Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wiebe in Eindhoven staat rood sig witte bekleding met spoiler! Geloof me bel ze op en zeg doe de spoiler maar wel! Past subliem bij de sig rood

No way Jetje. Ik vind spoilers voor straatauto's echt heel erg zielig. Doet me altijd denken aan die zielige paupers in hun gepimpte Honda'tjes (let op: altijd onder de 1.70 en mét petje) of nog erger die mannetjes die hun Subaru Impreza die denken dat het een Babe Magnet is. Duh. Als een spoiler functioneel is graag, ik heb er veel lol van gehad toen ik nog racete. Maar zo'n strookje aan je kofferbak?

Trouwens, het is minimale weerstand (dus zinloos) maar het scheelt wel kilometers. Met mijn rechtervoet zeker 10Km op een volle batterij!
 
No way Jetje. Ik vind spoilers voor straatauto's echt heel erg zielig. Doet me altijd denken aan die zielige paupers in hun gepimpte Honda'tjes (let op: altijd onder de 1.70 en mét petje) of nog erger die mannetjes die hun Subaru Impreza die denken dat het een Babe Magnet is. Duh. Als een spoiler functioneel is graag, ik heb er veel lol van gehad toen ik nog racete. Maar zo'n strookje aan je kofferbak?

Trouwens, het is minimale weerstand (dus zinloos) maar het scheelt wel kilometers. Met mijn rechtervoet zeker 10Km op een volle batterij!
Vind het wel subtiel genoeg om mee weg te komen, maar kan me je positie voorstellen.

Overigens leveren dit soort spoilers juist een vermindering van luchtweerstand [omdat je het loslaten van de luchtgrenslaag uitstelt].
 
Zelf heb ik ook de rode. Vond het persoonlijk geen gezicht, de rode met spoiler, het leek wel zo'n opplak ding van Halfords.

Overigens verwacht ik 30 dagen voor aflevering een bevestiging.....eind juli gaat dus krap worden! Als het verhaal uit Noorwegen klopt dat ze per trein naar de Oostkust worden vervoerd. Heeft iemand een idee hoelang de overtocht in een container dan duurt?
 
Zelf heb ik ook de rode. Vond het persoonlijk geen gezicht, de rode met spoiler, het leek wel zo'n opplak ding van Halfords.

Overigens verwacht ik 30 dagen voor aflevering een bevestiging.....eind juli gaat dus krap worden! Als het verhaal uit Noorwegen klopt dat ze per trein naar de Oostkust worden vervoerd. Heeft iemand een idee hoelang de overtocht in een container dan duurt?

Ik doe zelf veel zaken in de levensmiddelen vanuit Californië. Containers van de westkust naar Rotterdam doen er ca. 4 weken over. NIEMAND uit mijn branche verscheept de goederen van Californië over land (met de trein zou dat dan gaan) naar de Oostkust om daarvandaan te verschepen. Simpelweg omdat dit te kostbaar is. Maar de marges in de levensmiddelenbranche zijn laag, dus wie weet dat Tesla het geen probleem vindt om die extra kosten te maken :wink:.

Maar ALS ze vanaf de Oostkust zouden verschepen is de vaartijd naar Rotterdam slechts iets meer dan een week. Vergeet niet dat het vervoer van de container over land van west- naar oostkust ook tijd kost (weet eerlijk gezegd niet hoe lang). Maar nogmaals, het zou me verbazen als ze de containers voor Europa niet gewoon vanuit Californië verschepen.
 
Zelf heb ik ook de rode. Vond het persoonlijk geen gezicht, de rode met spoiler, het leek wel zo'n opplak ding van Halfords.

Overigens verwacht ik 30 dagen voor aflevering een bevestiging.....eind juli gaat dus krap worden! Als het verhaal uit Noorwegen klopt dat ze per trein naar de Oostkust worden vervoerd. Heeft iemand een idee hoelang de overtocht in een container dan duurt?

De snelste containerboten doen het in een dag of 7 a 8. En anders twee weken, max.
Leegtrekken van die schuiten gaat in 24h. En dan over de weg of met binnenvaart naar Tilburg.
Al met al zijn ze door-to-door wel een maandje onderweg.
 
Ik doe zelf veel zaken in de levensmiddelen vanuit Californië. Containers van de westkust naar Rotterdam doen er ca. 4 weken over. NIEMAND uit mijn branche verscheept de goederen van Californië over land (met de trein zou dat dan gaan) naar de Oostkust om daarvandaan te verschepen. Simpelweg omdat dit te kostbaar is. Maar de marges in de levensmiddelenbranche zijn laag, dus wie weet dat Tesla het geen probleem vindt om die extra kosten te maken :wink:.

Maar ALS ze vanaf de Oostkust zouden verschepen is de vaartijd naar Rotterdam slechts iets meer dan een week. Vergeet niet dat het vervoer van de container over land van west- naar oostkust ook tijd kost (weet eerlijk gezegd niet hoe lang). Maar nogmaals, het zou me verbazen als ze de containers voor Europa niet gewoon vanuit Californië verschepen.
Tja een Tesla rep heeft dit zo verteld tegen een Noor en met oog op speed lijkt me dit ook wel geloofwaardig….
 
No way Jetje. Ik vind spoilers voor straatauto's echt heel erg zielig. Doet me altijd denken aan die zielige paupers in hun gepimpte Honda'tjes (let op: altijd onder de 1.70 en mét petje) of nog erger die mannetjes die hun Subaru Impreza die denken dat het een Babe Magnet is. Duh. Als een spoiler functioneel is graag, ik heb er veel lol van gehad toen ik nog racete. Maar zo'n strookje aan je kofferbak?

Trouwens, het is minimale weerstand (dus zinloos) maar het scheelt wel kilometers. Met mijn rechtervoet zeker 10Km op een volle batterij!

Een spoiler op deze electro-überbak vond ik juist wel leuk. Ik verheug me nu al op het vernederen van al die bolo's in hun sneue BMW's en lelijke Audi's.
 
Een spoiler op deze electro-überbak vond ik juist wel leuk. Ik verheug me nu al op het vernederen van al die bolo's in hun sneue BMW's en lelijke Audi's.

En ik denk al een poosje na over een vernederend tekstje voor onder de nummerplaat achter.
"U rijdt in een hopeloos ouderwets gebakje."
"Benzine is giftig en brandgevaarlijk."
"U kijkt naar de toekomst van automobilteit."

Suggesties?
 
Ik heb de spoiler er ook afgelaten. Vond de carbon-look niet goed passen bij de gekozen sig red, bij wit of zwart had ik hem misschien wel genomen. Ook de onderbreking van de lijn van de auto stond me niet zo aan. Maar dat is allemaal persoonlijk, iedereen heeft zijn eigen smaak.

En zelfs bij mij slaat de vertwijfeling af en toe weer toe. Een paar dagen geleden weer die hevige twijfel of ik misschien toch de grijze velgen had moeten nemen, want dat zilver is misschien wel wat braaf. Maar na een avondje foto's vergelijken dan toch weer tot de conclusie gekomen dat zilver toch voor mij de beste keus is, met de nadruk op 'voor mij'. Op grijs had ik zeker wel grijze velgen genomen, daar circuleren een paar heel mooie foto's van.
 
Ik heb de spoiler er ook afgelaten. Vond de carbon-look niet goed passen bij de gekozen sig red, bij wit of zwart had ik hem misschien wel genomen. Ook de onderbreking van de lijn van de auto stond me niet zo aan. Maar dat is allemaal persoonlijk, iedereen heeft zijn eigen smaak.

Ik heb een zwarte MS besteld met 21" zilveren wielen. Spoilers vind ik iets voor de 'petjes'. Op de MS vind ik, met de nadruk op 'ik', een spoiler zonder meer lelijk. Toegegeven, het verbetert de aero-dynamica enigszins, maar het blijft een 'opplakgeval'. Beter had ik het gevonden als er in de achterklep een verdiepte rand zou zijn geperst waardoor de spoiler meer een eenheid met de achterzijde van de auto zou zijn geworden. Gelukkig kan ie er altijd nog afgehaald worden :)
 
Ik heb de spoiler er ook afgelaten. Vond de carbon-look niet goed passen bij de gekozen sig red, bij wit of zwart had ik hem misschien wel genomen. Ook de onderbreking van de lijn van de auto stond me niet zo aan. Maar dat is allemaal persoonlijk, iedereen heeft zijn eigen smaak.

En zelfs bij mij slaat de vertwijfeling af en toe weer toe. Een paar dagen geleden weer die hevige twijfel of ik misschien toch de grijze velgen had moeten nemen, want dat zilver is misschien wel wat braaf. Maar na een avondje foto's vergelijken dan toch weer tot de conclusie gekomen dat zilver toch voor mij de beste keus is, met de nadruk op 'voor mij'. Op grijs had ik zeker wel grijze velgen genomen, daar circuleren een paar heel mooie foto's van.

Ik had (en heb idd) dezelfde twijfel. Maarrr... Let maar n's op, je ziet best vaak kleine witte gebakjes met... zwarte wielen.
En de stalen wintervelgen-look ligt altijd op de loer, haha.
 
Zit 24 uur lama's te kijken en denk" zou toch geweldig zijn met een teala met batterijswap in de pit! Let wel een aangepaste versie met 4 wiel drive etc etc! Zijn er mensen die mee willen financieren ?

Fijn automatische woordcorrectie op een iphone
 
Last edited:
No way Jetje. Ik vind spoilers voor straatauto's echt heel erg zielig. Doet me altijd denken aan die zielige paupers in hun gepimpte Honda'tjes (let op: altijd onder de 1.70 en mét petje) of nog erger die mannetjes die hun Subaru Impreza die denken dat het een Babe Magnet is. Duh. Als een spoiler functioneel is graag, ik heb er veel lol van gehad toen ik nog racete. Maar zo'n strookje aan je kofferbak?
Wanneer heb je bij mij in de garage gegluurd Wiebe?? Ben trouwens wel 1.78 hoor!!

- - - Updated - - -

Ik doe zelf veel zaken in de levensmiddelen vanuit Californië. Containers van de westkust naar Rotterdam doen er ca. 4 weken over. NIEMAND uit mijn branche verscheept de goederen van Californië over land (met de trein zou dat dan gaan) naar de Oostkust om daarvandaan te verschepen. Simpelweg omdat dit te kostbaar is. Maar de marges in de levensmiddelenbranche zijn laag, dus wie weet dat Tesla het geen probleem vindt om die extra kosten te maken :wink:.

Maar ALS ze vanaf de Oostkust zouden verschepen is de vaartijd naar Rotterdam slechts iets meer dan een week. Vergeet niet dat het vervoer van de container over land van west- naar oostkust ook tijd kost (weet eerlijk gezegd niet hoe lang). Maar nogmaals, het zou me verbazen als ze de containers voor Europa niet gewoon vanuit Californië verschepen.
Misschien dat t geïnvesteerde vermogen hoog genoeg is om, met de opstart/1e leveringen (sigs), wat extra kosten te maken. Ook om de liquiditeitspositie op peil te houden, sig klanten tevreden te houden/krijgen.
 
Sorry ik moest effe tanken

Vandaag proefritje gedaan! Er stond ook perf. Plus in Eindhoven maar ik ging voor deze omdat dit is zoals ik hem krijg!

Wat mij opviel is zoals eerder hij snel is! Maar vooral het comfort op slecht wegdek! Hij rijd veel lekkerder als a6 of v70 of xc60 of wat dan ook! Zeker als je bedenkt dat hij op 21inch rolt

Nog dank voor je bericht, voor mij reden naar store in Eindhoven te gaan gisteren en wilde graag de P85+ testen omdat ik die besteld heb. Helaas was de auto na een dagje Eindhoven in alle vroegte al weer terug naar Duitsland, De Nürburgring! Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste serieuze rondetijd in de Model S (binnenkort) daar gereden wordt. Het is fantastisch te ervaren hoe op een zaterdag als aan de lopende band testritten gemaakt worden in Eindhoven maar ook auto's besteld worden, ongelooflijk te zien.