Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ThePluginCompany nieuwe partner love to load The New Motion België

ik heb zelf nog niet getest, maar volgens dit bericht wel...

Ik krijg zonet een mailtje terug van The New Motion:
"Bedankt voor uw bericht. Hieronder vindt u meer informatie over het laden met uw The New Motion pas in België. Laadpunten van ThePluginCompany vallen hier op het moment niet onder."
Gevolgd door uitleg over Blue Corner en een lijst met exploitanten waar ze nog mee in gesprek zijn...

Dus blijkbaar werkt die samenwerking met The Plugin Company maar één kant op: eigenaars van een The Plugin Company laadpas kunnen op het netwerk van The New Motion laden, maar eigenaars van een The New Motion laadpas niet op het netwerk van The Plugin Company...? Ik stuur je link even door naar The New Motion om te vragen hoe het zit...
 
Ring rookie zullen ze bedoelen

Haha, inderdaad, als je nog nooit ergens hebt gereden ben je volgens mij een rookie.
En de oplettende kijker zag natuurlijk dat het filmpje niet op Hockenheim was maar Oschersleben:)
Via de SC Wilnsdorf gereden op heen- en terugweg. Ging perfect.
Nog een leuke screenshot:
2014-06-13 21.10.22.png
 
Is het niet zo dat zolang je gemiddelde laadsnelheid (in km/u) hoger ligt dan de gemiddelde gereden snelheid, je tijdwinst behaalt? Dus tussen SuC bijna altijd mogelijk zo hard je wil te rijden (mits de range het toelaat). Of is dit te kort door de bocht?

Dat zal in ieder geval wel een goede vuistregel zijn.

- - - Updated - - -

Hier staan in ieder geval de door tesla gepubliceerde grafieken:

http://www.teslamotors.com/blog/model-s-efficiency-and-range
 
https://www.zap-map.com/results-new...cars-demand-prestige-car-owners/#.U7wwCcsayK0

40% van de huidige eigenaren van een luxe auto overweegt over te stappen op elektrisch rijden...
Mooie uitslag. Als ze die andere 60% een week in een Tesla zouden laten rijden zou dat % nog hoger liggen. Heb al zoveel lol gehad met verstokte Petrolheads als ikzelf:biggrin:. Ik laat ze standaard nietsvermoedend zelf achter het stuur plaatsnemen zonder ze eerst mee te laten rijden. Ze zijn natuurlijk wel wat gewend.... Zonder uitzondering WHOOOOAAAAAAA, dat had ik niet verwacht:biggrin::biggrin::scared::scared::eek::biggrin::biggrin: En de bekende stap opzij van 50..100cm:redface:.
 
Vandaag een bezoekje gebracht aan de Tesla fabrieken in Fremont. Natuurlijk zeer vriendelijk ontvangen en toen we na afloop nog iets wilden kopen in de shop en de 'kassa' niet werkte, kregen we de boel ook nog bijna cadeau.

Vrij streng - lange broek, dichte schoenen (dat is na 2 weken California, los van een huwelijk, weer voor het eerst) en geen camera's - maar zeer vriendelijk en volledig niet standaard. Weet niet of dat aan de intro die we kregen via Tesla NL lag of dat er gewoon altijd soepel wordt omgegaan, maar we mochten zelf tempo en nadruk bepalen.

Wat viel op - :
  • wij werden buitengewoon vriendelijk ontvangen door Adam Sussler - die over de tours in de fabriek gaat.
  • in de fabriek zelf - dus op 'the factory floor' - was iedereen ook heel vriendelijk. Mensen spraken ons aan over bijv. de kleding van onze kinderen en iedereen deed dat op een vrolijke manier - de mensen merkten dingen op die ik nog niet vaak in fabrieken heb meegemaakt.
  • we waren er oa tijdens de wissel van een shift en toen de nieuwe shift begon, werd iedereen even bij elkaar gehaald (Adam zei dat men gebriefd werd over aanstaande veranderingen) en dat werd afgesloten met - bijna een yell - een soort van scrum achtige cheer - zoals het NL elftal het tot gisteren ook deed.
  • het was - zoals vaker gerapporteerd - schoon, opgeruimd, goed georganiseerd, maakte een indruk die mijlen verschilt van de fabrieken die ik mijn eerdere loopbanen bezocht.
  • er hingen op de diverse plekken grote borden met scores over fouten, afgekeurde producten, ongelukken (en over de voorkoming daarvan), en over doorgevoerde wijzigingen. Als je daar iets langer naar keek waren er soms wel en soms niet interessante zaken. vooral kleine verbeteringen, maar niets al te schokkends
  • bij de eindmontage viel op dat er veel auto's richting China gaan - en dat is natuurlijk ook niet raar

Dan een paar uitlatingen van de mensen die we spraken die in dit verband vast wel mogen worden gebruikt:
De huidige lijn voor de Model S wordt binnen een aantal weken tot stilstand gebracht en dan in ca 3 weken overgeheveld naar een nieuwe lijn waar de Model S en Model X allebei kunnen worden geproduceerd. Die lijn zal dus in de loop van augustus op stoom komen en de capaciteit met 3 shifts lijkt de 60,000 units dan te gaan naderen - maar voorlopig werken ze nog in 2 shift. Overigens zagen we boven de fabrieksvloer een meeting room met grote glazen wand waar een presentatie werd gegeven over de wijzigingen in de shifts en ik zag kort een slide waar ook de wekelijkse productie werd genoemd - cijfers van 400 per week (2013) tot 1350 per week (TBD) zag ik staan. Men heeft dus duidelijk de intentie en - wellicht - de mogelijkheid om productie te verhogen.

De verwachting is dat er geen Model X productie (voor verkoop) plaats vindt dit jaar - eind Q1 - dus waarschijnlijk mid Q2-15 - komt de productie op gang (als ze dat al halen). Dit jaar zullen er wel wat proef-modellen op de nieuwe lijn komen.

Het is de bedoeling de de Signatures X voor de USA eerst gaan en dat dan snel daarna - veel sneller dan met de Model S - voor Europa en elders - dus dat we werkelijk tot de voorhoede gaan horen. Dat is me ook al eerder door de Europese commerciële afdeling verteld - maar of ze dat gaan waar maken weet natuurlijk niemand nog.

--

Conclusie - alles zoals verwacht met een de bijzondere aantekening dat het personeel meer dan normaal gemotiveerd lijkt en dat we zeker niet met een slecht gevoel ons bezoek hebben afgesloten.

---
toch nog een niet en een wel stiekeme foto...
IMG_5256.jpg
Tesla_Model_X_Design.jpg


en als laatste: na 2 weken in Califorinia - met reeds ruim 2000 km achter de kiezen - is de Model S volgens mij hier zeldzamer dan in de Benelux. Zelden zagen we er een, behalve in LA rond Beverly Hills of rond Silicon Valley. Het is dus - ook hier - een auto voor de liefhebber, vast zelden als enige auto, en de rijders horen denk ik nog niet tot de modale inwoners van dit land.

en als echt laatste opmerking: ik wens onze winnende veiling bieders van de E Rally - die de reizen naar hier scoorden - toe dat ze ook door Adam worden rond geleid - of op vergelijkbare wijze. Dat doet recht aan Tesla en aan de inzet van de bieders - en ik neem aan en reken erop dat jullie ons dan ook daar nog over berichten.

Groet vanuit mistig San Francisco

PJH
 
Last edited:
en dan blijven de foto's van de BBQ ter huize Musk nog buiten de beschouwing - Maurice je behoort de select few die die kennen....

BTW - vandaag met een Enterprise huur auto op stap - dat merk ken je ook toch ? Europcar is inmiddels van hun - benieuwd hoe groen ze zijn behalve hun logo...

(ok dit was een onderonsje van de E Rally ivm mogelijke sponsoren voor de 2015 editie)
 
Leuk verhaal!
En goeie foto van de Model X.

Die komt van de wiki - ik heb - helaas geen Model X gezien.....
Kan iedereen hier een rondleiding aanvragen dat je weet?

Volgens mij mag iedere Tesla eigenaar op bezoek - en wordt er hard na gedacht over uitbreiding van die kring. Mocht je in contact willen komen, PM me en ik zorg dat je via de Benelux de goede personen bereikt.