Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er hier ook mensen uit Noord-Holland die reeds een Tesla Roadster hebben en/of die een reservering voor een Tesla Model S of een Tesla Model X hebben?

Euh....als ik je vraag goed begrijp, ja hoor, die zijn er. Ik heb geen Roadster, maar wel een Model S reservering, #1079. Maar met ons zijn er ongetwijfeld nog vele andere in Noord-Holland, in het schilderachtige Krommenie alleen zijn er al 3 en als ik die map moet geloven (zie: http://www.zeemaps.com/map?group=295135 ) dan zit er ook nog eentje in Avenhorn. En dat zijn alleen de reserveringshouders die zichzelf kenbaar hebben gemaakt op deze kaart.
 
Een vraagje aan collega ondernemers hier:
Dit gaat mijn eerste auto vd zaak worden (heb een eigen bv) de aanschaf en kia/mia/vamil begrijp ik inmiddels wel maar hoe zit het met de stroom en maandelijkse/jaarlijkse kosten?
Moeten die uit prive betaald worden of kan dat ook weer gedeclareerd worden aan mijn bv oid?
Dus stel 20dkm per jaar dan de volgende ruwe schattingen:
Onderhoudscontract €475/jaar
Banden €600/jaar
Electriciteit €1200/jaar
Verzekering €1200/jaar
Misschien dat de Roadster/Karma/etc. rijders hier iets over kunnen zeggen?
 
Een vraagje aan collega ondernemers hier:
Dit gaat mijn eerste auto vd zaak worden (heb een eigen bv) de aanschaf en kia/mia/vamil begrijp ik inmiddels wel maar hoe zit het met de stroom en maandelijkse/jaarlijkse kosten?
Moeten die uit prive betaald worden of kan dat ook weer gedeclareerd worden aan mijn bv oid?
Dus stel 20dkm per jaar dan de volgende ruwe schattingen:
Onderhoudscontract €475/jaar
Banden €600/jaar
Electriciteit €1200/jaar
Verzekering €1200/jaar
Misschien dat de Roadster/Karma/etc. rijders hier iets over kunnen zeggen?

Net zoals je de benzine/diesel voor een auto van de zaak kunt opvoeren bij de belastingaangifte, kan dat ook met de elektriciteit waarmee je thuis de auto van de zaak oplaadt. Dat betekent dus BTW terug en aftrek VPB. Echter, dan moet je natuurlijk wel richting belastingdienst, als die erom vraagt, kunnen bewijzen dat je die stroom hebt verbruikt voor je auto van de zaak. Een simpel stopcontact volstaat niet, je zult aan een slimme oplaadpaal moeten die het verbruik registreert. Ik heb zelf een Lolo Smart (16A, Mennekes) van The New Motion en ik krijg elke maand per mail een overzichtje van hoeveel er per laadsessie is geladen. Het totaalverbruik aan kWh per maand staat er ook op. Op basis van de eindafrekening van de het energiebedrijf is het dan vrij eenvoudig uit te rekenen hoeveel die kWh's hebben gekost. Ik weet overigens niet of het met een Tesla-laadpaal ook mogelijk is een overzicht te krijgen van het stroomverbruik.
 
Een vraagje aan collega ondernemers hier:
Dit gaat mijn eerste auto vd zaak worden (heb een eigen bv) de aanschaf en kia/mia/vamil begrijp ik inmiddels wel maar hoe zit het met de stroom en maandelijkse/jaarlijkse kosten?
Moeten die uit prive betaald worden of kan dat ook weer gedeclareerd worden aan mijn bv oid?
Dus stel 20dkm per jaar dan de volgende ruwe schattingen:
Onderhoudscontract €475/jaar
Banden €600/jaar
Electriciteit €1200/jaar
Verzekering €1200/jaar
Misschien dat de Roadster/Karma/etc. rijders hier iets over kunnen zeggen?

Alle kosten zijn aftrekbaar, zolang de facturen maar op de BV staan. Dus altijd je verzekering, aanschaf banden, aanschaf auto op naam van je bedrijf laten zetten, dan is de BTW terug te vorderen.

stroom inderdaad alleen terug te vragen als je via slimme laadpaal of kWh-meter aangesloten op je laadpaal kan aantonen wat je verbruikt.

- - - Updated - - -

Ik heb van het weekend een brief naar de belasting inspecteur gestuurd met de vraag of het verschil in vastrecht tussen normale 3x25A aansluiting en een 3x50A zakelijk betaald kan worden als ik er alleen een laadpaal op aansluit. Ben heel benieuwd. Is toch weer een aardig bedrag.
 
Zojuist uitnodiging gehad om de auto definitief te bestellen. S#95, geen Roadster.
Ik wacht een weekje om de kleuren in Antwerpen nog eens goed te bekijken.
De eerste zending auto's komen toch allemaal tegelijk

ik 175 heb nog niks gehad, maar is ook niet erg want ik wacht ook zo i zo nog even ivm kleur interieur, of ik moet dit achteraf kunnen aanpassen maar dit is lastig heb ik ergens gelezen
 
Zojuist uitnodiging gehad om de auto definitief te bestellen. S#95, geen Roadster.
Ik wacht een weekje om de kleuren in Antwerpen nog eens goed te bekijken.
De eerste zending auto's komen toch allemaal tegelijk

Wow. Heb zelf S105, dus hou de mail goed in de gaten. Heb al mogen proefrijden bij Athlon, dus ga niet naar Antwerpen. Wel benieuwd of jullie de antwoorden krijgen op de vele vragen die we nog hebben.
 
Heb zo'n vermoeden dat er - net als in de VS - elke week op dinsdag/woensdag een batch van die mails verstuurd wordt. Vorige week de Sigs met Roadster, deze week Sigs tot de 100 of zo. En al verder speculerend volgende week misschien de 100-200?

Wat bedoel je met: "Sigs met Roadster"?
Je hebt toch een Tesla Model S gereserveerd?
Hoezo vermeld je er Roadster bij?