Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Natuurlijk is het met de rechtervoet op te vangen. Maar de coordinatie is lastig omdat je vooraf geen terugkoppeling hebt over hoe ver je het 'gas' hebt ingedrukt en hoeveel re-gen er minder zal zijn. Pas als je accelereert weet je dat je het gas te ver hebt ingedrukt (maar versnellen was nu net niet de bedoeling). Maar belangrijkste argument: 'zonder voeten' is nu juist het hele idee van de CC.

CC vastzetten op de hogere snelheid kan wel, maar ook daar is iets raars. Soms lukt dat met pookje omlaag (zou de standaard 'set' moeten zijn), maar soms moet hij omhoog (versnellen). Maar af en toe pakt hij er direct ook de +5km/h bij. Heb de logica erachter nog niet helemaal door (als het al reproduceerbaar is).

Volop ruimte voor verbetering dus

Dit is nou leuk om te lezen. Over de dagelijkse bruikbaarheid. Je zou zeggen dat ze dit met een software updatje wel zouden moeten kunnen fiksen.
 
Dit is nou leuk om te lezen. Over de dagelijkse bruikbaarheid. Je zou zeggen dat ze dit met een software updatje wel zouden moeten kunnen fiksen.

Weet iemand hoe we dit soort verbeterpunten/-verzoeken op een zinvolle manier bij Tesla naar binnen kunnen schuiven?
Iemand contacten hoog in de boom bij development?
Of staat er ergens bij de receptie in Palo Alto een aloude 'goede ideeen' bus?

Tegen de Nederlandse organisatie praten heeft naar mijn gevoel in ieder geval geen enkele zin.
 
Natuurlijk is het met de rechtervoet op te vangen. Maar de coordinatie is lastig omdat je vooraf geen terugkoppeling hebt over hoe ver je het 'gas' hebt ingedrukt en hoeveel re-gen er minder zal zijn. Pas als je accelereert weet je dat je het gas te ver hebt ingedrukt (maar versnellen was nu net niet de bedoeling). Maar belangrijkste argument: 'zonder voeten' is nu juist het hele idee van de CC.

CC vastzetten op de hogere snelheid kan wel, maar ook daar is iets raars. Soms lukt dat met pookje omlaag (zou de standaard 'set' moeten zijn), maar soms moet hij omhoog (versnellen). Maar af en toe pakt hij er direct ook de +5km/h bij. Heb de logica erachter nog niet helemaal door (als het al reproduceerbaar is).

Volop ruimte voor verbetering dus
Ik ben het hier wel met je eens.

De CC zelf werkt prima, maar pakt ook te laat op als je even "gas" bij hebt gegeven.

Ook direct keihard in de regen na het loslaten is niet helemaal wenselijk ivm de remlichten die aan springen.
 
Weet iemand hoe we dit soort verbeterpunten/-verzoeken op een zinvolle manier bij Tesla naar binnen kunnen schuiven?
Iemand contacten hoog in de boom bij development?
Of staat er ergens bij de receptie in Palo Alto een aloude 'goede ideeen' bus?

Tegen de Nederlandse organisatie praten heeft naar mijn gevoel in ieder geval geen enkele zin.
nieuw draadje maken in het engels "things to improve" oid? en dan na verzameling doorgeven?
 
Weet iemand hoe we dit soort verbeterpunten/-verzoeken op een zinvolle manier bij Tesla naar binnen kunnen schuiven?
Iemand contacten hoog in de boom bij development?
Of staat er ergens bij de receptie in Palo Alto een aloude 'goede ideeen' bus?

Tegen de Nederlandse organisatie praten heeft naar mijn gevoel in ieder geval geen enkele zin.

You could try getting these things added to the following central list:

Sign into My Tesla | Tesla Motors

Cheers,

Rob.
 
Een vraagje aan al die S-pioniers: hoe zit het met het "verbruik" van de MS in fileverkeer? Ik bedoel: doorgaans zitten we in de Lage Landen tijdens spitsuren meer in files dan dat we kunnen cruisen, toch? Verbruikt een wagen als de MS dan ook zoveel meer dan in gewone condities (zoals het geval is voor een ICE)? Moet je extra veel reserve incalculeren als je verwacht van in fileverkeer terecht te zullen komen? Hoeveel kWh jaag je erdoor als je bv. een uur in een file aanschuift (stoppen, optrekken aan 5km/u gedurende 10m, terug stoppen, enz...)?
Je zult maar eens 250km moeten doen, en dan daarna anderhalf uur in een file vast komen te zitten. Dan is misschien wel geen range anxiety op zijn plaats, maar dienen we te vrezen voor een vervangende traffic jam anxiety?
 
Cc

Jongens niet zo zeuren over de cc deze werkt prima! Ik vind de regen bij 120 wel meevallen maar vang het na 1 keer al op met iets gas geven geen probleem

Knop naar boven is nieuwe snelheid vast zetten net als in een mbenz
Knop naar boven houden en hij accelereert vanzelf naar de 120 of 160 als je hem langer inhoud
Knop naar beneden is langzamer gaan rijden
Knop naar achteren is uit
Knop naar voren is terug op de snelheid waar je hebt geremd of de knop naar achteren hebt geduwd

Knop induwen is geheel uit ( aanrader als je andere laat rijden want ze willen nog al eens de cc pakken inplaats van de richtingaanwijzer)

Weer induwe is weer aan ( lampje brand)

Voor mij. Nog steeds een ideale auto dab werkt nu goed fm ook internet alleen niet maar ja daar ben ik al aan gewend!

Winterbanden met velg worden in Tilburg in elkaar gezet dan kan ik ze op kantoor leggen voor als het nodig is

Mistlampen worden er de eerst volgende keer in gezet!
 
Een vraagje aan al die S-pioniers: hoe zit het met het "verbruik" van de MS in fileverkeer? Ik bedoel: doorgaans zitten we in de Lage Landen tijdens spitsuren meer in files dan dat we kunnen cruisen, toch? Verbruikt een wagen als de MS dan ook zoveel meer dan in gewone condities (zoals het geval is voor een ICE)? Moet je extra veel reserve incalculeren als je verwacht van in fileverkeer terecht te zullen komen? Hoeveel kWh jaag je erdoor als je bv. een uur in een file aanschuift (stoppen, optrekken aan 5km/u gedurende 10m, terug stoppen, enz...)?
Je zult maar eens 250km moeten doen, en dan daarna anderhalf uur in een file vast komen te zitten. Dan is misschien wel geen range anxiety op zijn plaats, maar dienen we te vrezen voor een vervangende traffic jam anxiety?

ik denk dat dat verbruik niet veel zal zijn. niet rijden = niet verbruiken en tegen lage snelheid hebben ze in de VS al +700km uit één lading kunnen halen.

- - - Updated - - -

vandaag de derde Model S in de garage gehad.
na de sig. rode, de grijze, nu een zwarte.
'k heb er een tourken mee mogen doen.... we kunnen er weer even tegen. thanks Suntronics.
IMG_3723.JPG
IMG_3722.JPG
 
Cc

Jongens niet zo zeuren over de cc deze werkt prima! Ik vind de regen bij 120 wel meevallen maar vang het na 1 keer al op met iets gas geven geen probleem

Knop naar boven is nieuwe snelheid vast zetten net als in een mbenz
Knop naar boven houden en hij accelereert vanzelf naar de 120 of 160 als je hem langer inhoud
Knop naar beneden is langzamer gaan rijden
Knop naar achteren is uit
Knop naar voren is terug op de snelheid waar je hebt geremd of de knop naar achteren hebt geduwd

Knop induwen is geheel uit ( aanrader als je andere laat rijden want ze willen nog al eens de cc pakken inplaats van de richtingaanwijzer)

Weer induwe is weer aan ( lampje brand)

Voor mij. Nog steeds een ideale auto dab werkt nu goed fm ook internet alleen niet maar ja daar ben ik al aan gewend!

Winterbanden met velg worden in Tilburg in elkaar gezet dan kan ik ze op kantoor leggen voor als het nodig is

Mistlampen worden er de eerst volgende keer in gezet!
volledig mee eens, maar ik ben natuurlijk niks gewend met mijn kangootje

- - - Updated - - -

Een vraagje aan al die S-pioniers: hoe zit het met het "verbruik" van de MS in fileverkeer? Ik bedoel: doorgaans zitten we in de Lage Landen tijdens spitsuren meer in files dan dat we kunnen cruisen, toch? Verbruikt een wagen als de MS dan ook zoveel meer dan in gewone condities (zoals het geval is voor een ICE)? Moet je extra veel reserve incalculeren als je verwacht van in fileverkeer terecht te zullen komen? Hoeveel kWh jaag je erdoor als je bv. een uur in een file aanschuift (stoppen, optrekken aan 5km/u gedurende 10m, terug stoppen, enz...)?
Je zult maar eens 250km moeten doen, en dan daarna anderhalf uur in een file vast komen te zitten. Dan is misschien wel geen range anxiety op zijn plaats, maar dienen we te vrezen voor een vervangende traffic jam anxiety?
als je met cc zou rijden is het verbruik bij lagere snelheden zelfs nog lager, maar omdat je in stadsverkeer optrekt en afremt etc gaat er wel eea verloren. Ik denk dat je dan moet rekenen op ca 220-230 Wh/km als je rustig rijdt.
 
Een vraagje aan al die S-pioniers: hoe zit het met het "verbruik" van de MS in fileverkeer? Ik bedoel: doorgaans zitten we in de Lage Landen tijdens spitsuren meer in files dan dat we kunnen cruisen, toch? Verbruikt een wagen als de MS dan ook zoveel meer dan in gewone condities (zoals het geval is voor een ICE)? Moet je extra veel reserve incalculeren als je verwacht van in fileverkeer terecht te zullen komen? Hoeveel kWh jaag je erdoor als je bv. een uur in een file aanschuift (stoppen, optrekken aan 5km/u gedurende 10m, terug stoppen, enz...)?
Je zult maar eens 250km moeten doen, en dan daarna anderhalf uur in een file vast komen te zitten. Dan is misschien wel geen range anxiety op zijn plaats, maar dienen we te vrezen voor een vervangende traffic jam anxiety?

Nog geen file-ervaring met de Model S, wel met de Karma en Volt. In beide gevallen was het verbruik in de file lager dan op normale snelheid. Ik kon dat vaststellen doordat ik dagelijks dezelfde route reed en bij die twee auto's wist ik precies hoeveel ik verbruikte op een bepaald stuk weg (ik hield dat altijd in de gaten omdat het accubereik maar 50-65 km was en ik liever de benzinegenerator niet aan liet gaan). Bij file was dat verbruik op hetzelfde stuk weg een stuk lager. Dit is het tegenovergestelde van een ICE. Reden: via de regenerative braking win je veel verbruikte stroom weer terug. De kunst is goed anticiperend filerijden waarbij je probeert de rem zo weinig mogelijk gebruikt en de re-gen zoveel mogelijk. Een andere reden voor het lage verbruik is dat elektrische auto's relatief efficient zijn op lage snelheden met weinig luchtweerstand.
 
Nee hoor, kabel gaat direct naar meterkast naar gezekerde 3fase groepschakeling. Ik had geen zin in laadpaal van 2500€ maar een contactdoos van 60€

Ik begrijp ook werkelijk niet waarom zoveel gebruikers een duur laadstation laten installeren. Als je 3 x 32A (22 KW) wilt laden is het noodzakelijk. Ik ga 3 x 16A laden en dan is het argument vaste kabel en extra veiligheid m.i. wat gezocht. Bij mij steekt nu dus ook een mooie grijsrode stekker uit het prachtige metalen Tesla logo van Xfrank.
 
Ik begrijp ook werkelijk niet waarom zoveel gebruikers een duur laadstation laten installeren. Als je 3 x 32A (22 KW) wilt laden is het noodzakelijk. Ik ga 3 x 16A laden en dan is het argument vaste kabel en extra veiligheid m.i. wat gezocht. Bij mij steekt nu dus ook een mooie grijsrode stekker uit het prachtige metalen Tesla logo van Xfrank.

Ik ben het ook met je eens wim, maar wat is duur met alle fiscalen voordelen ??
 
Reden voor mij om voor een laadpaal te kiezen was dat de auto bij mij niet beschut staat maar op een (privé) parkeerplaats achter het huis. Zo kan ik de UMC in de auto laten liggen voor noodgevallen.
Als ik een garage of carport had dan had ik waarschijnlijk het even aangekeken met een krachtstroom stopcontact, maar ja om te verhuizen om mijn nieuwe auto droog te laten staan vond ik ook weer een beetje overdreven ;)