Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nou maxima in een Tesla dat zal er best goed uitzien. Mijn opmerking over Nederland als provincie van Duitsland was om Elon te overtuigen dat wij ook de gratis autobahn upgrade krijgen
Verwacht geen wonderen van een Autobahn upgrade, want je hebt nog altijd natuurkunde.

160km/h rijden met een Model S zal er voor zorgen dat je met 140km weer aan de SuperCharger mag staan, dat is pure natuurkunde waar tuning weinig aan kan doen.
 
nee maar bij 187 voelt de model s niet super stabiel (net getest was in een soort van duitsland)
de model s is wel sneller dan een yamaha r1 (tot de 100 dan vliegt i me voorbij) we hebben 3 keer getest maar ik bleef iets sneller! ondanks dat hij onderhand op zijn stuur zat om maar geen wheely te maken :)
heb ook net mijn 0 tot 100 keklokt en zat op 4,5 maar dat is handmatig dus kan afwijken van de werkelijkheid
verder is het echt een heerlijke auto heb er in de 4 weken dat ik hem heb al zeker 3 extra verkocht die volgend jaar geleverd gaan worden wat die mensen niks uitmaakt!
 
Lol, jammer zeg! Want ik rij ook wel eens in een soort van Duitsland met mijn BMW, en die rijdt 200+ op z'n sloffen (wel met Dynamic Drive).

Het is dat er zoveel belastingvoordelen aan de Model S zitten, anders was ik bij mijn 5 serie gebleven! ;-)

Jammer wel, maar geen showstopper. De keren dat ik in 1 jaar tijd in de buurt van de 200 kom zijn op 2 handen te tellen.
 
+1 voor m'n X5, al hoop ik dat straks m'n mening wordt dat ik zonder de fiscale voordelen ook voor de Tesla zou gaan.

- - - Updated - - -

Jammer wel, maar geen showstopper. De keren dat ik in 1 jaar tijd in de buurt van de 200 kom zijn op 2 handen te tellen.
Tot een paar jaar terug gingen er weinig dagen voorbij dat ik, tijdens mijn woon-werkverkeer ca.5km, in mijn 147GTA-tje de 200 niet ff aantikte:rolleyes:
 
Als je flink gaat gassen op de snelweg "drosselt" de S al heel rap zijn vermogen. Geel stippellijntje op de kW-schaal. Zal wel wat thermisch zijn ofzo. Vind hem trouwens nog best stabiel bij 200, maar geen sportwagenkwaliteit. Van de week nog in een 15 jaar oude 911 gereden en die voelde bij 200 strakker.

@jetje: een R1 is op papier van 0-100 nog wel een stukje rapper dan de S, maar het vergt inderdaad nogal wat stuurmanskunst om alles eruit te halen. Dat is bij de S een stuk simpeler :)
 
Als je flink gaat gassen op de snelweg "drosselt" de S al heel rap zijn vermogen. Geel stippellijntje op de kW-schaal. Zal wel wat thermisch zijn ofzo. Vind hem trouwens nog best stabiel bij 200, maar geen sportwagenkwaliteit. Van de week nog in een 15 jaar oude 911 gereden en die voelde bij 200 strakker.

@jetje: een R1 is op papier van 0-100 nog wel een stukje rapper dan de S, maar het vergt inderdaad nogal wat stuurmanskunst om alles eruit te halen. Dat is bij de S een stuk simpeler :)

deze verhalen zijn niet echt bevorderlijk om aan een prijslijke verzekering te raken! hopelijk leest mijn makelaar niet mee:wink:
 
Wow!
Blijkbaar was extra push nodig, want het lijkt er op dat Model S in Duitsland een trage start neemt... (98 stuks in Aug/Sept)...


98 heeft mi niks te maken met verkoop, maar met ingeschreven.
Tesla zal ook in Duitsland in aug-sept enkel sigs en enkele r uitgeleverd hebben.

Volker (was dat niet P2?) heeft zijn wagen ook pas geleverd gekregen, en wacht al vele jaren...

- - - Updated - - -

En hoe vaak moest de motor vervangen worden?

:biggrin:
hier spreekt ervaring....:wink:
 
Net wat nieuwtjes opgedaan, moest even informeren naar de leverdatum en de status van de service beurten. Verkoop loopt nog steeds goed door, maar niet meer zo'n idioterie als enkele maanden geleden. Op dit moment worden er ongeveer 10 per week verkocht in nl...
Inklapbare spiegels komen inderdaad erop, en zijn inderdaad met terugwerkende kracht ook te bestellen.
Wanneer je service pack hebt besteld krijg je ze achteraf erbij, als het goed is net als andere toekomstige uitbreidingen zoals de automatisch afstandhoudende cruisecontrol.
kilometerbeperking gaat eraf. Voor 2200 krijg je vier jaar lang beurten, voor 2800 halen ze m thuis op. Meer dan 4 uur krijg je een loaner
winterbanden zijn inderdaad nog te bestellen, maar levertijd is drama. Schijnt probleem met de leverancier te zijn
Superchargers komen er als het goed is drie op korte termijn, vermoeden is in de buurt van Utrecht bij A2, ergens rond de a50(Apeldoorn.), en tussen A4 en a27 in....

En productie- en leverdatum staan nogsteeds, met eigen ogen de ultieme leverdatum gezien :)
 
Performance Plus vs Performance

Sinds 4 weken rijd ik met plezier in Model S performance plus. 21" velgen, 245 voor, 265 achter. Auto voelt heel strak. Geen bocht uit te krijgen. Als of ie op rails rijdt.

Nu sinds 2 dagen een Performance loaner, 19" velgen. Deze configuratie is ronduit gevaarlijk. Wat een zwabber bak. Iedere bocht waar je doortrekt breekt de auto uit en grijpt de traction control in. Je voelt hem constant over de achterwielen zijwaarts 'glijden'. Ook op rijksweg met 130+ per uur zwabbert de auto. Dat is met de plus absoluut niet aan de orde.


Voor mijn Model S reed ik een audi a5 3.0tdi. Deze auto was qua wegligging vergelijkbaar met performance plus.

Ik zou iedere toekomstig eigenaar aanraden een gedegen testrit te maken om de verschillen te beoordelen.
 
Net wat nieuwtjes opgedaan, moest even informeren naar de leverdatum en de status van de service beurten. Verkoop loopt nog steeds goed door, maar niet meer zo'n idioterie als enkele maanden geleden. Op dit moment worden er ongeveer 10 per week verkocht in nl...
Inklapbare spiegels komen inderdaad erop, en zijn inderdaad met terugwerkende kracht ook te bestellen.
Wanneer je service pack hebt besteld krijg je ze achteraf erbij, als het goed is net als andere toekomstige uitbreidingen zoals de automatisch afstandhoudende cruisecontrol.
kilometerbeperking gaat eraf. Voor 2200 krijg je vier jaar lang beurten, voor 2800 halen ze m thuis op. Meer dan 4 uur krijg je een loaner
winterbanden zijn inderdaad nog te bestellen, maar levertijd is drama. Schijnt probleem met de leverancier te zijn
Superchargers komen er als het goed is drie op korte termijn, vermoeden is in de buurt van Utrecht bij A2, ergens rond de a50(Apeldoorn.), en tussen A4 en a27 in....

En productie- en leverdatum staan nogsteeds, met eigen ogen de ultieme leverdatum gezien :)

euh, bron ?
 
Ps, ook nog over de lak gesproken. Tesla geeft zelf aan dat de niet-metallic lak idd zacht is. Oftewel de zwarte en de witte. Ze gaven aan dat ze, omdat hun auto's heel vaarde wasstraat ingaan, het zelf ook zagen. De zwarte die ze hebben zie je de wasstraat strepen in, in de groene die ze hadden niet... Hun advies is om de zwarte wel te laten doen, de overige hoeft niet, maar ze raden de wasstraat überhaupt af.... Overigens wordt meer dan de helft van de modellen hiero in het zwart afgeleverd....

- - - Updated - - -

euh, bron ?

Shopmanager tesla eindhoven. Uiteraard alles zonder garanties...

- - - Updated - - -

Sinds 4 weken rijd ik met plezier in Model S performance plus. 21" velgen, 245 voor, 265 achter. Auto voelt heel strak. Geen bocht uit te krijgen. Als of ie op rails rijdt.

Nu sinds 2 dagen een Performance loaner, 19" velgen. Deze configuratie is ronduit gevaarlijk. Wat een zwabber bak. Iedere bocht waar je doortrekt breekt de auto uit en grijpt de traction control in. Je voelt hem constant over de achterwielen zijwaarts 'glijden'. Ook op rijksweg met 130+ per uur zwabbert de auto. Dat is met de plus absoluut niet aan de orde.


Voor mijn Model S reed ik een audi a5 3.0tdi. Deze auto was qua wegligging vergelijkbaar met performance plus.

Ik zou iedere toekomstig eigenaar aanraden een gedegen testrit te maken om de verschillen te beoordelen.

Top, heb op het laatste moment performance plus pack besteld :)