Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
voer je wachtwoord opnieuw in....het lijkt net of dat onthouden is. Maar als je wachtwoord opnieuw invult werkt het gewoon.

Je kan zelfs nog enig tikwerk uitsparen door enkel het laatste karakter van je paswoord (da's dus het meest rechtse bolletje) uit te wissen en opnieuw in te tikken. Van zodra de webpagina een wijziging detecteert, wordt de "sign in"-knop opnieuw beschikbaar.
Het is wel sneu dat je dit blijkbaar elke keer moet overdoen voortaan. Er is dus wellicht een bugje in hun website geslopen... Ach, liever daar dan in de wagen, zullen we dan maar zeggen, zeker?
 
Je kan zelfs nog enig tikwerk uitsparen door enkel het laatste karakter van je paswoord (da's dus het meest rechtse bolletje) uit te wissen en opnieuw in te tikken. Van zodra de webpagina een wijziging detecteert, wordt de "sign in"-knop opnieuw beschikbaar.
Het is wel sneu dat je dit blijkbaar elke keer moet overdoen voortaan. Er is dus wellicht een bugje in hun website geslopen... Ach, liever daar dan in de wagen, zullen we dan maar zeggen, zeker?

Thnx, werkt idd zoals je zegt. Ik neem aan dat bij iedereen de finale factuur niet meer beschikbaar is in het dashboard? Voor aankoop stond hij er gewoon, daarna foetsie.
 
Is het toch nog wachten op de Model S Station


Die best mooi kan zijn tesla-model-s-stationwagon - Groen7

image.jpg
 
Vandaag mijn eerste lange trip gemaakt met de Tesla. Wel een beetje angst voor de range maar bij thuiskomst nog 30km over. Totaal 260km. Geparkeerd in een overdrukke winkelstraat waar slechts nog plek was bij een laadpaal . Op een heenweg nog achter een Porsche 911 geplakt die me eruit wilde trekken. Overigens zeker 5 Tesla's in het wild gespot.
 
Mijn vrouw weigerde in de Tesla te rijden. Allemaal vreemd, te snel, te groot, etc. Maar vandaag haar toch achter het stuur gekregen. Onder haar XC 90 lag gisteren een plas olie. Vandaag naar de garage ermee en het probleem is dusdanig serieus dat het advies was er niet meer mee te rijden. Mijn vrouw dus even geen andere keus. Misschien dat ik haar nu er ook van kan overtuigen met de Tesla op wintersport te gaan. Die Volvo is nu niet meer 'betrouwbaar'.:wink:. Ik hoop dus op de nodige positieve ervaringen. Aangezien ik in Venlo start, kan ik al met een stop minder af.:smile:

- - - Updated - - -

Je kan zelfs nog enig tikwerk uitsparen door enkel het laatste karakter van je paswoord (da's dus het meest rechtse bolletje) uit te wissen en opnieuw in te tikken. Van zodra de webpagina een wijziging detecteert, wordt de "sign in"-knop opnieuw beschikbaar.
Het is wel sneu dat je dit blijkbaar elke keer moet overdoen voortaan. Er is dus wellicht een bugje in hun website geslopen... Ach, liever daar dan in de wagen, zullen we dan maar zeggen, zeker?
Absoluut geen last van. Net getest. Valt alleen niets nieuws te zien, dus voorlopig geen reden om in te loggen.:rolleyes:

- - - Updated - - -

Grote voordeel van die station is de doorlopende daklijn, zodat ook achterin een volwassene goed kan zitten. Dat houdt nu niet over. Heb daar gelukkig weinig last van. Vooral mijn kids zitten achterin en die zijn nog niet zo groot.
 
Vanmiddag gebeld door een Amerikaan van Tesla. Auto is binnen gekomen in Tilburg en wordt maandag nagekeken. Indien de auto niet snel gerepareerd kan worden krijg ik een andere leen auto dan een A-klasse. Veel vrienden belde vandaag hoe het met de Tesla ging. Helaas geen reklame voor Tesla kunnen maken en vele leuke opmerkingen gehad over batterijen en tekortkomingen van Tesla. Hopelijk krijg ik de auto snel terug zodat ze allemaal een keer een test ritje kunnen maken en toch nog overtuigd raken van de auto van de toekomst.
 
Vanmiddag gebeld door een Amerikaan van Tesla. Auto is binnen gekomen in Tilburg en wordt maandag nagekeken. Indien de auto niet snel gerepareerd kan worden krijg ik een andere leen auto dan een A-klasse. Veel vrienden belde vandaag hoe het met de Tesla ging. Helaas geen reklame voor Tesla kunnen maken en vele leuke opmerkingen gehad over batterijen en tekortkomingen van Tesla. Hopelijk krijg ik de auto snel terug zodat ze allemaal een keer een test ritje kunnen maken en toch nog overtuigd raken van de auto van de toekomst.
Klote en hopelijk snel opgelost. Ik heb die van mij net 3 dagen en moet er niet aan denken dat je zo vroeg al tegen iets aanloopt... (afkloppen)
 
In het kader van goed nieuws...
Mijn vrouw staat stil in de Tesla. De andere partij neemt bochtje te nauw en raakt met zijn achterzijde de voorkant van de Tesla, de prutser...
Ik zit in Twente en heb de schade nog niet echt kunnen beoordelen.
ImageUploadedByTapatalk1387646905.247315.jpg
 


Als enthousiast Tesla rijdster van bijna het eerste uur, kwam ik woensdag Robin tegen. Hij zou vandaag naar Oostenrijk gaan met zijn gezin en wilde dat in maximaal 11 uur doen. (Had ik natuurlijk het liefst zelf als een van de eerste gedaan:))
Dus afgesproken dat hij zijn verslag naar mij mailt, en ik alles TeslaMotorsclub fans op de hoogte hou hoe het met Robin vergaat vandaag.

Hier het verslag tot nu toe:

Vanochtend vroeg is de familie vanuit Amsterdam vertrokken richting Zevenaar. Na 115 km gereden te hebben met een gemiddelde snelheid tussen de 120 en 135 km per uur, zijn ze een uurtje later in Zevenaar gearriveerd. Nog 227 km op de teller.
Met een laadsnelheid van 430 km/uur in een kwartiertje de MS weer "volgeladen" en hup op weg naar Wilnsdorf. Dat is 228 km van Zevenaar waar ze exact 2 uur en 10 minuten over hebben gereden. Gemiddeld zit dat tussen de 120 en 130 km per uur. De teller gaf nog 8 km aan. Met een razende laadsnelheid van 636km per uur gaat de familie met een volle tank een uurtje later richting Bad Rappenau.

Wilnsdorf naar Bad Rappenau is 244 km wat ze met een snelheid tussen de 120 en 150 km afleggen in 2 uur en 1 kwartier.
Aangekomen in Bad Rappenau staat er nog 42 km op de teller en weer kunnen ze met een superlaadsnelheid van 626 km/uur in 45 minuten de tank volladen en op weg gaan naar Jettingen Scheppach. Van Bad Rappenau zijn ze om 11.30 uur vertrokken en zijn dus nu onderweg.

Later op de dag meer en dan ook foto's

Dit volg ik met veel interesse! Pionierswerk! Succes en een fijne reis!

- - - Updated - - -

Wow mooi ding.
Ik geloof ze hebben em niet voor de Galaxy S4 .. nog even verder zoeken..
Zie ik het goed dat je hem niet kan laden zo? De voeding moet immers vanuit het middenconsole komen en dan hangt het kabelje voor het scherm? Is hier een handige oplossing voor?
 
En wat als je naar de palen van fastned aan de A73 (hondsiep en lokkant) rijdt? Dan ben je al een stuk dichter bij de SC in Duitsland (nog 230 km...)!

View attachment 38800

View attachment 38802
@Jetje, Hoop in januari mijn laadpaal te krijgen, die is dan 22 kW. Heb nu 400V, maar nog geen verloopstekker.:crying: Dus moet het nu nog met de Schuko doen.:redface:. Bij de McDonalds Tegelen, direct aan de A73/a74 staan twee EV-boxxen. Ik weet alleen niet wat het vermogen van die dingen is.
Vanuit mijn adres is het 315 km naar Bad Rapppenau. Vraag me af of dat te halen is met 120 km/h. Eerste stuk gaat wel, maar halverwege ga je de Eifel in...:confused:
 
Last edited:
Ik zat net wat met het scherm te prutsen vanuit de passagierstoel. Het viel me op dat beide beeldschemen vanuit die plaatst een stuk minder mooi beeld geven.
ik had daar nog maar één keer gezeten. Toen mijn echtgenote noodgedwongen moest rijden.
Toen dacht ik dat de mindere beeldkwaliteit aan mezelf lag:biggrin: