Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Eng? Dat woord zou ik zelf niet gebruiken voor deze situatie. Onhandig lijkt me een beter woord. In Nederland is er vrijwel altijd wel een Supercharger op maximaal 50-70 km afstand, voor dat uitzonderlijke geval dat er net voor een lange rit niet genoeg is bijgeladen. Kost wat extra tijd, maar dat kost een lekke band ook.
Dan moet die wel net op de route liggen. En het verschil tussen vertrekken met 100 km aan range en 350 km aan range betekent al wel snel een half uur laden aan de SuC, dat is gewoon zonde van de tijd.

Eigenlijk zou een SuC rond Apeldoorn voor mij erg handig zijn, een heel groot deel van mijn langere ritten binnen Nederland gaan langs Apeldoorn (dat krijg je als je in Enschede woont...).
 
eee92a379f6ef669b9611e9b93d46b45.jpg


Zuinig rijden hoeft niet automatisch te betekenen langzaam rijden. Ritje naar Zwolle.
 
Sinds vorige week is onze drive train vervangen in de laatste versie. Wat een verschil! Muisstil op alle snelheden, wat een genot. Je merkt nu pas hoeveel geluid de oude produceerde. Je gaat wel weer andere geluidjes horen, zoals windgeruis bij het voordriehoekje.
Hij gaat trouwens nog wel even hard. Ik had even de hoop dat de topsnelheid meteen ook hoger zou zijn, maar helaas.
 
Gaaf idee:

Tesla heeft een api. Je bank heeft een api. Dus: even een website maken waarop mensen hun Tesla kunnen aanmelden.
En dan een pagina waarop je aangemelde en beschikbare Tesla's in de buurt kunt zien.
En met een druk op de site betaal je en open je en start je de auto :)

Idee komt van onderaan deze pagina:
http://www.thememo.com/2016/01/28/let-hackers-break-the-banks-to-fix-our-finances/

Die creditcard is natuurlijk niet nodig.
 
Last edited:
Even een vraag tussendoor aan mede MS-Classic-rijders: wie heeft de buitenspiegels laten vervangen voor elektrisch inklapbare en heeft de oude spiegels meegekregen? Ik zoek een rechterbuitenspiegel. :crying: Alle kleuren buitenkap welkom, maar rood heeft de voorkeur... :wink:

Ze vervangen alleen de mechanisch delen, de kapjes worden overgezet.

Heb je schade, Klaas?
 
Ze vervangen alleen de mechanisch delen, de kapjes worden overgezet.

Heb je schade, Klaas?
Dat was niet moeilijk te raden. Afgelopen week reed ik op een doorgaande smalle weg in Groningen door een dorp en er kwam een vrachtauto als tegenligger. Langs de weg stonden kliko's en ik stuurde iets naar rechts. Er stond kennelijk een kliko te dicht op de weg, een klap en kapot was m'n spiegel...