) maar zelf vind ik dat TM de locaties moet uitbreiden of meer locaties moet openen.

Zelf laadde ik in het begin best veel, later werd me dat te onhandig, dus ging ik laden op eigen locatie,
Het zou fijn zijn dat iemand die zelden op de SuC laad geen wachttijden krijgt omdat iemand 100% laad aan de SuC's.

Het mag dan beloofd zijn door TMS maar qua wachttijden is ons niets verteld.

Verder, genieten, het is weer weekend, ga dadelijk even op en neer naar Tilburg, 10km heen en terug om eens te horen wat er nu eigelijk qua nieuwe lijn gebeurd.
Meestal weten mee verkopers wel meer maar hen wordt ook niet alles verteld.
 
Thx, ook toevallig... Dus zowel aarde als nul op de aarde pin aansluiten van de 4-polige stekker als ik het goed begrijp? Zal straks even wat onderdelen proberen te halen.

klopt.


maar geen 100% garantie dat je zal kunnen laden :
indien er een gevoelige aardlekschakelaar voor het stopcontact staat; zou deze mogelijk kunnen uitschakelen.
De UMC belast de Neuter, maar ik weet niet hoe zwaar.
Zal ik eens proberen te meten.