Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heb de wagen nu sinds maandagavond, heb om eerlijk gezegd niet heel veel mee gespeeld, maar wat een prachtig wagen! Een aantal dingen. Ik begrijp de angst niet van velen onder forum rondom de banden en dat de standaard (All weather) banden slecht zouden zijn. Ik kan gewoon volledig gas geven in regen. Als je denkt dat je dat met winterbanden in sneeuw kan doen heb je het mis. Let op dat ik eigenlijk afgelopen dagen alleen in regen heb gereden. Voor droog wegdek kan ik het niet beoordelen nog.

Stoelen... omg wat zijn de stoelen slecht (let op is relatief)! Ik lees verhalen over mensen die weer in hun ICE stappen en vinden dat ze in een verschrikkelijke auto rijden, nou sorry ik heb dat niet echt hoor... =\ ik vind mijn E60 met comfort stoelen nog prima hoor :) Man o man wat heb ik de stoelen gemist, ik zat gelijk al te denken of ik BMW comfort stoelen in de tesla zou kunnen stoppen :p

Een aantal dingen die me verder irriteren, als je aan het rijden bent op de snelweg gaat water langs je auto heen, in een stroom wat je zijspiegels blokkeert... best irritant. Doe de achterbak open en water valt naar binnen :(. Er is geen shuffle functie voor mijn 31GB aan georganiseerd muziek :( De foto's van de albums worden niet eens goed overgenomen :( Internet in de auto is traag!

Vorm van de achterkant van de auto is niet recht. Om even uit te leggen, ik parkeer eigenlijk alleen maar in de stad (fileparkeren), en met de spiegels die gelukkig nog naar beneden klappen bij reverse vind ik het nog steeds lastig om de 'rechtheid' van de auto te bepalen haha =D misschien moet ik even wat meer oefenen in licht =).

Het lijkt dat ik heel negatief ben, maar eigenlijk vind ik alleen de stoelen een negatief punt :(

De auto is verder absoluut eye candy, prachtig, rijdt heerlijk, superstil, alle controles die je met je telefoon kan doen prachtig! Ik zet te verwarming remote aan en zit in een warme auto heerlijk!
 
Heb de wagen nu sinds maandagavond, heb om eerlijk gezegd niet heel veel mee gespeeld, maar wat een prachtig wagen! Een aantal dingen. Ik begrijp de angst niet van velen onder forum rondom de banden en dat de standaard (All weather) banden slecht zouden zijn. Ik kan gewoon volledig gas geven in regen. Als je denkt dat je dat met winterbanden in sneeuw kan doen heb je het mis. Let op dat ik eigenlijk afgelopen dagen alleen in regen heb gereden. Voor droog wegdek kan ik het niet beoordelen nog.

Stoelen... omg wat zijn de stoelen slecht (let op is relatief)! Ik lees verhalen over mensen die weer in hun ICE stappen en vinden dat ze in een verschrikkelijke auto
rijden, nou sorry ik heb dat niet echt hoor... =\ ik vind mijn E60 met comfort stoelen nog prima hoor :) Man o man wat heb ik de stoelen gemist, ik zat gelijk al te
denken of ik BMW comfort stoelen in de tesla zou kunnen stoppen :p

Een aantal dingen die me verder irriteren, als je aan het rijden bent op de snelweg gaat water langs je auto heen, in een stroom wat je zijspiegels blokkeert... best irritant. Doe de achterbak open en water valt naar binnen :(. Er is geen shuffle functie voor mijn 31GB aan georganiseerd muziek :( De foto's van de albums worden niet eens goed overgenomen :( Internet in de auto is traag!

Vorm van de achterkant van de auto is niet recht. Om even uit te leggen, ik parkeer eigenlijk alleen maar in de stad (fileparkeren), en met de spiegels die gelukkig nog naar beneden klappen bij reverse vind ik het nog steeds lastig om de 'rechtheid' van de auto te bepalen haha =D misschien moet ik even wat meer oefenen in licht =).

Het lijkt dat ik heel negatief ben, maar eigenlijk vind ik alleen de stoelen een negatief punt :(

De auto is verder absoluut eye candy, prachtig, rijdt heerlijk, superstil, alle controles die je met je telefoon kan doen prachtig! Ik zet te verwarming remote aan en zit in een warme auto heerlijk!

Ik heb nu ook een paar dagen ervaring in mijn P85. Vergeet het maar dat je het pedaal vol kan intrappen met dit weer, dan begint hij aardig te schudden met zijn kontje. Traction control grijpt wel heel snel in, maar het voelt tricky. Verder heel kritisch geweest bij aflevering, maar nog helemaal niets kunnen vinden. Geen piep, kraak of brom. Geen krasjes of panelgaps, snel 3g, alles is ok. De spiegels zijn wel wennen in het donker, je wordt niet verblind, maar ze zijn wel donker. En hij spoort een beetje nerveus (21inch?) als je bv over een opgespoten wegstreep rijdt.

Gisteren voor het eerst geladen in RAI P7. Hij had 9+ uur nodig om zo'n 140 km range bij te laden, en hou er rekening mee dat de plekken smal zijn, ik paste net binnen de lijntjes. Laden is nog wel gratis, maar ik denk dat het ergens in 2014 uitgebreidt en waarschijnlijk ook betaald gaat worden. De beheerster van de RAI parking zou me op de hoogte houden.

Dus voor de mensen die hem binnenkort krijgen, het is geweldig:smile:
 
Mijn auto was een dag of 4 geleden in productie gegaan en is nu weer terug naar sourcing parts status maar ik heb er vertrouwen in dat ie binnenkort weer naar 'in transit' mag verschuiven.

Bij mij exact hetzelfde verhaal: eind oktober plotseling (en totaal onverwacht) "in productie". Vandaag weer "begun sourcing parts". Moraal van het verhaal: hun MyTesla website lijkt mij een slecht onderhouden en onbetrouwbaar zootje te zijn... Ze hadden die beter beperkt tot een ingavekanaal voor nieuwe bestellingen. Punt. Als ze klanten de illusie willen geven van het tot stand komen van hun wagen via internet te kunnen volgen, dan moet dat op een betrouwbare manier gebeuren. Of helemaal niet gebeuren.
 
Openbare laadpaal met 2 plaatsen gereserveerd voor EV's

Deze laadpaal heeft ook twee laadpunten en op dit moment 1 vak gereserveerd voor EV's. Omdat er al redelijk vaak gebruik wordt gemaakt van de paal, zal binnenkort ook een tweede vak gereserveerd worden.
Maar met de grote hoeveelheid elektrische en hybride voertuigen die eraan gaan komen, vrees ik wel dat ik niet altijd plek zal vinden en in noodgevallen wellicht in een nabije parkeergarage zal moeten laden.
 
Ongelooflijk leugen...
Net een vriend aan de lijn gehad die in de omgeving van Kortrijk woont..
Hij heeft een mercedes en sprak met een verkoper van Mercedes... Die zegde die auto (Tesla S) ZEKER niet kopen: in de VS zijn er al 2 zomaar ontploft!!!!!

Hij zit ernaast: Tesla's vatten vlam, Mercedessen ontploffen. Het is maar net hoe je de energie opslaat, in een accu of in een explosief.
 
Voor de Belgen (en onze NL vrienden)
Effe over "Politiek.."
CD&V (de Vlaamse Christen Democraten) is tegen vermindering van BTW op elektriciteit...

Ik stuurde hen een paar dagen een mailtje i.v.m. met het trieste aantal e-auto's in BE + de kostprijs van luchtvervuiling en ziektes ... + de mogelijke stimulans van e-auto's door vermindering van de BTW op elektriciteit..

Ik kreeg een heel litanie als argumenten waarom tegen...
maar...
aan de e-auto hadden ze niet gedacht...
Uittreksel uit hun mail:
" Ik stuur uw insteek door naar onze studiedienst. Wij krijgen hierover veel vragen, maar uw perspectief is wel nieuw."
 
Beste Noorderburen,
Aangezien ik een halve Nederlander ben, mijn moeder komt uit Utrecht, ga ik wel eens mijn familie in NL bezoeken.
Met welke laadpas kan ik op de meeste plaatsen laden in Nederland? Of kan ik met The New Motion pas op alle NL laadpalen laden?
En op welke website kan ik die andere laadpas bestellen?
In België kom je het verst met een combinatie Blue Corner, The PlugIn Company, Green Point, Plug-to-Drive (Total)

mijn new motion pas werkt op zo goed als alle NL palen. En op minimaal 1 Belgische :)
 
Voor de Belgen (en onze NL vrienden)
Effe over "Politiek.."
CD&V (de Vlaamse Christen Democraten) is tegen vermindering van BTW op elektriciteit...

Ik stuurde hen een paar dagen een mailtje i.v.m. met het trieste aantal e-auto's in BE + de kostprijs van luchtvervuiling en ziektes ... + de mogelijke stimulans van e-auto's door vermindering van de BTW op elektriciteit..

Ik kreeg een heel litanie als argumenten waarom tegen...
maar...
aan de e-auto hadden ze niet gedacht...
Uittreksel uit hun mail:
" Ik stuur uw insteek door naar onze studiedienst. Wij krijgen hierover veel vragen, maar uw perspectief is wel nieuw."

En ik maar denken dat we hier in NL achter lopen.... :tongue:
 
Voor de Belgen (en onze NL vrienden)Effe over "Politiek.."CD&V (de Vlaamse Christen Democraten) is tegen vermindering van BTW op elektriciteit...Ik stuurde hen een paar dagen een mailtje i.v.m. met het trieste aantal e-auto's in BE + de kostprijs van luchtvervuiling en ziektes ... + de mogelijke stimulans van e-auto's door vermindering van de BTW op elektriciteit..Ik kreeg een heel litanie als argumenten waarom tegen...maar...aan de e-auto hadden ze niet gedacht... Uittreksel uit hun mail:" Ik stuur uw insteek door naar onze studiedienst. Wij krijgen hierover veel vragen, maar uw perspectief is wel nieuw."
Wouter Van Besien van Groen! was anders ook wel goed met zijn elektriciteitstarieven in schijven. Eerst moeten we allemaal weg van fossiele brandstoffen, dan gaat hij grote elektriciteitsverbruikers meer belasten. En ik maar een warmtepomp steken en elektrisch gaan rijden omdat het Groen! is...
 
Voor de Belgen (en onze NL vrienden)
Effe over "Politiek.."
CD&V (de Vlaamse Christen Democraten) is tegen vermindering van BTW op elektriciteit...

Ik stuurde hen een paar dagen een mailtje i.v.m. met het trieste aantal e-auto's in BE + de kostprijs van luchtvervuiling en ziektes ... + de mogelijke stimulans van e-auto's door vermindering van de BTW op elektriciteit..

Ik kreeg een heel litanie als argumenten waarom tegen...
maar...
aan de e-auto hadden ze niet gedacht...
Uittreksel uit hun mail:
" Ik stuur uw insteek door naar onze studiedienst. Wij krijgen hierover veel vragen, maar uw perspectief is wel nieuw."

Top! Karl, ik had er gisteren ook even aan gedacht om de CD&V daarvan even op te wijzen, maar bedacht me dan dat de meeste hier toch via de onderneming de elektriciteit zullen afschijven, dus er toch geen btw op betalen. Maar voor de eenzame particulier als jij is het natuurlijk wel heel interessant en belangrijk.

Ik ga toch ook maar nog eens iets sturen. Als ik zo de blog van Maarten ST (http://steinbuch.wordpress.com/2013/11/05/e-mobility-trip-to-california-usa-oct-2013/) lees, dan bedenk ik dat onze belgische politiekers toch weer een tiental jaar achterlopen op de feiten.