Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vorig jaar zijn er 2 Nederlandse Tesla's gestolen, als ik de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit moet geloven. De kans op diefstal van een Tesla in 2015 was volgens deze organisatie 1 op 2224. Per 31 december stonden er volgens de Bovag 4450 op kenteken, dat is vrijwel exact twee keer 2224, dus dat betekent 2 diefstallen.

Ter vergelijking: bij Audi, een van de slechtst scorende merken, is de diefstalkans ongeveer 1 op 300. En dat zijn echt niet alleen oudjes hoor! De nieuwe, dure wagens gaan het hardst weg. Audi Q7: 1 op 216. Audi Q5: 1 op 112. Audi S8: 1 op 104. Audi RS5: 1 op 21. Audi RS4: 1 op 17.
 
Weet er iemand hoe het komt dat ik regelmatig mijn favorieten bij media volledig kwijt ben? Wanneer ik in de wagen kom start plots de muziek niet meer en enkel FM weet hij nog wat ik recentelijk beluisterd heb. Tunein favorieten etc zijn weg.
 
Ik heb het juist andersom: ik raak regelmatig een preset FM station kwijt (omdat het signaal een poos te zwak is geweest misschien?)
Ik had dat eerder ook, na een reset. Door indrukken van beide knoppen op het stuur, verwijder je de huidige preset (als je met de knoppen de audio source kiest).
Lijkt de laatste tijd niet meer te gebeuren, misschien door update verholpen?
 
Ik had dat eerder ook, na een reset. Door indrukken van beide knoppen op het stuur, verwijder je de huidige preset (als je met de knoppen de audio source kiest).
Lijkt de laatste tijd niet meer te gebeuren, misschien door update verholpen?

Aha, it's not a bug; it's a feature.
Net getest, een korte druk op beide scrollwheels verwijderd inderdaad de huidige preset.
Weer wat geleerd [emoji4]
 
Vanochtend deed de Tesla nog heel weinig toen ik instapte. Dashboard ging aan, maar het grote scherm in het midden bleef uit. Starten kon niet, hij bleef de melding geven dat de systemen werden opgestart en die melding ging niet weg. Uiteindelijk een reset via de scrollwieltjes op het stuur gedaan, dat duurde veel langer dan normaal, maar toen deed alles het weer. Bleek daarna ook nog eens dat de auto helemaal niet heeft opgeladen vannacht.


Gelukkig houd ik altijd ruim voldoende kWh'tjes in de accu en red ik het dus makkelijk met mijn rit vandaag (of er moet iets vreemds tussendoor komen), maar blijft wel een beetje eng. Als iets als dit zou gebeuren vlak voor ik een lange rit ga maken (bijv. vakantie, of bezoekje aan familie) is dat wel echt heel vervelend natuurlijk.


Nou ja, hopelijk is dit eenmalig. Wilde het alleen even kwijt hier :)
 
Vanochtend deed de Tesla nog heel weinig toen ik instapte. Dashboard ging aan, maar het grote scherm in het midden bleef uit. Starten kon niet, hij bleef de melding geven dat de systemen werden opgestart en die melding ging niet weg. Uiteindelijk een reset via de scrollwieltjes op het stuur gedaan, dat duurde veel langer dan normaal, maar toen deed alles het weer. Bleek daarna ook nog eens dat de auto helemaal niet heeft opgeladen vannacht.


Gelukkig houd ik altijd ruim voldoende kWh'tjes in de accu en red ik het dus makkelijk met mijn rit vandaag (of er moet iets vreemds tussendoor komen), maar blijft wel een beetje eng. Als iets als dit zou gebeuren vlak voor ik een lange rit ga maken (bijv. vakantie, of bezoekje aan familie) is dat wel echt heel vervelend natuurlijk.


Nou ja, hopelijk is dit eenmalig. Wilde het alleen even kwijt hier :)

ik begin te denken dat de laatste update enkele serieuze bugs bevat - heb hier ook al vreemde issues gehad - einde volgende week wordt de log uitgelezen....
 
Heb het vorige zondag ook voorgehad.
Toen ik 's middags wou vertrekken bleef het centrale scherm zwart, enkel een paar flitsen gezien.
Systeem had niet veel zin om te resetten, na paar keer proberen deed ie het wel en daarna herstart, alles bleek daarna in orde te zijn.
Zaterdag en zondagmorgen werkte alles normaal.
 
Vanochtend deed de Tesla nog heel weinig toen ik instapte. Dashboard ging aan, maar het grote scherm in het midden bleef uit. Starten kon niet, hij bleef de melding geven dat de systemen werden opgestart en die melding ging niet weg. Uiteindelijk een reset via de scrollwieltjes op het stuur gedaan, dat duurde veel langer dan normaal, maar toen deed alles het weer. Bleek daarna ook nog eens dat de auto helemaal niet heeft opgeladen vannacht.


Gelukkig houd ik altijd ruim voldoende kWh'tjes in de accu en red ik het dus makkelijk met mijn rit vandaag (of er moet iets vreemds tussendoor komen), maar blijft wel een beetje eng. Als iets als dit zou gebeuren vlak voor ik een lange rit ga maken (bijv. vakantie, of bezoekje aan familie) is dat wel echt heel vervelend natuurlijk.


Nou ja, hopelijk is dit eenmalig. Wilde het alleen even kwijt hier :)

Eng? Dat woord zou ik zelf niet gebruiken voor deze situatie. Onhandig lijkt me een beter woord. In Nederland is er vrijwel altijd wel een Supercharger op maximaal 50-70 km afstand, voor dat uitzonderlijke geval dat er net voor een lange rit niet genoeg is bijgeladen. Kost wat extra tijd, maar dat kost een lekke band ook.
 
Ik heb ook de indruk dat de laatste update niet bug-vrij is.
Had al een paar keer gemerkt dat beide schermen traag reageerden.
Deze morgen kreeg ik echter een halve attack.
Gisteren thuis gekomen met 24km op de teller.
Ik open deze morgen de deur nadat ik de lader had losgemaakt.
Staat er leuk op het scherm '24km - charging complete'. (Batterij stond in het rood)
Het duurde ook zeker 15seconden voor het scherm weg was, ik mijn gewoon display terugkreeg, en de batterij ineens toch vol bleek te zijn. (pfff, gelukkig, moest vandaag een kleine 250km doen)
 
Ik heb ook de indruk dat de laatste update niet bug-vrij is.
Had al een paar keer gemerkt dat beide schermen traag reageerden.
Deze morgen kreeg ik echter een halve attack.
Gisteren thuis gekomen met 24km op de teller.
Ik open deze morgen de deur nadat ik de lader had losgemaakt.
Staat er leuk op het scherm '24km - charging complete'. (Batterij stond in het rood)
Het duurde ook zeker 15seconden voor het scherm weg was, ik mijn gewoon display terugkreeg, en de batterij ineens toch vol bleek te zijn. (pfff, gelukkig, moest vandaag een kleine 250km doen)


Je kan altijd even bij het SeC langs en vragen wat het laatste buildnummer is (cijfer na de 7.1).
Was gister in Amsterdam bij ze en vroeg of ze zelf niet een interne changelist beschikbaar hadden waarop stond wat er tussen de minor updates was aangepast.
De minors zijn voornamelijk om kleine bugs te fixen, en die worden niet via de "globale" update direct uitgerold.

Als je daar langs gaat kunnen ze misschien een nieuwere build inladen en hopelijk heb je dan wat minder problemen.