Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Jij hebt vast ook leuke dag gehad Fouktsang ! Beter dan shoppen of was je weer op zoek naar nieuwe zuidwester....

Vandaag ook nog getoerd en sommige hingen uit het raam om foto's te maken.

Fff parkeergarage bij kantoor getest qua inrijden, tja viel niet mee, echt centimeterwerk, niet handig dus. Gaan we niet meer doen.

Laadpaalplek Slotlaan Zeist getest prima (miste je Mark!) met pasje Essent, helemaal goed.

Grote auto en vooral breed, Wil je geen schade is het idd goed uitkijken. Verder alleen genieten !

He jammer, ik stond er van =/- 12 tot 16.00 .....
 
Neem je geen lader met een kabel vast aan? Heb ik thuis staan (Keba) said:
Op dit ogenblik laad ik zowel thuis als op het werk met de UMC op een krachtstroom-stopcontact. Werkt prima - overigens nog niet echt slecht weer gehad. Maar ik moet toegeven dat de verleiding nogal groot wordt om op deze twee plekken een Mennekes-stationnetje met een vaste kabel te installeren.

Overigens stel ik vast dat ik alsmaar relaxer word over bijtijds laden. Lees: ik laad minder frequent. Dit weekend bijvoorbeeld kabel nog niet ingestoken. Doe ik morgen wel op het werk. Bereik zat immers.

Vorige week heb ik eens de maximale lading uitgeprobeerd, dat gaat zonder problemen. Maar o jee ! Bij vertrek plots geen regeneratief remmen meer ! Logisch, als de batterijen vol zijn kan er ook niks meer bij. Dat wordt ook aangeduid met een stippellijntje in de 'groene kant' van de centrale klok, waar je normaal de regen kan aflezen. Na een week of twee was het wel hard schrikken dat ik plots de remmen moest gebruiken, bijna fietser omgelegd :-(
 
Wat ik me vandaag afvroeg: hoe vinden jullie (en andere bestuurders in het gezin) het om elke dag 4-8m kabel te sjouwen? Ik kan me zo voorstellen dat dat niet ideaal is? Regen, bagage, haast?

Sjouwen ? ik gebruik een vaste kabel aangesloten op de Menneks 22C2 lader die ik alleen maar in de auto hoef te pluggen als ik thuis kom. Laden is gescheduled. de Tesla onthoudt dat hij op deze locatie om 1 uur moet beginnen met laden op 16 Amp. En de volgende ochtend is er een volle tank - kabel uit de auto halen ophangen en klaar..Als ik wat meer moeite wil nemen berg ik de kabel op in het kastje en anders hang ik'm er overheen.. aansluiten en afsluiten kost me pakweg 5 seconde per keer.. Men één kWh aan "brandstof" leg ik 4,5 km af.. nog geen 3,5 eurocenten per km dus..(nachttarief en gedeeltelijk grootverbruikerstarief). En daarbij rij ik volledig op Nederlandse wind !


TMS1.JPG
laden.JPG


- - - Updated - - -

Na een week of twee was het wel hard schrikken dat ik plots de remmen moest gebruiken, bijna fietser omgelegd :-(

Collateral damage.. de prijs van vooruitgang -;)
 
Even een vraagje aan degenen die hun S al even rijden.

De meest gehoorde vraag die ik krijg is: "Ben je niet bang dat voetgangers en fietsers je niet aan horen komen?" Mijn standaard antwoord is "nee, gewoon goed uitkijken", maar ben toch benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Merk je verschil t.o.v. vorige auto's?
 
Sjouwen ? ik gebruik een vaste kabel aangesloten op de Menneks 22C2 lader die ik alleen maar in de auto hoef te pluggen als ik thuis kom. Laden is gescheduled. de Tesla onthoudt dat hij op deze locatie om 1 uur moet beginnen met laden op 16 Amp. En de volgende ochtend is er een volle tank - kabel uit de auto halen ophangen en klaar..Als ik wat meer moeite wil nemen berg ik de kabel op in het kastje en anders hang ik'm er overheen.. aansluiten en afsluiten kost me pakweg 5 seconde per keer.. Men één kWh aan "brandstof" leg ik 4,5 km af.. nog geen 3,5 eurocenten per km dus..(nachttarief en gedeeltelijk grootverbruikerstarief). En daarbij rij ik volledig op Nederlandse wind !


View attachment 32342View attachment 32343

- - - Updated - - -



Collateral damage.. de prijs van vooruitgang -;)

Edi99, ik zit nog te tobben wat voor laadstatiin ik laat installeren. Ben je tevreden en wil je aangeven wat je voorhet apparaat en installatie hebt betaald. Kan je ook met dit apparaat ook je energieverbruik bewijzen richting de fiscus?
 
Edi99, ik zit nog te tobben wat voor laadstatiin ik laat installeren. Ben je tevreden en wil je aangeven wat je voorhet apparaat en installatie hebt betaald. Kan je ook met dit apparaat ook je energieverbruik bewijzen richting de fiscus?

De Mennekes Comfort 22C2 werk uitstekend samen met de Tesla - heb het nu twee weken,. Werkte direct en nergens tegenaan gelopen. Is met dit ding mogelijk op 22kW te laden. werk zelf op 11kW (= 50 km per uur) zodat ik kan volstaan met de standaard 3x25 apm aansluiting. Bekabeling is wel voorbereid op 22kW (dikte 6 mm)- inclusief een 40mm buis waarin kabel loopt zodat ik desnoods altijd nog een UTP kabel er aan toe kan voegen voor smart charging. In meterlast extra groep (hangt van ieders situatie af) inclusief een tussenmeter. Jaarlijks declareren van privé naar bv, 24 cent per kWh en aandeel in vastrechtkosten. Laten aanleggen door electro installateur Homma in Lisse - erg goede ervaring mee. Kan direct laden zodra aangesloten - heb geen behoefte aan extra handelingen om te laden. Kosten zijn afhankelijk van eigen situatie (meterkast, graafwerk, kastje in tuin etc.) maar ik stuur je pm wel een print screen van de offerte.

- - - Updated - - -

Even een vraagje aan degenen die hun S al even rijden.

De meest gehoorde vraag die ik krijg is: "Ben je niet bang dat voetgangers en fietsers je niet aan horen komen?" Mijn standaard antwoord is "nee, gewoon goed uitkijken", maar ben toch benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Merk je verschil t.o.v. vorige auto's?

vorige week hartje Amsterdam mee in geweest..negen straatjes, Herengracht. natuurlijk hoort men de auto niet, maar dat is daar juist wel prettig..
Je moet je er als rijdende chauffeur meer dan voorheen bewust van zijn en er goed op anticiperen...daarnaast heb je een rem.. ook fietsers en lopers kunnen niet alleen op geluid afgaan.. Maar ik vind het ook normaal dat je wat rustiger rijdt als je fietsers inhaalt op smalle wegen,,
 
Voor degene onder ons die op zoek zijn naar een alternatief voor de standaard 19" velg. Ik ben vandaag deze foto's tegen gekomen in mijn speurtocht naar velgen. De velg is de Rial Lugano 19". Steekmaat is 5 x 120 met een ET waarde van 32 (8mm minder dan de standaard velg waardoor deze de wielkast iets beter weet te vullen). De kosten voor deze velg bedragen 1.019 Euro per set. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die interesse hebben om deze wellicht in een group buy te kopen?

8209913086_00ac0f07f7_b.jpg
8216297689_0e7b2bc13b_b.jpg
8217382890_13a45828aa_b.jpg
8217383592_3eb6e4c695_b.jpg
 

Attachments

  • 8217380560_e0cdc4504d_c.jpg
    8217380560_e0cdc4504d_c.jpg
    333.3 KB · Views: 572
@ Energykart:

Ik wil de Lugano 19" ook graag aanschaffen, dus zeker geïnteresseerd in een group buy.
Zelf weinig technische kennis, en nog geen ingangen (velgen of bandenspecialisten), dus ik lift graag mee op de expertise van anderen :smile:

Wellicht ook interessant om te kijken tot welke breedte daar op kan (ivm evt. bredere achterbanden?)

Evt. Group Buy uitbreiden met optie voor banden?
Evt. al de nodige Tesla Sensoren bij regelen?
Evt. Tesla logo's (maat lijkt af te wijken van die van Tesla, dus is er een handyman op het forum?)
Evt. bij veelvoud van 4 deelnemers; extra set(s) om 1 velg met band als reserve te houden; of is dit overkill omdat 1 van de std set al in de frunk gelegd kan worden?

@ Loek,

Ik zie je comment mbt velgendraadje, maar weet niet hoe de eerdere berichten uit dit draadje te halen.
Maar ik vind het prima als de moderator dat alsnog doet!
 
Jij hebt vast ook leuke dag gehad Fouktsang ! Beter dan shoppen of was je weer op zoek naar nieuwe zuidwester....
!
Nee geen zuidwester. Jongste zoon was wel dolblij dat hij niet zoveel hoefde te shoppen. Voor mijn vrouw nog naar een Zoë gekeken, is ook wel kek wagentje. Jongste zoon was ook helemaal weg van de Twizzy. Ik ben bang dat er dadelijk meerdere ev voor de deur staan hier.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    433.7 KB · Views: 446
@ Energykart:

Ik wil de Lugano 19" ook graag aanschaffen, dus zeker geïnteresseerd in een group buy.
Zelf weinig technische kennis, en nog geen ingangen (velgen of bandenspecialisten), dus ik lift graag mee op de expertise van anderen :smile:

Wellicht ook interessant om te kijken tot welke breedte daar op kan (ivm evt. bredere achterbanden?)



Evt. Group Buy uitbreiden met optie voor banden?
Evt. al de nodige Tesla Sensoren bij regelen?
Evt. Tesla logo's (maat lijkt af te wijken van die van Tesla, dus is er een handyman op het forum?)
Evt. bij veelvoud van 4 deelnemers; extra set(s) om 1 velg met band als reserve te houden; of is dit overkill omdat 1 van de std set al in de frunk gelegd kan worden?

@ Loek,

Ik zie je comment mbt velgendraadje, maar weet niet hoe de eerdere berichten uit dit draadje te halen.
Maar ik vind het prima als de moderator dat alsnog doet!

Voor die prijs doe uk graag mee.
Inderdaad wellicht goed om te kijken wat de mogelijkheden inclusief banden en sensoren zijn.
 
Piepende remmen is bij high performance heel normaal. Hangt van de samenstelling af, maar hoort zo bij bepaalde types. De remmen van mijn TVR piepen ook bij lage snelheid.
Ach, liever goede remmen die piepen dan matige remmen die stil zijn.
Vraagje over die "goede remmen" - want op mijn (inmiddels ook al redelijk wat punten tellende) lijstje staat ook: nogal sponzige, slappe remmen. Ik had ergens gelezen dat de MS sneller stilstaat dan een Maserati, maar ik heb het gevoel dat mijn vorige drie auto's (Alfa 156, Volvo V50 en BMW 3) allemaal veel "potenter" remden dan de MS. Het gaat me niet eens in eerste instantie om het "aantal meters tot nul" bij een noodstop, maar meer het gevoel van vertrouwen in de remcapaciteit dat bij de MS bij mij echt volledig ontbreekt. Pas 1500km gereden, natuurlijk, en het lijkt wel ietsje beter te worden..
 
Vraagje over die "goede remmen" - want op mijn (inmiddels ook al redelijk wat punten tellende) lijstje staat ook: nogal sponzige, slappe remmen. Ik had ergens gelezen dat de MS sneller stilstaat dan een Maserati, maar ik heb het gevoel dat mijn vorige drie auto's (Alfa 156, Volvo V50 en BMW 3) allemaal veel "potenter" remden dan de MS. Het gaat me niet eens in eerste instantie om het "aantal meters tot nul" bij een noodstop, maar meer het gevoel van vertrouwen in de remcapaciteit dat bij de MS bij mij echt volledig ontbreekt. Pas 1500km gereden, natuurlijk, en het lijkt wel ietsje beter te worden..

Het is redelijk normaal dat je remmen in moeten lopen en de eerste tijd minder goed remmen. Dit zou na enige tijd minder moeten worden.