Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
+1
Echt niet doen, hoor, die zogeheten all season banden. Ze gingen vanaf mijn (uit USA geïmporteerde) Mercedes Benz 560 SL regelrecht in de kliko. Niet mee te rijden met > 200 pk op de achterwielen in de winter.
Ik denk dat het grootste gedeelte van de "mindere" wegligging die je hebt bemerkt tussen de P85 met 19" en je eigen P85+ met 21" is te verklaren door de keuze (en staat) van het gebruikte rubber. Die standaard allseason banden zijn gewoon r*k.
 
... Voor 2200 krijg je vier jaar lang beurten, voor 2800 halen ze m thuis op....

Even voor de nuance: ik begreep dat je gewoon 4 beurten krijgt voor dat bedrag, iedere 20.000 OF na een jaar, wat er maar eerder komt. Ik rijd zo'n 40k per jaar, dan ben ik er in twee jaar doorheen.
Ik blijft het een dure grap vinden voor een EV. Dat ze dan je software updaten is wel het minste....
 
Even voor de nuance: ik begreep dat je gewoon 4 beurten krijgt voor dat bedrag, iedere 20.000 OF na een jaar, wat er maar eerder komt. Ik rijd zo'n 40k per jaar, dan ben ik er in twee jaar doorheen.
Ik blijft het een dure grap vinden voor een EV. Dat ze dan je software updaten is wel het minste....

Ik word het gehannes door Tesla nu toch een beetje zat. Kunnen ze nou een keer voor eens en altijd duidelijk maken of het service pack met of zonder km-beperking is? Dus of je 4 keer na 1 jaar kunt binnenkomen? En als er nou ook nog eens allerlei hardware upgrades zijn inbegrepen, zoals de inklapbare spiegels, dan vind ik de slechte communicatie helemaal kwalijk worden. Maak nou eens duidelijk wat dat service pack precies inhoudt, zwart op wit. Er bestaat zoiets als een nieuwsbrief per e-mail, Tesla.
 
Ik word het gehannes door Tesla nu toch een beetje zat. Kunnen ze nou een keer voor eens en altijd duidelijk maken of het service pack met of zonder km-beperking is? Dus of je 4 keer na 1 jaar kunt binnenkomen? En als er nou ook nog eens allerlei hardware upgrades zijn inbegrepen, zoals de inklapbare spiegels, dan vind ik de slechte communicatie helemaal kwalijk worden. Maak nou eens duidelijk wat dat service pack precies inhoudt, zwart op wit. Er bestaat zoiets als een nieuwsbrief per e-mail, Tesla.
Briljant business model: Je verkoopt eerst een auto voor een ton waar allerlei dingen die je standaard verwacht niet op zitten en die mag je er dan later als retrofit bij kopen!
 
Ik word het gehannes door Tesla nu toch een beetje zat. Kunnen ze nou een keer voor eens en altijd duidelijk maken of het service pack met of zonder km-beperking is? Dus of je 4 keer na 1 jaar kunt binnenkomen? En als er nou ook nog eens allerlei hardware upgrades zijn inbegrepen, zoals de inklapbare spiegels, dan vind ik de slechte communicatie helemaal kwalijk worden. Maak nou eens duidelijk wat dat service pack precies inhoudt, zwart op wit. Er bestaat zoiets als een nieuwsbrief per e-mail, Tesla.

Ik kan alleen maar zeggen: Right Said Fred!
 
Dit is de exacte tekst uit de mail van de DS:

De jaarlijkse service is een volledige controlle van de software en hardware van de Model S en al zijn computers. Daarbij de controlle op de accu en motor en tevens het vervangen van slijtage gevoelige delen zoals remblokken en ruitenwissers. Met het aanschaffen van een servicepack koopt u feitenlijk vier servicebeurten bij elke 20.000 km (in uw geval dus twee servicebeurten per jaar).
 
Als je een servicecontract hebt getekend waar een km-beperking op staat zou ik er maar van uitgaan dat die van kracht zal zijn... Anders zou ze er toch niet opstaan? Jullie laten je hoofd toch wel snel gek maken door verkopers hoor. Al die mooie praatjes...

Precies wat ik in die andere thread heb getyped. Staan de kilometers erbij, dan reken erop dat deze worden aangehouden. Staat tenslotte in het contract dat jij hebt getekend.
Het woord van een verkoper =! woorden in een contract.


Iets anders.. Ze zijn al meer dan een week mijn auto aan het bouwen.... Zware klus zeg.
Pas als ik de auto in bezit heb, ga ik kijken voor winterbanden + velgen..
 
Iets anders.. Ze zijn al meer dan een week mijn auto aan het bouwen.... Zware klus zeg.
Pas als ik de auto in bezit heb, ga ik kijken voor winterbanden + velgen..
De mijne heeft 9 dagen 'in productie' geweest volgens My Tesla. Maar er zijn er hier met veel langere tijden. Ik hoop dat ik snel door een DS gebeld wordt... Hij staat nu al bijna 2 weken 'Preparing for Pickup'
 
Dit is de exacte tekst uit de mail van de DS:

Ik zou toch wel graag even zeker weten dat we ook zonder het onderhoudscontract de "updates" en "nieuwe functies" krijgen.

Op Service | Tesla Motors zou je haast de indruk krijgen dat dit deel uitmaakt van het onderhoudscontract.
Vooral de tekst onder "meer dan jaarlijkse controle" waar expliciet verwezen wordt naar 'nieuwe functies' zou je zo kunnen interpreteren. Heeft iemand daar een hard statement over dat we hoe dan ook die nieuwe functies krijgen onder de standaard garantie ?