Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zeker. Ook ik krijg de auto via Athlon. (Financial lease). Van Athlon wordt ik niet echt op de hoogte gehouden (mijn aanspreekpunt willemijne doet haar best) dus ik hou via het eindelijk afgegeven Vin nummer bij Tesla zelf in de gaten wanneer ik hem krijg. Laatste schatting is 19/20 december. Wordt krap aan.

Same here. Ik krijg hem ok via Athlon (financial lease via lage landen) Vandaag nog gebelt met Tesla onder vermelding van mijn VIN. Kreeg ook eind december te horen maar zeker nog dit jaar. Zal me echt benieuwen. Krijg ook info via Willemijne echter ik durf haar niet meer lastig te vallen daarom maar rechtstreeks :-D
 
Voor wie hem nog moet oppikken, iets om te checken: bij mijn auto is de rubberen dichting van het raam beschadigd, net alsof het raam toegegaan is met de dichting ertussen. En dan met vuile handen terug erin geduwd. Moet tesla nog vragen dit te fixen maar heb er alle vertrouwen in.
 
Vandaag bedacht ik me dat het glazen dak waarschijnlijk wel meer vraagt van de verwarming. Het wordt steenkoud en er gaat volgens mij veel warmte door verloren. Had sowieso het idee dat de kachel moeite heeft om het behagelijk te krijgen. Ben absoluut geen koukleum, maar waar in de Fiat 19 graden altijd voldoende was moest ik 'm vandaag toch echt naar 21 zetten om een vergelijkbaar effect te krijgen.
 
Vandaag bedacht ik me dat het glazen dak waarschijnlijk wel meer vraagt van de verwarming. Het wordt steenkoud en er gaat volgens mij veel warmte door verloren. Had sowieso het idee dat de kachel moeite heeft om het behagelijk te krijgen. Ben absoluut geen koukleum, maar waar in de Fiat 19 graden altijd voldoende was moest ik 'm vandaag toch echt naar 21 zetten om een vergelijkbaar effect te krijgen.

Ik vind de stoelverwarming voldoende, maar rij ook vaak met jas aan...
 
Dat kan dan nog eens een duur stekkertje worden als ze pas in januari beschikbaar komen:crying:

Die rode stekker heb ik ook nog over gesproken met Jerome. Daar kreeg ik niet echt een bevredigend antwoord op. Er zijn kennelijk nogal wat aanpassingen gedaan en het ding is gewoon te laat (opnieuw?) van de tekentafel gegaan. Maar dat verklaart voor mij niet waarom het ding er in de zomer wel was en nu kennelijk niet meer met goed fatsoen te produceren is.
Dan moet er nu toch ergens in Azie een fabriekje op ontploffen staan waar ze productie proberen te draaien maar 0% yield krijgen. (of ze zijn nog in de VS aan het rommelen)
Je zou zeggen dat je bij normale productie toch een paar honderd van die dingen per dag zou moeten kunnen produceren en testen.

Overigens merkte hij nog wel op dat de aanpassingen aan de Europes versie (3 fase laden) van de auto veel verder gaan dan veel mensen beseffen. Heeft hen heel veel tijd/werk gekost. (Dat heeft de timing van de adapter kennelijk ook in de weg gezeten).
Dat deed me er ook nog wel even aan twijfelen of het ombouwen van een US Chademo adapter wel zou kunnen werken op een EU MS.

- - - Updated - - -

Ja dat heb ik ook met m'n Galaxy mini. De auto plaatst de nummers niet goed tussen de haakjes en ziet daardoor de bijbehorende namen niet. Geen groot probleem maar niet handig. Zie wel graag wie mij wil spreken vóórdat ik opneem.
:biggrin:

Vanavond onderweg even op gelet. Werd eerst gebeld door mijn vrouw vanaf haar mobiel: keurig met bijbehorende vermelding uit de contactenlijst van de telefoon.
Even later door kinderen vanaf vaste lijn thuis (staat ook in de contactenlijst): geen herkenning en inderdaad de Amerikaanse haakjes.

Conclusie: het werkt half. (heel erg Tesla eigenlijk...)

Kan het ook nog iets te maken hebben met hoe de nummergegevens worden doorgegeven. Wellicht anders bij de vaste lijn?
 
Bij mijn levering vroeg ik naar het service pack. Vandaag daar 'offerte' van gekregen. Een grappige mix van nederlands, engels en dan deze tekst in het frans die me toch weer doen twijfelen of ik dit pakket wel wil... (Los van dat de prijs ook weer iets duurder is dan op de site aangegeven, €2,235.25 voor 4 jaar zonder rangers). Heeft iemand van jullie hiermee ervaring, lijken dit normale clausules?
dank!

"Signature du client J'autorise par la présente signature à procéder aux réparations en utilisant les pièces de rechanges nécessaires. Je reconnais ne pouvoir tenir pour responsable Tesla Motors de la perte ou de l’endommagement du véhicule ou d’autres objets laissés dans le véhicule en cas d'incendie, de vol, ou toute autre cause hors du contrôle de Tesla, ni en cas de retards causés par l'indisponibilité des pièces ou retards dans les livraisons des pièces de part du fournisseur ou du transporteur. J'autorise aussi Tesla Motors et ses employés à utiliser le véhicule en question sur routes, autoroutes, ou autres lieux à des fins de tests et d’inspections. Le kilométrage effectué pourrait aller de quelques kilomètres jusqu’à 160-320 kilomètres. Le client est conscient et approuve les kilomètres parcourus associés au diagnostic et tests. Le client reconnaît ne pouvoir s’opposer au droit de rétention de son véhicule en cas de non paiement. Les seules garanties sur les produits vendus sont celles du fabricant. Le vendeur décline expressément toute garantie, explicite ou implicite, y compris toute garantie de qualité marchande ou d'adéquation à un usage particulier, ni assume ni autorise aucune autre personne à assumer les responsabilités en liées avec la vente de desdites pièces . Les lois en vigueur prévallent sur toutes les restrictions contenues dans ce document."
 
Vanavond onderweg even op gelet. Werd eerst gebeld door mijn vrouw vanaf haar mobiel: keurig met bijbehorende vermelding uit de contactenlijst van de telefoon.
Even later door kinderen vanaf vaste lijn thuis (staat ook in de contactenlijst): geen herkenning en inderdaad de Amerikaanse haakjes.

Conclusie: het werkt half. (heel erg Tesla eigenlijk...)

Kan het ook nog iets te maken hebben met hoe de nummergegevens worden doorgegeven. Wellicht anders bij de vaste lijn?
Ik zet altijd de landencode er bij, wellicht dat dat het probleem is?
 
Same here. Ik krijg hem ok via Athlon (financial lease via lage landen) Vandaag nog gebelt met Tesla onder vermelding van mijn VIN. Kreeg ook eind december te horen maar zeker nog dit jaar. Zal me echt benieuwen. Krijg ook info via Willemijne echter ik durf haar niet meer lastig te vallen daarom maar rechtstreeks :-D

Same here! Via Athlon, laatste leverwindow is 2e helft december. Verkregen via Tesla met VIN. Willemijne komt minder snel aan de info lijkt het.
 
Vandaag bedacht ik me dat het glazen dak waarschijnlijk wel meer vraagt van de verwarming. Het wordt steenkoud en er gaat volgens mij veel warmte door verloren. Had sowieso het idee dat de kachel moeite heeft om het behagelijk te krijgen. Ben absoluut geen koukleum, maar waar in de Fiat 19 graden altijd voldoende was moest ik 'm vandaag toch echt naar 21 zetten om een vergelijkbaar effect te krijgen.
Valt mij ook op dat het verwarmen nu niet snel gaat. Reden te meer voor voorverwarmen. Maar dan moet ik 'm niet op energy save zetten, anders kan ik er met de app vrijwel nooit bij :frown:
 
Vandaag bedacht ik me dat het glazen dak waarschijnlijk wel meer vraagt van de verwarming. Het wordt steenkoud en er gaat volgens mij veel warmte door verloren. Had sowieso het idee dat de kachel moeite heeft om het behagelijk te krijgen. Ben absoluut geen koukleum, maar waar in de Fiat 19 graden altijd voldoende was moest ik 'm vandaag toch echt naar 21 zetten om een vergelijkbaar effect te krijgen.

Welkom in de wondere wereld van het elektrisch rijden :rolleyes:

Een auto met ICE is - het is bekend - zo inefficiënt dat de motor zo veel onnodige warmte produceert dat het bij een lage temperatuurstand al snel behaaglijk is. Bij een elektrische auto moet je het met een straalkachel doen. Ik heb achtereenvolgens een Fisker Karma, Chevrolet Volt en Tesla Model S gereden en die stonden/staan bij mij in deze tijd van het jaar standaard op 23-24 graden. Overigens helpt het om bij die temperatuur even de blaas op de hoogste stand te zetten. Na 5 minuten houd je dat al niet meer vol en kun je de rest van de rit rustiger aan doen. Ik begin met de stoelverwarming ook altijd op 3 en schakel dan al vlot naar 2 en vervolgens 1.

Een voordeel van een elektrische auto is trouwens dat-ie al na een halve minuut warmte naar binnen blaast. Bij een ICE zit je toch wel vijf minuten te nikkelen voordat de motor op temperatuur komt en er iets anders dan ijskoude lucht uit de ventilatiegaten komt. En bij de Model S heb je natuurlijk altijd nog de app achter de hand, zodat je zelfs een behaaglijk warme auto kunt instappen 's ochtends.
 
Zag net in een ander draadje de cornering lights genoemd maar daar hoor ik bijna niemand over, vind het een heerlijke functie namelijk. Vanavond naar een vriend geweest die in een woonwijk woont met enorm veel slingerweggetjes (echt een doolhof daar) en dan is het wel fijn dat je "de hoek om" kunt kijken zodra je aan het stuur draait.
 
Zag net in een ander draadje de cornering lights genoemd maar daar hoor ik bijna niemand over, vind het een heerlijke functie namelijk. Vanavond naar een vriend geweest die in een woonwijk woont met enorm veel slingerweggetjes (echt een doolhof daar) en dan is het wel fijn dat je "de hoek om" kunt kijken zodra je aan het stuur draait.

dit had ik ook op mijn jaguar xf en vindt ik een heel nuttige functie.
 
Zag net in een ander draadje de cornering lights genoemd maar daar hoor ik bijna niemand over, vind het een heerlijke functie namelijk. Vanavond naar een vriend geweest die in een woonwijk woont met enorm veel slingerweggetjes (echt een doolhof daar) en dan is het wel fijn dat je "de hoek om" kunt kijken zodra je aan het stuur draait.

Veel fijner en nuttiger dan de mistlampen die eerder werden genoemd in het Tech Package. Helemaal top wat mij betreft.
 
Willen alle nieuwe eigenaren niet vergeten hun marker te plaatsen op de privé-oplaadkaart die Gelden heeft gemaakt in Relevante lijstjes?
Opladen bij andere eigenaren van een Model S door heel NL is wat mij betreft écht pionieren.

Vergelijk het maar met de allereerste automobilisten. Thuis en in eigen dorp/stad had je benzine en kon je banden verwisselen, maar nog lang niet overal. De reis goed voorbereiden was het devies. Bandenfirma Michelin kwam ooit met gidsjes om (oa.) dat bandenprobleem op te lossen....

Dus: Place your markers!
 
Ik wed dat je daar geld voor over had gehad.
Jammer dat we in NL ons kenteken niet kunnen uitzoeken.
Had best willen betalen voor TSL, of voor mijn initialen.

Gelukkig kunnen we dat in België wél!
Ik heb alvast deze te pakken:
9-TSL-085.JPG

Nu nog de wagen...
Zucht!
 
Mijn Model S is al in de buurt:

ship-map.JPG


- - - Updated - - -

Willen alle nieuwe eigenaren niet vergeten hun marker te plaatsen op de privé-oplaadkaart die Gelden heeft gemaakt in Relevante lijstjes?
Opladen bij andere eigenaren van een Model S door heel NL is wat mij betreft écht pionieren.

Vergelijk het maar met de allereerste automobilisten. Thuis en in eigen dorp/stad had je benzine en kon je banden verwisselen, maar nog lang niet overal. De reis goed voorbereiden was het devies. Bandenfirma Michelin kwam ooit met gidsjes om (oa.) dat bandenprobleem op te lossen....

Dus: Place your markers!
Groot succes geworden, die Michelin gids. Mooi voorbeeld. De Gelden-kaart! :)