Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
PRODUCTION COMPLETE.jpg

:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
 
Op het Pano dak na, exact mijn auto.. en de accu dan, maar da zie je nie !
Bij mij zijn ze nog steeds de onderdelen aan het zoeken. Die rode kleur is moeilijk te vinden blijkbaar !

Tja, ze hebben bij mij wel wat meer verf nodig gehad om mijn dak te verven, waarschijnlijk zijn ze nu naar de GAMMA om een nieuwe pot rood!:wink:
nog even geduld, het komt wel goed
 
1,CH01,HP00,PA00,LP00,SP01,PS01,AD02,YF00,X020,X025,X001,X003,X007,X009,X011,X027,X031,X013,BS00.jpg

Model S
5YJSA2DN2DFP19975ion Complete
Your Model S is being prepared for pickup or delivery.

Zo moet ie worden, is er al iemand die zijn bruine auto heeft eigenlijk? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe die eruit ziet in het echt.
 
Last edited:
Browser clock staat niet goed..

Weet niet of dit issue al eerder aan de orde is geweest..phhhh 9.931 berichten.. Maar goed, heb er vanochtend in de file nog eens goed naar gekeken.. als ik om 8:00 AM een mail stuur, zie ik dat op de Model S binnenkomen met de timestamp 23:00.. Ik heb bij Breukelen een reset gedaan, maar dat maakte geen verschil. Is er een workaround ?

BTW - de gewone klok op het middenscherm en bovenaan het grote scherm staan wel juist
 
- - - Updated - - -



Top dat een auto journalist eindelijk de waarheid verteld. Like +1


Ben het natuurlijk helemaal met hem eens dat een brandje geen reden is voor 10% koersdaling. Maar als hij de waarheid wil vertellen dan moet hij mijn verhaal eens publiceren. Het niet in staat zijn om (ook na 15.000 exemplaren) fatsoenlijk een auto te bouwen (in redelijk volume) lijkt me reden voor een koersdaling van meer dan 10% en reden voor de grote jongens om nog niet al te zenuwachtig te worden. Weet niet of je mijn posts hebt bijgehouden maar de carrosserie is gewoon een zootje. Niets zit lekker in elkaar. (plus de rest van de klachten). Toch wel een beetje jammer dat ze (hoewel heel innovatief op andere vlakken) de basis niet goed kunnen krijgen. 100 jaar na Ford is het toch geen rocket science meer om een fatsoenlijke carrosserie in serie te bouwen. Verder lijken ze de supply chain niet op orde te hebben (niet van eigen gemaakte delen en niet van koopdelen).

Tot nu toe komen ze weg met de rommel omdat de enthousiastelingen erg inschikkelijk zijn. Maar aan welke doorsnee Duitser of Japanner denken ze deze imperfectie te gaan verkopen?
En als ze dan al verkopen komt alles terug om hersteld te worden. Lijkt me erg slecht voor de marges...
 
Ben het natuurlijk helemaal met hem eens dat een brandje geen reden is voor 10% koersdaling. Maar als hij de waarheid wil vertellen dan moet hij mijn verhaal eens publiceren. Het niet in staat zijn om (ook na 15.000 exemplaren) fatsoenlijk een auto te bouwen (in redelijk volume) lijkt me reden voor een koersdaling van meer dan 10% en reden voor de grote jongens om nog niet al te zenuwachtig te worden. Weet niet of je mijn posts hebt bijgehouden maar de carrosserie is gewoon een zootje. Niets zit lekker in elkaar. (plus de rest van de klachten). Toch wel een beetje jammer dat ze (hoewel heel innovatief op andere vlakken) de basis niet goed kunnen krijgen. 100 jaar na Ford is het toch geen rocket science meer om een fatsoenlijke carrosserie in serie te bouwen. Verder lijken ze de supply chain niet op orde te hebben (niet van eigen gemaakte delen en niet van koopdelen).

Tot nu toe komen ze weg met de rommel omdat de enthousiastelingen erg inschikkelijk zijn. Maar aan welke doorsnee Duitser of Japanner denken ze deze imperfectie te gaan verkopen?
En als ze dan al verkopen komt alles terug om hersteld te worden. Lijkt me erg slecht voor de marges...

Ik vermoed dat jij een uitzondering bent, andere forumleden hebben misschien ook een aantal klachten, maar lang niet zo ernstig als jij. Gezien je foto's had je de auto gewoon niet moeten accepteren bij aflevering lijkt me. Al helemaal niet omdat je op je klompen kan aanvoelen dat de after sales bij Tesla nog niet op orde is.
Ik heb binnenkort mijn eigen aflevering, reken maar dat ik hem laat staan als het te bont is.
Niettemin sterkte met de afhandeling, een mail met je foto's richting een bigwig wil misschien wel eens helpen.
 
Ben het natuurlijk helemaal met hem eens dat een brandje geen reden is voor 10% koersdaling. Maar als hij de waarheid wil vertellen dan moet hij mijn verhaal eens publiceren. Het niet in staat zijn om (ook na 15.000 exemplaren) fatsoenlijk een auto te bouwen (in redelijk volume) lijkt me reden voor een koersdaling van meer dan 10% en reden voor de grote jongens om nog niet al te zenuwachtig te worden. Weet niet of je mijn posts hebt bijgehouden maar de carrosserie is gewoon een zootje. Niets zit lekker in elkaar. (plus de rest van de klachten). Toch wel een beetje jammer dat ze (hoewel heel innovatief op andere vlakken) de basis niet goed kunnen krijgen. 100 jaar na Ford is het toch geen rocket science meer om een fatsoenlijke carrosserie in serie te bouwen. Verder lijken ze de supply chain niet op orde te hebben (niet van eigen gemaakte delen en niet van koopdelen).

Tot nu toe komen ze weg met de rommel omdat de enthousiastelingen erg inschikkelijk zijn. Maar aan welke doorsnee Duitser of Japanner denken ze deze imperfectie te gaan verkopen?
En als ze dan al verkopen komt alles terug om hersteld te worden. Lijkt me erg slecht voor de marges...

Naar dat je deze ervaring hebt. Het doet me denken aan mijn eigen ervaring met de Fisker Karma, die was helemaal scheef in elkaar gezet. Ik vind zelf dat mijn Model S veel degelijker in elkaar zit. Natuurlijk zijn de naden niet zoals we die gewend zijn van Duitse auto's, maar het stoort me niet. Ik vermoed wel dat jij een auto hebt waar minder aandacht aan is besteed, wat natuurlijk niet zou mogen gebeuren.

De technische euvels zijn bij mijn auto ook te overzien. Ze zijn al verholpen (inverter) of worden nog verholpen (fluitend panodak waarvoor een onderdeel is besteld). Het niet helemaal zonder geluid tot stilstand kunnen komen vind ik overkomelijk. Verder is mijn auto in één woord geweldig.

Enerzijds besef ik dat we een hoop geld betalen voor een auto en dat je dus perfectie verwacht. Maar bij de eerste helemaal zelf ontworpen en gebouwde auto van een nieuw merk weet ik dat dit niet realistisch is. Wat dat betreft hebben de gevestigde merken een enorme voorsprong (met enorm veel personeel, van wie een aantal bijvoorbeeld alleen maar bezig is met het geluid van een dichtslaande deur), een voorsprong die niet 1-2-3 is in te halen. Maar ik wil dat dit merk, deze auto een succes wordt en zie dus wat door de vingers. Wat onverlet laat dat bij jouw auto een aantal dingen gewoon rechtgezet moet worden, soms letterlijk. En ik ben ervan overtuigd, uit mijn ervaringen tot nu toe, dat Tesla dat zeker gaat proberen te doen.
 
Ik vermoed dat jij een uitzondering bent, andere forumleden hebben misschien ook een aantal klachten, maar lang niet zo ernstig als jij. Gezien je foto's had je de auto gewoon niet moeten accepteren bij aflevering lijkt me. Al helemaal niet omdat je op je klompen kan aanvoelen dat de after sales bij Tesla nog niet op orde is.
Ik heb binnenkort mijn eigen aflevering, reken maar dat ik hem laat staan als het te bont is.
Niettemin sterkte met de afhandeling, een mail met je foto's richting een bigwig wil misschien wel eens helpen.

Ik ben een rapportje aan het maken. Zal eens kijken waar ik het allemaal heen kan sturen.
Bij aflevering had ik 4 punten ontdekt. Is nog niet zo eenvoudig om in een halfuurtje alles te zien (en dan waren we al met twee man kritisch aan het kijken). Bovendien is een deel van de problemen pas duidelijk bij rijden. Pas als je getriggerd wordt ga je pas echt goed kijken naar de afwerking. Als ik het over zou moeten doen zou ik inderdaad nog veel kritischer zijn bij aflevering. Dus wees gewaarschuwd en doe je best bij jouw aflevering.

Wellicht heb ik de pech dat ik alles heb, maar vrijwel alle punten heb ik ook bij anderen voorbij zien komen. Dus wellicht een beetje uitzonderlijk maar helaas zeker geen uitzondering.

Wat me nog het meeste stoort is hoe het in de vrede mogelijk is geweest dat deze auto uberhaupt de fabriek uitgekomen is. Hebben die gasten van de kwaliteitscontrole dan echt stront in hun ogen gehad of hadden ze verplicht, op order van het hoger management, blindoeken om?