Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Als er alsnog een gezamenlijke BE / NL ... brief of zo naar .. Elon (of???) moet vertrekken... Een idee??? Misschien iemand één brief (in word) of zo opstellen, die dan verspreiden en indivitueel versturen... en voor diegene die kunnen: de oude methode gebruiken: faxen.... Een fax lijkt nog steeds belangrijker dan een e-mail.... Maar wie kent hun fax nummers???
:biggrin:
 
Sukkels????? lees ik hier wat frustratie wegens annulatie!View attachment 26184

Mijn enigste frustratie is dat ik niet genoeg verdien om mij een Model S te kunnen veroorloven.

Iedereen die een early adopter is, is m.i. per definitie een sukkel. Je betaalt te veel en hebt vaak met meer problemen te maken als wanneer je een tijdje gewacht had.

Beloning: een product dat cutting edge is en, wanneer die alles doet zoals het hoort, beter presteert dan datgene dat de dinosauriërs in de branche maken.

Wat mij alleen opvalt is, dat veel reserveringhouders onterecht superhoge verwachtingen van Tesla als organisatie hebben. Ik denk dat dit oneerlijk tegenover Tesla is. Ik denk dat het goed is dat Tesla scherp gehouden word en daar was Widodh's brief een uitstekend voorbeeld van.
 
Ik vermoed dat de email adressen bij Tesla steeds hetzelfde formaat respecteren: Eerste letter van de voornaam dan de familienaam @TeslaMotors.com
Misschien is het wel een goed idee als we een Excel maken met de volgende gegevens:
Voornaam,Familienaam,Reservation Number,email adres.
van iedereen die zijn leveringsdatum wilt weten. Dan kunnen we 1 email sturen en Mark de leverings data in laten vullen op die Excel sheet...

Je hebt wat losgemaakt 'Soulopoulos', begrijpelijk - voor mij althans - gaat iedereen na het lezen van je eerste bericht zich richten tot Tesla Motors Europe, Mark, Lester en Gert Jan. Ik heb net even gekeken in Google Doc naar de EUDeliveryStatus en daar staat inmiddels een afwijkende tekst in opgenomen bij S225 namelijk; "Mid SEP, 5 aug rolls off production line, than 45 days to ship to Tilburg and deliver". Ik denk dat het verstandig is om dit document - door de beheerder - uit te (laten) breiden met deze informatie(kolommen). Daarna wordt het volgens mij een soort van invuloefening voor de ontbrekende reservatiehouders als er delivery statussen gevuld worden. Dat zag je ook met de factuurnummers en de uitgifte van VIN-nummers.

PS. S225 is overigens een NL-reservatiehouder, weet alleen niet wie van het Forum daarachter schuil gaat?

- - - Updated - - -

Het was ook te mooi om waar te zijn... :wink:

Klopt ! In Noorwegen en Zwitserland ?
 
Klopt ! In Noorwegen en Zwitserland ?
Ik snap je vraag niet?

Wat ik bedoelde is dat ik me al haast niet kon voorstellen dat ze nu ineens iedereen op de week nauwkeurig delivery windows zouden kunnen geven. En als ze dat al deden, dan nog vraag ik me af hoe definitief die zouden zijn.

Ik vind het toch wel spannend met mijn P3126... Ik denk dat ze er toch nog wel even hard aan moeten trekken om die gegarandeerde levering in 2013 te gaan halen.
 
Ik snap je vraag niet?

Wat ik bedoelde is dat ik me al haast niet kon voorstellen dat ze nu ineens iedereen op de week nauwkeurig delivery windows zouden kunnen geven. En als ze dat al deden, dan nog vraag ik me af hoe definitief die zouden zijn.

Ik vind het toch wel spannend met mijn P3126... Ik denk dat ze er toch nog wel even hard aan moeten trekken om die gegarandeerde levering in 2013 te gaan halen.

Ja sorry 'tuvow'. Ik had beter rechtstreeks op Xfrank kunnen reageren, waar jij op reageerde. Xfrank schrijft; "Gisteren is tijdens de opening gecommuniceerd dat de eerste Europese leveringen in Augustus zullen plaatsvinden. Concrete leverdata kunnen wij helaas nog niet communiceren, dit zal tijdig voor leverdatum aan u gecommuniceerd worden.". Waarbij ik lees eerste 'Europese leveringen in augustus' wat natuurlijk ook Noorwegen en Zwitserland kunnen zijn, gaan wel niet via Tilburg maar blijft Europa.
We duimen allemaal met elkaar mee dat de leveringen lekker vlotjes gaan verlopen eenmaal op gang deze zomer. Voor jou met P3126 lijkt het mij inderdaad een spannende periode worden waarbij ik heb mij niet anders kan voorstellen dat Nederland, met haar gunstige fiscale klimaat in 2013, extra aandacht krijgt vanuit Fremont qua productie en leveringen zodat bestaande reservatiehouders niet onnodig in de problemen komen met veranderende fiscale regels in 2014. Ik echt wel de overtuiging dat de communicatie over en weer van Europa naar Femont goed verloopt. We moeten ons niet vergissen in de trendbreuk die Tesla Motors veroorzaakt met haar product wat tot op elk niveau doorwerkt, zie alleen al de distributie via een eigen netwerk van Stores die dealers uitschakelt en de bestelling rechtstreeks via een 'webshop'. Ik zie het dus niet anders dan de eerste webshops die op de markt kwamen en ook in de loop der tijd flinke verbeteringen hebben laten zien. Jammer is dat ze professionals uit andere industrieën hebben binnengehaald bijvoorbeeld bij Apple vandaan die weten hoe het werkt maar wellicht beperkt worden om deze concepten vanaf aanvang direct op dat niveau ook voor Tesla Motors te kopiëren. Er zijn nog de nodige uitdagingen voor Tesla Motors waaraan gewerkt moet worden maar wat mij ontzettend fascineert is dat ik mij 'verbonden voel' met Tesla Motors en Elon Musk en dat is de basis van mijn manier van zaken doen. Het gevoel dat je met de eigenaar van het bedrijf zelf te maken hebt bij de opdracht die je verstrekt. Het voelt gewoon vertrouwd, tastbaar en soms lekker kneuterig maar dat heeft ook zijn charme.
 
Het gevoel dat je met de eigenaar van het bedrijf zelf te maken hebt bij de opdracht die je verstrekt. Het voelt gewoon vertrouwd, tastbaar en soms lekker kneuterig maar dat heeft ook zijn charme.

Op mij komt het buitengewoon knullig over. Je zet je eigen medewerkers met hun mond vol tanden en ze kunnen zelf iedere keer hun eigen toezegging niet nakomen.
Er is bijzonder veel ruis nu met correcte en incorrecte informatie. Vandaag zitten Lester, Gertjan en noem maar op weer uren aan de telefoon uit te leggen dat ze het (levertijd, opladen, PDC) nog niet weten terwijl de foto's de documenten over het forum vliegen. Er is niet uit te komen wat wel en niet waar is.

Dit hoort niet bij een auto van de rond de 100.000€! Wiede succes met je brief ik doe met je mee. Tip, geef aan dat zelfs de informatievoorziening van Fisker stukken beter was!
 
Op mij komt het buitengewoon knullig over. Je zet je eigen medewerkers met hun mond vol tanden en ze kunnen zelf iedere keer hun eigen toezegging niet nakomen.
Er is bijzonder veel ruis nu met correcte en incorrecte informatie. Vandaag zitten Lester, Gertjan en noem maar op weer uren aan de telefoon uit te leggen dat ze het (levertijd, opladen, PDC) nog niet weten terwijl de foto's de documenten over het forum vliegen. Er is niet uit te komen wat wel en niet waar is.

Dit hoort niet bij een auto van de rond de 100.000€! Wiede succes met je brief ik doe met je mee. Tip, geef aan dat zelfs de informatievoorziening van Fisker stukken beter was!

We willen schijnbaar ook teveel en frequent informatie ontvangen. Er zijn genoeg reservatiehouders die niet op het forum zitten en rustig afwachten op de officiële berichten vanuit Tesla Motors, daar is niets mis mee als je niet op het forum zit heb je geen weet van alles wat wij met elkaar delen. Je kiest voor het een of voor het ander maar realiseer dat het op dit forum zitten met zich meebrengt dat je soms gek gemaakt wordt van de informatiestroom die wij met elkaar op gang brengen. Ik kan hier heerlijk relaxt onder blijven en heb destijds een juiste beslissing genomen voor Model S te kiezen, voor mij op het juiste moment. Natuurlijk wil ook ik zo snel mogelijk in de Model S rijden maar realiseer mij een ding; 'het gras gaat niet harder groeien door eraan te trekken'. Daarnaast vind ik een prijskaartje in verhouding staan met hetgeen ik ervoor koop, en realiseer mij dat een auto duurder is dan een computer dat mag geen drijfveer zijn voor een gevoel van onvrede omdat dit in verhouding moet staan met de kwaliteit van het product dat ik ervoor koop en de beleving die ik als eigenaar strak ervan heb. Ik ben straks kritisch richting Tesla Motors als ik eenmaal erin rijd en service of garantie nodig heb, eenmaal in bezit van het product moet het waarmaken de prijs die ik ervoor betaald heb.
 
Als Tesla nu het leveringsschema aan iedereen gaat communiceren dan zal het tot nog meer ontevredenheid leiden.
Dan zal namelijk expliciet duidelijk worden dan in NO en NL er leveringen naar voren getrokken worden om marketing/fiscale redenen en worden ze overspoeld met vragen waarom P2100 in NL eerder wordt geleverd dan P1900 in BE.
Volgend jaar zullen de leveringen waarschijnlijk eerlijker gaan verlopen.
 
Veel actie en oproer de laatste dagen.

Ik deel de mening dat het niet aan de Europese Tesla mensen ligt dat we zo slecht van informatie voorzien worden en dat het inderdaad stukken beter zou kunnen. Maar - en anderen hebben dat ook gesteld - we hebben te maken met een startup die aan alle kanten problemen en tegenslagen te verwerken krijgt en daar valt onze informatie behoefte in het niet bij.

Het succes van Tesla brengt zoveel extra ellende met zich mee dat ze aan alle kanten inderdaad brandjes aan het blussen zijn.

Het feit dat er over onze auto's nog zo weinig naar buiten is gekomen betekent denk ik dat er gewoon nog niet heel veel definitief bekend is. De Noorse foto's betreffen beta versies denk ik - en het verhaal dat de motorkap te stijf was voor de Europese veiligheidsnormen zou best eens kunnen kloppen. Ze kunnen productie wel opgestart hebben maar ik denk dat we met pre-release issues zitten.

Het zal onze kant allemaal wel opkomen als het klaar is - Tesla wil de cash maar wat graag hebben.

Een brief kan zeker - ik zal 'm niet mee-tekenen - laat ze zich lekker concentreren in Fremont op hun prioriteiten.

En dat er achteraf nog wat te evalueren valt - en dat ze ons daarin mogen betrekken - dat is zeker het geval

Laten we hopen dat er snel witte rook onze komt op komt.

groet en geniet van je rust, nu je nog geen S hebt op mee te spelen

PJH
 
Mijn enigste frustratie is dat ik niet genoeg verdien om mij een Model S te kunnen veroorloven.

Iedereen die een early adopter is, is m.i. per definitie een sukkel. Je betaalt te veel en hebt vaak met meer problemen te maken als wanneer je een tijdje gewacht had.

Beloning: een product dat cutting edge is en, wanneer die alles doet zoals het hoort, beter presteert dan datgene dat de dinosauriërs in de branche maken.

Wat mij alleen opvalt is, dat veel reserveringhouders onterecht superhoge verwachtingen van Tesla als organisatie hebben. Ik denk dat dit oneerlijk tegenover Tesla is. Ik denk dat het goed is dat Tesla scherp gehouden word en daar was Widodh's brief een uitstekend voorbeeld van.

Het heeft weinig zin om reserveringshouders als sukkels neer te zetten. Het is voor iedereen een eigen keuze geweest om een early adopter te worden. Dat de communicatie ronduit k*t verloopt betekend niet dat ik geen hoge verwachtingen heb van de auto op zich. En ja, ik ben het ermee eens dat een auto van een dikke ton een betere communicatie verdiend met de reserveringshouders. Ik kan het allemaal nog redelijk relativeren, heb de auto pas begin juli besteld, maar hoop wel dat de auto ook daadwerkelijk dit jaar komt :)

Dit forum is een gemoedelijke plek waar enthousiastelingen informatie met elkaar delen, en dat alle verschillende informatie soms tot frustratie kan leiden doen we allemaal lekker aan mee, we maken onszelf gek! Gewoon lekker achterover leunen en wachten op een definitieve datum. (Die daarna wellicht nog 2 à 3x wordt uitgesteld :) :) ) Nee, een briefje is een goed plan, hopen dat het helpt!!
 
De Nederlandstalige homepage geeft nog steeds aan dat er nog een beperkt aantal auto's leverbaar is voor 2013. Dat verbaast me wel, maar het staat er glashard.

http://www.teslamotors.com/nl_NL/

Klopt. Ik ken via/via iemand die vorige week besteld heeft met een keiharde schriftelijke garantie van een europese VP dat dit jaar nog geleverd gaat worden.

- - - Updated - - -



PJH +1
 
En laten we niet vergeten wat een geweldige prestatie Tesla neerzet door als nieuw bedrijf een compleet nieuwe auto (en een goede) te ontwikkelen, produceren, verkopen en distribueren. Het benodigd aantal resources om dat allemaal op te zetten en uit te voeren is enorm. Er zal dus regelmatig een tekort aan mensen zijn om alles perfect te doen (zie het aantal vacaturen dat in Tilburg nog open staat). Dan is het een kwestie van prioriteiten stellen. En volgens mij doen ze dat goed. Ik heb liever dat ze hun energie richten op inrichten van assemblage in Tilburg en opzetten van het distributienetwerk, en op benodigde (en gewenste) aanpassingen van de Model S voor Europa (de integratie van parkeersensoren hebben ze goed opgepakt bijvoorbeeld, en 3-fasen laden is ook heel fijn) dan dat ze me online wekelijks een update geven van de verwachte leverdatum en dat ik straks een auto krijg die niet voldoet.
 
Sukkels (als mijn zakken voldoende diep waren, dan was ik er ook nog steeds één), jullie hebben je ingelaten met een start-up company die het zich tot doel gesteld heeft om effe een nieuwe auto te maken. Als of dat nog niet genoeg was besloten ze ook nog eens een volledig elektrische auto te ontwikkelen die het merken als Mercedes en BMW het leven zuur gaat maken. Laat het nu blijken dat dat ietsje meer kost en langer duurt.
In de USA zijn er in 2009 al ingetuind om een aanbetaling te doen van $5k en $40k met de belofte dat de auto in 2011 geleverd zou gaan worden. De grootste sukkels zijn het geweest die op de eerste dag met een cheque van $5k klaar stonden en een 40kWh auto wilden hebben, want Tesla beloofde tenslotte een auto van $50k met een actieradius van 300mi! Deze mensen hebben uiteindelijk als laatsten van de eersten hun auto gekregen. Vele reserveringhouders die een P85 reserveerden in 2012 kregen hun auto eerder dan reserveringhouders uit 2009.
Tja, dan heb je sukkels en übersukkels. Dan heb je $40k afgetikt om als eerste je auto te krijgen en dan blijkt dat er een leuk rijtje gewone productieauto's eerder afgeleverd worden. Blijkt tijdens het productieproces dat bepaalde onderdelen niet voorradig zijn en je auto nog effe niet geproduceerd word. Of dat je auto weer verschroot word omdat tie niet aan de specs voldoet en je weer een stuk naar achteren in de rij gaat. Ook werd er regionaal gekeken. Als je toevallig in Nebraska woont of op Hawaï, dan moest je toch echt op een paar lotgenoten wachten om het transport betaalbaar te maken (When money is too tight to mention, in de woorden van Simply Red)
"Oja, we hebben ook nog een paar reserveringhouders in Europa en dan stuurt zo'n jong ventje(Yes you Widodh) een brief over iets met drie fases" Denk je de auto af te hebben...

Ik denk dat de tendens duidelijk is. We hebben het niet te doen met een geoliede machine als Mercedes Benz. Ondanks dat Tesla nu 10 jaar bestaat is het nog steeds een start up met een krankzinnig snelle groei die eigenlijk alleen maar fout kan gaan. Het is dankzij het dagelijkse crisismanagement in Palo Alto, dat zaken niet catastrofaal uit de klauwen loopt. Tesla trapt in galop op menig teentje en kneust links en rechts wat egootjes in een poging om een zo'n groot mogelijk percentage van de klanten tevreden te stellen. Verwachtingen en realiteit lopen ver uit elkaar. Wil je meer zekerheid, dan had je nog een keertje voor een benzineslurper moeten kiezen.

Hier een paar voorspellingen voor Europa:
- Sommige Sig's worden na productieauto's afgeleverd.
- Nog erger dan in de USA zullen de reserveringsnummers en feitelijke leveringen door elkaar lopen afhankelijk van prijskaartje van de auto en de locatie..

Maarrrrr, de Europeanen krijgen wel als eerste een paar extra opties en waarschijnlijk de nieuwste firmware.

Sukkels?
In 1987 kocht mijn vader een Philips-PC, ik denk dat we de eerste in de straat waren en ik was zeker de eerste in de klas die +/- BEF 100.000 hadden neergeteld voor een beige ratelbak en een 13" scherm met 16? kleuren en een Epson Matrix-printer. Veel konden we er niet mee, maar ik zal nooit het gesprek tussen mijn vader en een nonkel vergeten die tegen elkaar aan het filosoferen waren. Er bestond namelijk zoiets als een modem, en met die modem kon je meerdere PC's aan elkaar aansluiten via de telefoonlijn, en in feite kan je dan bestanden delen of bankzaken via die modem doen... de rest is geschiedenis...
Was mijn vader een sukkel? Toen zullen er ook waarschijnlijk van wel gedacht hebben...
 
wat een tegenvaller zeg. dat wordt dus midden in de winter!
gisteren in de Tesla Sauna van Brussel nog een leuke babbel met Suntronic en echtgenote en Bagu en echtgenote gehad.

op een bepaald moment passeerde een groep Amerikaanse touristen uit de omgeving van New York, ze hadden nog nooit van Tesla gehoord:biggrin:

kan je het emailadres delen, waar we de leveringsweek kunnen opvragen? EMAIL IS AL VERTROKKEN!

Sauna was inderdaad de juiste verwoording frank ;-). Hapjes waren zoals altijd top, wagen ter display in de store was een VIN in de 9000, 'oude' Amerikaanse pearl white S.

Ivm de app in Belgische of NL AppStore, een heel eerlijk 'daar zijn we nu niet echt mee bezig'... Verwachting is dat de app er eind augustus zal zijn.

Levering voor mij zou ergens eind augustus zijn...
 
net al antwoordt gekregen van Mark Langens:
"Gisteren is tijdens de opening gecommuniceerd dat de eerste Europese leveringen in Augustus zullen plaatsvinden. Concrete leverdata kunnen wij helaas nog niet communiceren, dit zal tijdig voor leverdatum aan u gecommuniceerd worden."

:confused:

Hmm, daar is iemand op zijn vingers getikt dat hij niet te concreet mag zijn. Jammer.