Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat mag voor jou dan overduidelijk zijn, het is niet conform de belofte. Ik weet niet hoe jij zaken doet maar als ik iets beloof kom ik dat na en als ik het door omstandigheden waar ik niets aan kan doen niet kan dan communiceer ik naar de klant waarom het niet kan en stel ik de klant zoveel mogelijk schadeloos. Lijkt me niet meer dan normaal.

Precies maar het tegendeel gebeurt op dit moment en we horen verder ook niets.

Terwijl ondertussen de normale productie auto's in sommige landen - incl. EU landen al vaste delivery windows hebben zitten NL SIG houders nog ontwetend te wachten.

Dat wil ik met de X niet meemaken en die reservering zet ik dan dus ook om naar een normale.

Kijken of ze dat wel rap kunnen regelen....
 
Yo Rick. Welkom. Je merkt dat de spanning hier dermate hoog is opgelopen de afgelopen jaren dat een fatsoenlijk welkomstwoordje er niet meer af kan. Neem het ze niet al te kwalijk :wink: Vertel 'ns wat meer. Kleur, uitvoering, opties, waar werk je, wat verdien je, politieke voorkeur, wat zijn je slechte eigenschappen, goeie mop. Anything.

@Wouter
Er komt nog wel iemand na jou op het forum om de toastjes uit te delen :biggrin:

Pistol Pete! Men is idd nogal in de weer met wie er voor wie geleverd wordt. Tikkeltje zen kan geen kwaad voor sommigen:cool:

Mijn S wordt grijs, pano, spoilert, 21" Zilver, grijs leer, Obeche Matte, Tech, Parkeersensoren, sound, Actieve Luchtvering, Verlichtingspakket, beveiligingspakket, Hoedenplank...en Kosten rijklaar maken heb ik er ook maar bijgenomen...
Laadbox via Cohere, winterbanden op 19" velgen waarschijnlijk ook, en hopelijk dus ramen tinten met PhotoSync. Ben dus benieuwd wie nog meer plannen heeft met tinten, en zo ja, met welk product.

En wanneer hij geleverd wordt...geen idee, ontdekte vorige week dat ik ooit aug-sep heb opgekregen. Zie het wel.
 
Dat mag voor jou dan overduidelijk zijn, het is niet conform de belofte. Ik weet niet hoe jij zaken doet maar als ik iets beloof kom ik dat na en als ik het door omstandigheden waar ik niets aan kan doen niet kan dan communiceer ik naar de klant waarom het niet kan en stel ik de klant zoveel mogelijk schadeloos. Lijkt me niet meer dan normaal.

Ben ik het wel mee eens. Maar er zijn twee verschillen. 1. Tesla is geen gewoon bedrijf. 2. In deze fase kunnen ze zich dit soort misstappen veroorloven omdat wij, de gretige early adapters, alles van ze pikken. And they know it.

- - - Updated - - -

Zo nu en dan probeer ik de vinger op de zere plek te leggen en uit te leggen dat de Model S alles behalve milieuvriendelijk is. Dat wordt natuurlijk weggewuifd door de groengekkies maar zie hier, het harde bewijs!

Een prachtige, decennia oude boom moet het loodje leggen omdat een of andere mafkees anders die brede Model S niet op z'n oprit kan parkeren. Schande!

View attachment 28742

Dat is een Robinia Pseudoacacia (een Acacia dus) ofwel een exoot = niet inheems en bovendien is het net onkruid.
Zelfs, nee juist een hard-core greenwasher zal het met mij eens zijn. Omhakken dus dat kreng!
 
Waarom zou Athlon meer weten dan Tesla medewerkers die ons (naar eer en geweten) informeren?
Mij is verteld dat mijn S begin september (9) van de band rolt.
Daarna transport (6 weken) dus levering medio oktober.

Ben ze wel dankbaar voor mijn uitgebreide proefrit vorig jaar july, zeker.
Maar blijf wel van mening dat lease duurder is dan zelf op de balans zetten - mits je uit eigen middelen kunt financieren.
Verder zouden ze zich beter kunnen onthouden van mededelingen over auto's die niet via hen geleverd gaan worden.

Beste Peter,

Ik ga er ook van uit dat tesla beter weet wanneer wanneer zij auto´s zullen afleveren dan athlon. Athlon heeft echter met tesla afgesproken dat de communicatie over exemplaren die door athlon worden geleverd via athlon verloopt. Ik word bij tesla dan ook doorverwezen naar athlon voor wat betreft de leverdatum.

Voor de duidelijkheid: ik heb een financial lease constructie via athlon omdat athlon op het moment dat ik de reservering maakte (februari dit jaar) kon garanderen dat de auto dan nog dit jaar geleverd zou worden. Tesla zelf kon dat op dat moment niet (later weer wel...). Ik zat ook niet te wachten op een financial lease constructie (waarbij de auto overigens wel op mijn balans komt te staan en daarmee in aanmerking komt voor kia/mia/vamil), maar een snelle rekensom leerde dat de bij deze constructie te betalen kosten (rente) aanzienlijk lager zouden uitvallen dan een 7% bijtelling voor lief nemen. Ik heb daarbij uiteraard wel gekozen voor een zo laag mogelijk door athlon te financieren bedrag en een zo groot mogelijke eigen financiering.

Met vriendelijke groet,

Daniel
 
Last edited:
Ik ga er ook van uit dat tesla beter weet wanneer wanneer zij auto´s zullen afleveren dan athlon. Athlon heeft echter met tesla afgesproken dat de communicatie over exemplaren die door athlon worden geleverd via athlon verloopt. Ik wordt bij tesla dan ook doorverwezen naar athlon voor wat betreft de leverdatum.
Die Tesla medewerkers weten trouwens niets meer dan wij hoor. Ze worden op hetzelfde moment ingelicht als het publiek. Er gebeurt vanalles achter gesloten deuren en ze komen het ook pas te weten als het publiek het hoort.
 
Ik wil die Cyclone's als wintervelgen. Lijken op de zomer 21" ;-) Nu maar hopen dat ze kunnen leveren voor de winter en tegen zelfde prijs als standaard 19" a 2600 (met banden)

Heb navraag gedaan bij Tesla wanneer de Cyclone leverbaar worden in Europa. De verwachting is aan het einde van het jaar. Zou dus nog net voor de winter kunnen als het niet te snel koud gaat worden. Mocht je de standaard 19" hebben, dan kun je daar de herfstmaanden mee door komen.

De 21" zijn mij te duur. Allereerst in aanschaf, maar ook in vervanging. De banden zijn laagprofiel en dus eerder versleten.
 
Heb navraag gedaan bij Tesla wanneer de Cyclone leverbaar worden in Europa. De verwachting is aan het einde van het jaar. Zou dus nog net voor de winter kunnen als het niet te snel koud gaat worden. Mocht je de standaard 19" hebben, dan kun je daar de herfstmaanden mee door komen.

De 21" zijn mij te duur. Allereerst in aanschaf, maar ook in vervanging. De banden zijn laagprofiel en dus eerder versleten.

Grappig. Ik heb eerder deze week dezelfde vraag gesteld en mij werd gezegd dat er absoluut nog niet bekend was wanneer de 19" cyclone beschikbaar zouden komen. Ik moest er rekening mee houden dat dit niet meer dit jaar zou zijn.
Tevens werd gezegd dat de 19" cyclone een stuk duurder uitvallen dan de standaard 19" (gezien het prijsverschil dat er in US ook is uiteraard).
 
Inzake die Athlon Tesla Model S recordpoging:

Weet iemand hoeveel km ze er nou in totaal mee hebben gereden? En hoelang hebben ze daar over gedaan?

De laatste tweet is al van een uur terug namelijk.

Geen update, maar even kijken wat het gemiddeld verbruik is en hoeveel vermogen nog vrij is, komen ze uit op ca. 660km.
Zeker niet slecht aangezien ze gemiddeld 70Km/h gereden hebben.
 
Dat is dan wel heel dichtbij het Amerikaanse record van 680 km. Terwijl zij veel langzamer hadden gereden! Dat (660 km) zou wel een heel extreme prestatie zijn dan, vind je niet?

Ik denk dat het grootste verschil zit in het vlakke Nederland.
Tevens is het een ideaal tijdstip, momenteel is er weinig wind, geen regen, lichte lucht vanwege de temperatuur.


Doe dezelfde test in Limburg - Duitsland - België en je haalt minder eruit vanwege het bergachtige landschap.
Doe hem in de winter en je haalt minder Km vanwege het extra verbruik ivm temperatuur.
 
Klopt, maar als ik me niet vergis is het Amerikaanse record gevestigd in Florida... (ook niet de meest bergachtige omgeving)

Ja, dat is waar.

Zou het voordeel van het hoogteverschil in Nederland veel hebben betekend bij deze recordpoging? Ik weet niet hoe je dat nou zou moeten berekenen, maar volgens mij zal dat voordeel niet bijster groot zijn geweest (gokje: 20 km extra?).

- - - Updated - - -

Ik denk dat het grootste verschil zit in het vlakke Nederland.
Tevens is het een ideaal tijdstip, momenteel is er weinig wind, geen regen, lichte lucht vanwege de temperatuur.


Doe dezelfde test in Limburg - Duitsland - België en je haalt minder eruit vanwege het bergachtige landschap.
Doe hem in de winter en je haalt minder Km vanwege het extra verbruik ivm temperatuur.

De omstandigheden zitten mee, inderdaad. Ik mag aannemen dat ze daar ook over hebben nagedacht bij het plannen van deze recordpoging.
 
Ja, dat is waar.

Zou het voordeel van het hoogteverschil in Nederland veel hebben betekend bij deze recordpoging? Ik weet niet hoe je dat nou zou moeten berekenen, maar volgens mij zal dat voordeel niet bijster groot zijn geweest (gokje: 20 km extra?).

- - - Updated - - -

De omstandigheden zitten mee, inderdaad. Ik mag aannemen dat ze daar ook over hebben nagedacht bij het plannen van deze recordpoging.

Het is wel een uitvoering met 21 inch velgen. Voor echte ideale omstandigheden hadden ze beter even een setje 19 inch velgen kunnen lenen van Tesla; scheelt volgens mij wel een paar procent range.