Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij sinds maandag:

image.jpg


Volgens DS staat levering nu gepland rond 18 november, maar dat kan later worden als de trein niet op tijd aankomt aan de oostkust en de auto moet wachten op een volgende boot.
 
Vandaag in de file (langzaamrijden en stilstaan) duidelijk kunnen zien dat het verbruik - in tegenstelling tot dat van een ICE - lager is dan bij de normale snelwegsnelheid. De foto is genomen toen ik al zo'n 7 km file achter de rug had.
Kan ik bevestigen.

Vanmorgen bij Rotterdam in de file gestaan (met heel wat kijkers naar de S!) en zag mijn verbruik ook direct hard zakken tot onder de 190Wh/KM.

Overigens Zondag in de regen en harde wind gereden, toen deed ik bij 120km/h zo'n 290Wh/KM, uiteindelijk 100 gaan rijden omdat het gewoon té hard waaide. Range was geen probleem verder.

Deze middag een update gekregen over mijn delivery window.
Tesla Model S 85kWh
Sequence Number: #P411
Reservation Number: RN073576
VIN: 22999
Ordered: 18/07/11
Finalized: 14/05/13
VIN number: 13/9/13
Fremont Production: 23/9/13
Delivery window: 17-24 november 2013
Nog ongeveer een maandje verwijderd! :) Houd vol!
 
Deze middag een update gekregen over mijn delivery window.
Tesla Model S 85kWh
Sequence Number: #P411
Reservation Number: RN073576
VIN: 22999
Ordered: 18/07/11
Finalized: 14/05/13
VIN number: 13/9/13
Fremont Production: 23/9/13
Delivery window: 17-24 november 2013

Voor mij weer minder prettig nieuws :
ordered 20-12-2012
finalized 20-05-2013
Vin : 23182
Delivery : eerst okt/nov, werd mid nov, werd begin dec is nu JAN 2014 ! :cursing:
Ik zal mijn winterbanden nog maar niet bestellen, want aan dit tempo ga ik die deze winter niet meer nodig hebben.
 
Voor mij weer minder prettig nieuws :
ordered 20-12-2012
finalized 20-05-2013
Vin : 23182
Delivery : eerst okt/nov, werd mid nov, werd begin dec is nu JAN 2014 ! :cursing:
Ik zal mijn winterbanden nog maar niet bestellen, want aan dit tempo ga ik die deze winter niet meer nodig hebben.

Hoe kan dat nou? En hoe zit het met beloftes dat de auto dit jaar wordt geleverd? Hebben ze jou dat persoonlijk beloofd?
 
Kan ik bevestigen.

Vanmorgen bij Rotterdam in de file gestaan (met heel wat kijkers naar de S!) en zag mijn verbruik ook direct hard zakken tot onder de 190Wh/KM.

Overigens Zondag in de regen en harde wind gereden, toen deed ik bij 120km/h zo'n 290Wh/KM, uiteindelijk 100 gaan rijden omdat het gewoon té hard waaide. Range was geen probleem verder.

Nog ongeveer een maandje verwijderd! :) Houd vol!

Hallo Widodh, ik heb je denk ik zien rijden zondag, in de buurt van de IKEA Breda.
Wat was de reden dat je niet harder kon dan 100 km/uur, ik zat ook in de auto (Touareg) en 130 was niet echt een probleem, moet me toch geen zorgen gaan maken over de wegligging???
 
Deze middag een update gekregen over mijn delivery window.
Tesla Model S 85kWh
Sequence Number: #P411
Reservation Number: RN073576
VIN: 22999
Ordered: 18/07/11
Finalized: 14/05/13
VIN number: 13/9/13
Fremont Production: 23/9/13
Delivery window: 17-24 november 2013
Ik heb een delivery window tussen 11 en 24 november gekregen. Maar ik ga mij er niet te hard op vastpinnen. Er kan nog veel misgaan.
 
Hoe kom je aan deze gegevens?
Staat dat op een website of sturen ze dit per mail?

Sequence number kregen we bij het aanmelden, voordat de productie gestart werd. Tegenwoordig geeft men geen sequence number meer uit, maar enkel het Reservation Number of RN Number
VIN : komt in My Tesla
Ordered : datum waarop je besteld hebt (dit weet je dus zelf). Is normaal gezien de datum waarom je je Sequence number of Reservation number gekregen hebt
Finalized : de datum waarop je gefinaliseerd hebt. Ik weet niet of er nu nog gefinaliseerd moet worden, maar vroeger moest je je reservatie omzetten in een bestelling. Deze omzetting heette finalizeren.
VIN Number : Datum waarop het VIN Number in My Tesla verscheen
Fremont Production : kan je via mail te weten komen, maar staat nergens op de site. Hiervoor heb je rechtstreeks contact met Tesla nodig.
Delivery Window : Je krijgt er 1 bij de finalizatie, maar naarmate de tijd vordert wordt dit window concreter. Bij Byron staat het nu blijkbaar al vast in welke week hij geleverd gaat worden. Deze informatie krijg je alleen maar via e-mail of telefoon van Tesla.

Let er wel op dat de informatie die je van Tesla krijgt, altijd op een pull manier gebeurd. Dwz, Je stuurt een mailtje om te vragen wanneer je auto geproduceert wordt, en daarna krijg je daar een antwoord van.
Het is niet zo dat zij automatische e-mails uitsturen met die info
 
Sequence number kregen we bij het aanmelden, voordat de productie gestart werd. Tegenwoordig geeft men geen sequence number meer uit, maar enkel het Reservation Number of RN Number
VIN : komt in My Tesla
Ordered : datum waarop je besteld hebt (dit weet je dus zelf). Is normaal gezien de datum waarom je je Sequence number of Reservation number gekregen hebt
Finalized : de datum waarop je gefinaliseerd hebt. Ik weet niet of er nu nog gefinaliseerd moet worden, maar vroeger moest je je reservatie omzetten in een bestelling. Deze omzetting heette finalizeren.
VIN Number : Datum waarop het VIN Number in My Tesla verscheen
Fremont Production : kan je via mail te weten komen, maar staat nergens op de site. Hiervoor heb je rechtstreeks contact met Tesla nodig.
Delivery Window : Je krijgt er 1 bij de finalizatie, maar naarmate de tijd vordert wordt dit window concreter. Bij Byron staat het nu blijkbaar al vast in welke week hij geleverd gaat worden. Deze informatie krijg je alleen maar via e-mail of telefoon van Tesla.

Let er wel op dat de informatie die je van Tesla krijgt, altijd op een pull manier gebeurd. Dwz, Je stuurt een mailtje om te vragen wanneer je auto geproduceert wordt, en daarna krijg je daar een antwoord van.
Het is niet zo dat zij automatische e-mails uitsturen met die info

Mijn MS is sinds zaterdag ready maar heb nog niets gehoord dus toch maar even een mailtje sturen dan

- - - Updated - - -

Eind dit jaar ga ik naar Winterberg in Duitsland en wil daar mijn MS opladen. Ik heb begrepen dat de afstand van mijn vakantiewoning tot de dichtstbijzijnde plaats waar ik mijn auto kan parkeren meer dan 6 meter is. Ik heb een laadpaal gevonden van Essent op 4 km afstand maar ik heb nu een gratis pas van Essent (soms) en hiermee kun je niet laden in het buitenland. Volgens essent moet ik de pas dan omzetten in vaak maar dan betaal je weer een abonnement. Heeft iemand een oplossing want op en neer (500 km) ga ik niet halen denk ik :redface:
 
Was dat ook voor België?

Heb dat niet op mail, heb wel mails van lester 29-07 was het mid nov(productie eind september); 03-09 was het begin december en 15-10 werd het jan 2014 (denk dat ik het maar niet meer ga vragen)
Volgens stond hier op de website van Tesla steeds dat wanneer men voor juli bestelde, dit jaar geleverd werd. Het is voor ons misschien financiëel minder belangrijk of hij nog net voor 1 jan wordt geleverd, of net erna, maar ik vind het toch vreemd dat ik december 2012 besteld heb, en niet meer in 2013 zou geleverd krijgen.
Begin hier een beetje 'sig116-gevoel' te krijgen.