Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt voor alle hulp! Tesla gebeld en gingen er inderdaad mee aan de slag! Zelf zit ik nu bijna vol en kan bijna weg! Tesla weet echt een hoop! Ik ziet dat er ook een andere tesla aant laden is? U heeft toch ook al 200 kilometer geladen, alles kunnen ze achterhalen! Wel mooi ook opzich
vanavond moet ik weer langs, hopen dat het dan in 1 x lukt!
 
Sunbeam is (nou ja, was) een Engels merk, dat in 1905 is begonnen met de productie van auto's. Niet te verwarren met het Franse Alpine. De Sunbeam Alpine (op zijn Engels uitgesproken) is een kleine open tweezitter (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Sunbeam_Alpine).

Mijn oom had een Sunbeam, ik heb hem nog eens geholpen met een electrisch probleem. Zoeken, zoeken..
Bleek dat die wagen de PLUS van de accu aan massa had !
Mocht dat bij die van jou ook zo zijn mag je een garage daar wel op wijzen(tenzij het een specialist in Sunbeam's is).
 
Mijn oom had een Sunbeam, ik heb hem nog eens geholpen met een electrisch probleem. Zoeken, zoeken..
Bleek dat die wagen de PLUS van de accu aan massa had !
Mocht dat bij die van jou ook zo zijn mag je een garage daar wel op wijzen(tenzij het een specialist in Sunbeam's is).

Ja, dat klopt, ze zijn origineel positive earth. Mijn sunbeam is inmiddels omgebouwd naar negative earth.

Mijn auto wordt nu onderhouden door een klassieker specialist, ik ben onder de indruk van zijn technische kennis. Echt een liefhebber die van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt. Bovendien een zeer kundig plaatwerker, zijn laswerk ziet er zeer goed uit (ik hoop overigens dat ik die deskundigheid in de toekomst niet nodig heb).
 
heb nu 2000+ km op de teller.

Tijdens het autostrade rijden met cruise control, heb ik het gevoel dat het achterwerk van de wagen lichtjes over de weg heen en weer 'slingert'.
De oranje indicator van het geleverde vermogen, danst 'nerveus' op en neer (weliswaar binnen een kleine marge) in een poging om de snelheid constant te houden.
Als ik zelf de snelheid/geleverde vermogen probeer constant te houden, voelt het achterwerk minder nerveus aan.

Iemand gelijkaardige ervaring ?
 
heb nu 2000+ km op de teller.

Tijdens het autostrade rijden met cruise control, heb ik het gevoel dat het achterwerk van de wagen lichtjes over de weg heen en weer 'slingert'.
De oranje indicator van het geleverde vermogen, danst 'nerveus' op en neer (weliswaar binnen een kleine marge) in een poging om de snelheid constant te houden.
Als ik zelf de snelheid/geleverde vermogen probeer constant te houden, voelt het achterwerk minder nerveus aan.

Iemand gelijkaardige ervaring ?
Soortgelijk wellicht en ben nog steeds druk op onderzoek alhoewel meer kilometer op de teller heb ik de neiging te melden hetzelfde te voelen. Ik verklaarde het in eerste instantie aan onbalans op wielen of uitlijnen van de wagen maar voel de onregelmatigheid ook bij 50 op de CC alsof het niet constant is wat de elektromotor aan vermogen de wielen doorgeeft. Van de CC af en het pedaal bedienend voelt het constanter, typisch toch.
 
Soortgelijk wellicht en ben nog steeds druk op onderzoek alhoewel meer kilometer op de teller heb ik de neiging te melden hetzelfde te voelen. Ik verklaarde het in eerste instantie aan onbalans op wielen of uitlijnen van de wagen maar voel de onregelmatigheid ook bij 50 op de CC alsof het niet constant is wat de elektromotor aan vermogen de wielen doorgeeft. Van de CC af en het pedaal bedienend voelt het constanter, typisch toch.

ben al 'blij' dat ik niet de enige ben.
Nu nog een oplossing vinden...
 
heb nu 2000+ km op de teller.

Tijdens het autostrade rijden met cruise control, heb ik het gevoel dat het achterwerk van de wagen lichtjes over de weg heen en weer 'slingert'.
De oranje indicator van het geleverde vermogen, danst 'nerveus' op en neer (weliswaar binnen een kleine marge) in een poging om de snelheid constant te houden.
Als ik zelf de snelheid/geleverde vermogen probeer constant te houden, voelt het achterwerk minder nerveus aan.

Iemand gelijkaardige ervaring ?

Al met low regen geprobeerd ?
 
heb nu 2000+ km op de teller.

Tijdens het autostrade rijden met cruise control, heb ik het gevoel dat het achterwerk van de wagen lichtjes over de weg heen en weer 'slingert'.
De oranje indicator van het geleverde vermogen, danst 'nerveus' op en neer (weliswaar binnen een kleine marge) in een poging om de snelheid constant te houden.
Als ik zelf de snelheid/geleverde vermogen probeer constant te houden, voelt het achterwerk minder nerveus aan.

Iemand gelijkaardige ervaring ?
Het kan weleens te maken hebben met het stabiel maken van de cruise control regeling. Ongeveer 5 jaar geleden heeft ECE in Twente zo'n 50 VW-Golf-Stationcars omgebouwd naar 100% elektrisch. De Golfs waren origineel voorzien van cruise control. Echter is het ECE niet gelukt om de cruise control voldoende stabiel te krijgen en daarom kwam die functie niet beschikbaar.
Als ik naar onze MS-en kijk is het schijnbaar nodig om de regeling op een (heel) korte reactietijd te zetten en daartoe voldoende stabiliteit te krijgen...
 
Gisterenavond overigens voor het eerst een sprintje tegen een Golf R32. Ik heb een reguliere s85. Na veel verhalen was ik in de veronderstelling dat ik hem ver achter me zou laten wat met mijn Carrera 4 geen issue zou zijn geweest. Niets was echter minder waar. Ik had moeite om de Golf bij te houden. Na een beetje Googelen op het kenteken bleek de golf te koop te staan. Na een belletje met de eigenaar blijkt hij helemaal standaard te zijn.
 
Blog Technopolis - Hans De Jongh is bekeerd. 'Een ritje was voldoende: er is maar één auto en dat is de Tesla' - http://nws.fd.nl/1ncYzcZ

- - - Updated - - -

Het gaat hier gewoon om een simpele PID regelaar die wat aggressief is afgesteld. Precies mijn vakgebied...:wink:
leuk, lijkt me gaaf om de cc een keer door te fluiten, ik denk dat de procesdynamica van een MS veel hogerfrequent is dat de laagdoorlaat van een ICE
 
Gisterenavond overigens voor het eerst een sprintje tegen een Golf R32. Ik heb een reguliere s85. Na veel verhalen was ik in de veronderstelling dat ik hem ver achter me zou laten wat met mijn Carrera 4 geen issue zou zijn geweest. Niets was echter minder waar. Ik had moeite om de Golf bij te houden. Na een beetje Googelen op het kenteken bleek de golf te koop te staan. Na een belletje met de eigenaar blijkt hij helemaal standaard te zijn. 

Veel factoren beïnvloeden de acceleratie momenteel. De wegen zijn vaak licht vochtig en dan kun je lang niet maximaal optrekken. Welke banden gebruik je. Waren deze warm of nog koud. Was je accupakket al warm, een koud accupakket levert je lang geen maximaal vermogen.
Bij de gemiddelde autotest (Autoweek) komt de R32 tot 7,1 sec. voor de sprint van 0 tot 100.

De Golf R32 moet je normaliter zonder problemen riant achter je kunnen laten.
 
Blog Technopolis - Hans De Jongh is bekeerd. 'Een ritje was voldoende: er is maar één auto en dat is de Tesla' - http://nws.fd.nl/1ncYzcZ

- - - Updated - - -

leuk, lijkt me gaaf om de cc een keer door te fluiten, ik denk dat de procesdynamica van een MS veel hogerfrequent is dat de laagdoorlaat van een ICE
Kan toch niet zo moeilijk zijn dit goed af te stellen, gezien de razendsnelle responstijd. Maar weet alleen niet hoe je erin komt, ben niet gewend om met dit soort systemen te werken...
 
Gisterenavond overigens voor het eerst een sprintje tegen een Golf R32. Ik heb een reguliere s85. Na veel verhalen was ik in de veronderstelling dat ik hem ver achter me zou laten wat met mijn Carrera 4 geen issue zou zijn geweest. Niets was echter minder waar. Ik had moeite om de Golf bij te houden. Na een beetje Googelen op het kenteken bleek de golf te koop te staan. Na een belletje met de eigenaar blijkt hij helemaal standaard te zijn. 
Zo één kwam ik 2 weken geleden ook tegen tussen Zutphen-Zevenaar. Was geen enkele partij voor mijn S, prettige bevestiging dat ik er goed aan deed toch voor de P te gaan:biggrin:.