Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had het plan om pas een laadstation aan te schaffen als smart charging goed beschikbaar zou zijn.
Vanmiddag was JM71 met zijn mooie nieuwe S op ons eiland om te kijken of laden op 220 Volt tijdelijk haalbaar zou zijn. De aansluiting van de UMC op het stopcontact ging prima. Echter, meer dan 8 tot 9 km per uur kwam er niet in. Dan even een test met een extra verlengsnoer. Nu wil de model S maar 1 tot 2 km uur laden. Dan het verlengsnoer (3x2,5) er tussenuit en weer alleen de UMC aan 220 Volt. Ook nu weer groene LEDs op de model S, maar meer dan 1 tot 2 km per uur wil er niet in, ondanks dat de model S meldt dat er 13A gedetecteerd wordt. Het voltage is met 210 tot 212 ook bedenkelijk laag.
Wat hier nu niet in orde is weet ik. De lader aan boord van Jeffrey's model S of de infrastructuur hier. Jeffrey's S had nog voor 260 km stroom aan boord.
Alles overziende vrees ik dat er deze week toch maar een laadstation moet komen.
Als ik met de UMC laad dat krijg ik 16km/uur als ik het stopcontact in mijn meterkast gebruik, zelfs als ik een verlengsnoer van 25 meter (3x2,5mm2) gebruik. Ik meen wel te hebben gezien dat als je de verwarming aan zet het laden een stuk minder snel gaat, maar kan me daarin vergissen
u3e8araz.jpg
 
Trotse vader van een flinke zoon van 4979mm en 2100kg. Mogen al onze reizen veilig, plezant en memorabel zijn.

Over 14 uur mag ik mijn Tesla Model S die ik op 18/07/2011 besteld heb ophalen bij Tesla Brussels Service Center. Vrijdag toch even snel gaan piepen en ja hoor... Hij was net toegekomen. Klaar om dit weekend helemaal klaar te zetten voor de grote dag.
etu2uju9.jpg


Grappig... Volgens http://www.mobilit.fgov.be/WebdivPub/wmvpstv1 mag je met 9 mensen (incl. bestuurder) in the Tesla Model S rijden.
Dus 5 volwassen, 2 kinderen achteraan en dan... nog 2 in de frunk?
9edepute.jpg
 
Trotse vader van een flinke zoon van 4979mm en 2100kg. Mogen al onze reizen veilig, plezant en memorabel zijn.

Over 14 uur mag ik mijn Tesla Model S die ik op 18/07/2011 besteld heb ophalen bij Tesla Brussels Service Center. Vrijdag toch even snel gaan piepen en ja hoor... Hij was net toegekomen. Klaar om dit weekend helemaal klaar te zetten voor de grote dag.

Grappig... Volgens http://www.mobilit.fgov.be/WebdivPub/wmvpstv1 mag je met 9 mensen (incl. bestuurder) in the Tesla Model S rijden.
Dus 5 volwassen, 2 kinderen achteraan en dan... nog 2 in de frunk?
9edepute.jpg
Toch heel benieuwd hoe we dit gaan doen. Misschien kan iemand helpen die al een NL kenteken heeft gewicht Tesla 2100kg maximaal toelaatbaar gewicht rind e 2500kg? mogen alle personen en eventuele bagage dus maar 400kg wegen. Vind dat erg knap voor 9 personen slechts 44kg per stuk wie gaat er rijden :)
 
Nieuwe zekering in de meterkast, EV-Box laten limiteren op 16A (was dus in de veronderstelling dat dat al zo was) en alles werkt weer. Bill heeft er niks meer aan, maar in elk geval is het probleem bij mij weer opgelost. Wel een wijze les gisterenavond, niet alleen voor Bill1971. Laadpassen activeren, overschat niet je range, vooraf informeren naar werkende laadpalen op de route...
 
Toch heel benieuwd hoe we dit gaan doen. Misschien kan iemand helpen die al een NL kenteken heeft gewicht Tesla 2100kg maximaal toelaatbaar gewicht rind e 2500kg? mogen alle personen en eventuele bagage dus maar 400kg wegen. Vind dat erg knap voor 9 personen slechts 44kg per stuk wie gaat er rijden :)

Zo krap is het laadvermogen niet hoor. In Nederland komt op het kenteken te staan ledig gewicht 2075kg en max.gewicht 2590kg. Dus mogen die "9" personen 515 kilo wegen en dat is gemiddeld per persoon 57kilo.
Natuurlijk slaat die 9 personen alleen maar op de categorie voertuigen waar de Tesla in valt. Vermoedelijk valt de Roadster daar ook in, en die is voor 9 personen wel aan de krappe kant! :mad:
 
Nieuwe zekering in de meterkast, EV-Box laten limiteren op 16A (was dus in de veronderstelling dat dat al zo was) en alles werkt weer. Bill heeft er niks meer aan, maar in elk geval is het probleem bij mij weer opgelost. Wel een wijze les gisterenavond, niet alleen voor Bill1971. Laadpassen activeren, overschat niet je range, vooraf informeren naar werkende laadpalen op de route...
Mooi!

Maar nogmaals, het is belangrijk dat we op sites als oplaadpalen.nl netjes reviews geven over palen, foto's plaatsen e.d. Feedback richting de mensen die deze infra beheren is van groot belang.
 
Over 14 uur mag ik mijn Tesla Model S die ik op 18/07/2011 besteld heb ophalen bij Tesla Brussels Service Center. Vrijdag toch even snel gaan piepen en ja hoor... Hij was net toegekomen. Klaar om dit weekend helemaal klaar te zetten voor de grote dag.

Dan mag je die Tesla Club Belgium sticker komen afgeven in je nieuwe Model S, Byron (liever dan in je Roadster)... Misschien kunnen we dan ook afspreken voor een wekelijkse proefrit, zolang de mijne niet geleverd is? Kwestie van niet teveel cold turkey verschijnselen aan te kweken ;-)
 
Net tel gehad van mijn DS.
mijn auto is gelokaliseerd in Tongeren in een opslagplaats ??? woensdag komt hij terug naar Brussel en of ik mijn auto eventueel kan afhalen op vrijdag avond 17 uur. midden in de vrijdagavondspits in Brussel!
Nee dank u, doe er dan maar nog één nachtje bij en neem dan zaterdag ochtend maar:wink:
Dus momenteel staat de afspraak op zaterdag om 10 uur, met de mogelijkheid voor donderdag als de nummerplaat er op tijd is.