Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat apart dat VIN21266 al in productie is en mijn 19221 nog niet :( (Ook een S85)

welkom - graag de 'verplichte' lijstjes aanvullen aub; zie Relevante lijstjes Thx !!


wat betreft de productievolgorde : blijkt dat Tesla toch eerder de reservatie-volgorde (dan vin-nummers) aanhoudt.

Wat was je reservatie-nummer ?


(Lease-bedrijven, die een groot contingent besteld hebben, maken dat sommigen klanten die pas laat bij de leasemaatschappij besteld hebben, toch eerder hun wagen krijgen.)
 
Last edited:
In de US hebben ze geen 3 fasen, daar is de adaptor dus wel zinvol.

Zit er nog intelligentie in deze adaptor? Volgens mij niet (auto praat direct met charger, niet met iets in de kabel/adaptor). Maar ik heb nog geen diepte studie gemaakt. Niet van Chedemo en niet van Tesla. Wat heeft de auto nodig om te weten dat er DC wordt aangeboden?
Het ding valt wat groot uit omdat er een handvat aan zit om de bulky chademo stekker er in te klemmen. Maar is verder is het volgens mij niet meer dan een stuk plastic.

Onze Mennekes is aanzienlijk groter dan de vs Tesla connector. Zou bij ons toch een adapter zonder tussenkabeltje mogelijk moeten zijn. Als we weten wat de auto nodig heeft moet er ook iets zelf in elkaar te zetten zijn lijkt me.
 
Wie heeft er vorige week ook een mailtje gehad met de aankondiging dat je binnen zeven door je DS gecontact wordt over de definitieve afleverdatum? Ik krijg dus uiterlijk komende dinsdag m'n datum.

Althans, dat hoop ik. KWW zeggen ze hier. Kiek'n Wat 't Wordt. :wink:

hier het zelfde verhaal. Ook uiterlijk dinsdag.

et heeft geen haast! Als ze maar voor woensdag bellen:smile:
 
Vandaag met het hele gezin naar Den Haag voor wat we dachten een middagje shoppen. Maar er bleek een demonstratie te zijn van allemaal elektrische voertuigen van fiets tot aan verhuiswagen. De grootste magneet van de bijeenkomst was een rode tesla model s (amerikaanse uitvoering begreep ik van de Tesla medewerker). Veel verbaasde mensen gesproken, een grappige Marokkaan dacht dat ik hem in de maling nam.
tesla denhaag1.jpg

tesla denhaag.jpg
 

Attachments

  • tesla denhaag1.jpg
    tesla denhaag1.jpg
    74 KB · Views: 347
Jij hebt vast ook leuke dag gehad Fouktsang ! Beter dan shoppen of was je weer op zoek naar nieuwe zuidwester....

Vandaag ook nog getoerd en sommige hingen uit het raam om foto's te maken.

Fff parkeergarage bij kantoor getest qua inrijden, tja viel niet mee, echt centimeterwerk, niet handig dus. Gaan we niet meer doen.

Laadpaalplek Slotlaan Zeist getest prima (miste je Mark!) met pasje Essent, helemaal goed.

Grote auto en vooral breed, Wil je geen schade is het idd goed uitkijken. Verder alleen genieten !
 
Wat ik me vandaag afvroeg: hoe vinden jullie (en andere bestuurders in het gezin) het om elke dag 4-8m kabel te sjouwen? Ik kan me zo voorstellen dat dat niet ideaal is? Regen, bagage, haast?

ik heb m'n S nog niet.... maar voorzie een lader (bvb Mennekes Home Charger 22kw) in de garage.
Thuiskomen : poort openen (via homelink), auto parkeren, chargepoort open (Fuzzy, pls...), kabel in.
Vertrekken : poort openen, kabel uit, chargepoort dicht, en wegwezen....

Nu iedere week weer ellendig tanken, in alle weer en wind, geen tijd en moet toch stoppen (beweegt de naald nog ??); tankkaart die weer eens niet werkt, stinkende handen van de diesel.... bah !
 
Wat ik me vandaag afvroeg: hoe vinden jullie (en andere bestuurders in het gezin) het om elke dag 4-8m kabel te sjouwen? Ik kan me zo voorstellen dat dat niet ideaal is? Regen, bagage, haast?
Tot nu toe geen probleem (enkel droog weer gehad), maar ga toch een setje handschoenen in de wagen leggen en een doek , want als het regent word dat wel een smeerboel.

- - - Updated - - -

ik heb m'n S nog niet.... maar voorzie een lader (bvb Mennekes Home Charger 22kw) in de garage.

Neem je geen lader met een kabel vast aan? Heb ik thuis staan (Keba), en dan hoef je de koffer niet te openen om je kabel te nemen, je plugt gewoon in en klaar.