Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Insurance

This site may earn commission on affiliate links.
Als aankomend Tesla rijder heb ik een vraagje over de verzekering. Zowel van teslapolis.nl, tesla-verzekering.nl als tesla-insurance.nl heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen. Twee aanbieders zouden de polisvoorwaarden sturen. De spambox en reclamebox zijn leeg. Hoe is jullie ervaring en voor welke kan ik het beste kiezen? Doordat de auto snel geleverd gaat worden door Tesla (sorry voor alle mensen die zo lang hebben moeten wachten op hun S) heb ik niet zoveel tijd meer. Vorige week had ik een proefrit en had de kans om een demo/leenauto te kopen die volgende week al geleverd gaat worden :smile:

Andere vraag, is er een voorstel draadje of kan dat in het algemene draadje van bijna 20000 posts?

Op teslapolis.nl kan je alle informatie terugvinden. De polisvoorwaarden kan je daar downloaden en via het contactformulier eventueel contact leggen. Helaas hebben we geen bericht in onze mailbox van je ontvangen. De aanvraag kan je zelfs online indienen. We zijn je graag van dienst. Zelf ook een tevreden Tesla rijder. Ik nodig je uit om contact met ons op te nemen zodat ik eventuele vragen kan beantwoorden.
 
@go-electric: je hebt gelijk, bij teslapolis staan de polisvoorwaarden online. Excuses voor mijn vermelding in de post. Een hectische week achter de rug, waar een normale toekomstige eigenaar 6 maanden over kan doen doe ik in twee weken. Verschil is dat mijn toekomstige S door jullie al ingereden is, de S komt namelijk van SeC Den Haag.
 
Vandaag bericht gekregen van CBDS en er zit een premieverhoging aan te komen, maar die geldt enkel voor Nederland en niet voor België. Voor mij verandert er dus niets.


Ik vraag het morgen na, als ze de premie eenzijdig verhogen dan heb je altijd de kans om je contract op te zeggen. Bij mij is het nog niet eens in gegaan, dus dat zal wel geen probleem zijn. Ik houd jullie op de hoogte als ik iets meer te weten kom.
 
Dit schiet weer lekker op natuurlijk:) Ik heb ook een verzekering bij Centraal Beheer en zou niet blij zijn als er een grote verhoging komt. Centraal Beheer zou iets meer vertrouwen moeten kunnen opwekken. Iets als 8 jaar garantie op de premie :0 Dan doen ze echt mee.

Ik had ze pas voor iets anders aan de telefoon en toen wisten ze me te melden dan ze ruim 1300 Tesla's verzekerd hadden. Ik heb nu de indruk dat het hele pakket aan een andere partij wordt overgedaan.
 
Het was ook te mooi om waar te zijn...

ImageUploadedByTapatalk1417169877.164204.jpg
 
Ik had zelf ook al eens met hem gebeld om te vragen hoe het zat: geen eigen risico, bij schade geen verlaging van de noclaim, en een heel laag tarief.ik wist trouwens niet dat dit soort premies eenzijdig zomaar veranderd konden worden.
 
Ik had zelf ook al eens met hem gebeld om te vragen hoe het zat: geen eigen risico, bij schade geen verlaging van de noclaim, en een heel laag tarief.ik wist trouwens niet dat dit soort premies eenzijdig zomaar veranderd konden worden.

Dat kan, maar heb je ook het recht om op te zeggen. Ik verwacht dan binnenkort dezelfde brief van CB. Toch maar weer eens om me heen kijken en dit draadje nog maar eens doorspitten. Want er waren ook nog andere goede alternatieven.
 
Nog wel een belangrijk tabje op de site van www.teslapolis.nl:
"Er is, naast de standaard acceptatievragen over bijvoorbeeld rijontzeggingen en strafrechtelijk verleden, één belangrijke voorwaarde om in aanmerking te komen voor dit speciale tarief/product.
Er mag de laatste 3 jaar geen sprake zijn geweest van een schuldschade of een diefstalschade.
Mocht daar onverhoopt wel sprake van zijn dan vernemen wij dat graag, wij gaan dan overleg voeren met Delta Lloyd of acceptatie wellicht toch tot de mogelijkheden behoort."
 
Heb deze zomer de onder-achterkant van de auto over een stoeprandje kapot getrokken bij het parkeren. Eigen schuld natuurlijk.. Weet iemand of dat al wordt gezien als een reden voor uitsluiting ?


Nog wel een belangrijk tabje op de site van www.teslapolis.nl:
"Er is, naast de standaard acceptatievragen over bijvoorbeeld rijontzeggingen en strafrechtelijk verleden, één belangrijke voorwaarde om in aanmerking te komen voor dit speciale tarief/product.
Er mag de laatste 3 jaar geen sprake zijn geweest van een schuldschade of een diefstalschade.
Mocht daar onverhoopt wel sprake van zijn dan vernemen wij dat graag, wij gaan dan overleg voeren met Delta Lloyd of acceptatie wellicht toch tot de mogelijkheden behoort."