Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nu bijna 10.000 km onderweg met m'n 85D en de enige brom die ik regelmatig hoor is van mijn passagiers die balen dat ze geen Tesla hebben  Geen klachten hier!
Brom zit ook wel aan het stuur
bromm.jpg
 
Precies. De motor die ik een paar maanden geleden kreeg had ook direct al een brom.


Zou de nu geplaatste een revisie exemplaar zijn (lees: die eerder bij iemand anders eruit is gehaald)?!

Wat staat er precies omschreven in de garantie bepalingen? Nieuwe onderdelen of mogen het ook aangepaste/gereviseerde zijn?
Ik had er laats nog een (zware) discussie over (niet dit merk, een duurdere ;)) waarbij ik ontdekte dat er gereviseerde onderdelen werden geplaatst terwijl in de garantie voorwaarde stond dat uitsluitend NIEUWE onderdelen worden toegepast. De dealer rommelde zelf wat aan zonder dat het hoofdkantoor (niet in NL) daarvan op de hoogte was maar kreeg wel de volle mep aangerekend door de dealer "onder garantie", Oeps! :redface:
Het is hoog opgelopen en er is (nog) geen bottom line...
 
Last edited:
Zou de nu geplaatste een revisie exemplaar zijn (lees: die eerder bij iemand anders eruit is gehaald)?!

Wat staat er precies omschreven in de garantie bepalingen? Nieuwe onderdelen of mogen het ook aangepaste/gereviseerde zijn?
Ik had er laats nog een (zware) discussie over (niet dit merk, een duurdere ;)) waarbij ik ontdekte dat er gereviseerde onderdelen werden geplaatst terwijl in de garantie voorwaarde stond dat uitsluitend NIEUWE onderdelen worden toegepast. De dealer rommelde zelf wat aan zonder dat het hoofdkantoor (niet in NL) daarvan op de hoogte was maar kreeg wel de volle mep aangerekend door de dealer "onder garantie", Oeps! :redface:
Het is hoog opgelopen en er is (nog) geen bottom line...

Geen idee wat er in de garantie bepalingen staat. Maar Tesla geeft in ieder geval wel aan wat voor onderdeel erin gaat:

DRIVE UNIT - SPORT WITH SHIMS - REMANUFACTURED
(1056681-00-H)
1.00

De grap is natuurlijk de uitvinding van het woord 'remanufactured' als alternatief voor 'refurbished'. Ze zijn niet de enige die dat gebruiken.

Overigens kom ik er door jouw vraag wel achter dat er kennelijk de laatste keer weer een 'remanufactured' in mijn auto geplaatst is terwijl mij gegarandeerd werd dat de nu geplaatste unit 'nieuw' zou zijn.

Zou op dit moment (voordat de kennelijke fix gearriveerd is) best eens kunnen zijn dat een 'remanufactured' beter is dan een nieuwe.
 
Dit antwoord uit de q3 conference call moet ons gerust stellen:

Musk says very happy with quality of drive units. Internally, our goal is to get from 200,000 miles to 1 million miles. We want drive units that just never wear out. Made really good progress on that. Drive units that have gone out past several months have been excellent.
 
Dit antwoord uit de q3 conference call moet ons gerust stellen:

Musk says very happy with quality of drive units. Internally, our goal is to get from 200,000 miles to 1 million miles. We want drive units that just never wear out. Made really good progress on that. Drive units that have gone out past several months have been excellent.

Nu maar hopen dat de mijne daar bij zit :) Morgen ophalen, was een paar maanden geleden plotseling uitgesteld dus wie weet.
 
Iemand anders nog een uitnodiging gehad voor bezoek nieuwe fabriek op 10 of 30 Nov? Ik ga 10 Nov (Dinsdag dus) om 10:00 - 12:00 voor een rondleiding in de nieuwe fabriek en ook ritje met Autopilot.

Zullen ze mij wellicht proberen te teasen zodat ik mijn 'Classic' inruil voor een gloednieuwe P90D(L)? :) Helaas, die centjes heb ik niet meer :(
 
Ik rij vanochtend over de N201 ri Hilversum.. he leuk, staat een witte Tesla.. Nog even beter gekeken.. dit kan niet waar zijn...er rijden 8 mio auto's in Nederland..
Heb 'm er toch maar even naast gezet voor een foto -;)

Haha. Cool :cool:.

- - - Updated - - -

Iemand anders nog een uitnodiging gehad voor bezoek nieuwe fabriek op 10 of 30 Nov? Ik ga 10 Nov (Dinsdag dus) om 10:00 - 12:00 voor een rondleiding in de nieuwe fabriek en ook ritje met Autopilot.

Zullen ze mij wellicht proberen te teasen zodat ik mijn 'Classic' inruil voor een gloednieuwe P90D(L)? :) Helaas, die centjes heb ik niet meer :(

Hier ook uitnodiging gehad, maar ga niet. Ik neem wel aan dat alleen de Classic rijders er één gehad hebben (rest heeft al AP). En ze zullen je zeker een inruilvoorstel willen doen als ze merken hoe enthousiast je dan bent over de Autopilot :smile:.
 
Hier ook uitnodiging gehad, maar ga niet.

Is dit weer zo'n uitnodiging met een link waarop je je moet inschrijven ?
Waarschijnlijk omdat die van mij geleased is krijg ik die emails nooit, die gaan waarschijnlijk naar het leasebedrijf waar ze in een algemene folder oid verdwijnen.
Als er mensen niet gaan zou ik het waarderen als je je uitnodiging naar me zou willen doorsturen naar emailadres [email protected]
Maak je weer iemand blij :smile:

edit: inmiddels een email gehad, dank Ivo !
 
Last edited: