Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Toegegeven, de demo is indrukwekkend. Een gillend publiek zoals bij de voormalige Apple presentaties helpt natuurlijk ook nog eens. Maar ik zal dan misschien een notoire scepticus zijn, ik zie ons echt nog geen batterij pakketten van (tien)duizenden euro's ruilen alsof het voetbalplaatjes zijn en achteraf wat kosten verrekenen op basis van specificaties of bijgehouden statistieken om e.e.a. misschien weer gecrediteerd te krijgen als je hem weer terug brengt. Natuurlijk is er goed over nagedacht en technisch lijkt dit pico bello in orde, maar ik moet het in de praktijk nog zien gebeuren, anders dan langs de belangrijkste highways in de VS. Maar ik hoop heel erg dat ik ongelijk krijg en dat Tesla over een aantal jaar zoveel voet aan de grond gekregen heeft in Europa dat we dit doodnormaal zijn gaan vinden.
 
Ik snap de "fuzz" over de battery swap niet zo

  1. Als het idee je niet aanstaat gebruik je het toch niet.
  2. Wanneer maak je nu gebruik van zo'n swap? Ik denk vooral tijdens de lange afstand ritten naar bijvoorbeeld de vakantie bestemming. Dus ik gok minder dan 5% van de tijd.
  3. Tuurlijk krijg je je eigen pack niet terug, logistiek en economisch niet haalbaar. Je krijgt een ander pack dat binnen de garantie specs valt. Soms beter, soms slechter.
  4. Ben je ontevreden over je pack dan ga je toch weer langs een swap-station.

Mijn vraag is gaat het geld kosten. Dan is het niet zo interessant omdat de superchargers gratis zullen zijn. Voor knallen over de Duitse Autobahn is het wel handig. Graag voor kerstmis. Ik gok dat m'n 85kw accu pack elke 200km/ 1,5 uur wel bijna leeg zal zijn ivm lage temperatuur, volle belading en hoge snelheden..
 
Mijn vraag is gaat het geld kosten. Dan is het niet zo interessant omdat de superchargers gratis zullen zijn. Voor knallen over de Duitse Autobahn is het wel handig. Graag voor kerstmis. Ik gok dat m'n 85kw accu pack elke 200km/ 1,5 uur wel bijna leeg zal zijn ivm lage temperatuur, volle belading en hoge snelheden..
Dat zal zeker geld gaan kosten (Elon zei: "do you prefer faster or free?" na de opmerking dat de superchargers altijd gratis zijn)
Zo niet, zal vrijwel iedereen ff swappen (behalve natuurlijk de mensen die ernstig gehecht zijn aan hun eigen batterij).
Voor de kerst al zou fijn zijn, maar zal wel eerder kerst 2014 worden.
Laten ze eerst de route du soleil maar gaan voorzien :wink:
 
bezehuju.jpg

Ik zag deze jongen rijden en dacht eens kijken hoe groot die wielen zijn, wat blijkt: 19" instap MS velgjes. Ik zag ook een Range Rover met 20" velgen, die kwamen op mij als erg groot over. Raar dat bij de MS wel 21" wel goed staat, maar ja de MS is ook geen kleintje...
 
image.jpg


Sorry ik moest effe tanken

Vandaag proefritje gedaan! Er stond ook perf. Plus in Eindhoven maar ik ging voor deze omdat dit is zoals ik hem krijg!

Wat mij opviel is zoals eerder hij snel is! Maar vooral het comfort op slecht wegdek! Hij rijd veel lekkerder als a6 of v70 of xc60 of wat dan ook! Zeker als je bedenkt dat hij op 21inch rolt
 
Last edited:
komt beweging in (bij onze noorse vrienden)

Got a nice fall from a Tesla rep this week : your Tesla (european model Sig Perf Plus) is being built:) transport will by train to the east cost and then by boat to Drammen, Norway. Cars should arrive late July and first delivery soon therafter.... Can't wait, plan to fly over from Stavanger to pick it up and drive Home

Dus idd per trein naar de oostkust… ;)
 
komt beweging in (bij onze noorse vrienden)
Got a nice fall from a Tesla rep this week : your Tesla (european model Sig Perf Plus) is being built:) transport will by train to the east cost and then by boat to Drammen, Norway. Cars should arrive late July and first delivery soon therafter.... Can't wait, plan to fly over from Stavanger to pick it up and drive Home

Recent Athlon aan de jas getrokken, ook zij gaan nog steeds uit van levering eind juli. Er lijkt dus een set auto's deze kant uit te komen rond die tijd.
 
Jetje, geen idee, dat hebben we niet doorgekregen. Athlon zegt dat ze de eerste 150 Europese S'en krijgen maar ik twijfel daaraan, zeker gezien het feit dat je je MS op maat en kleur kon bestellen. Tesla zal nooit 150 verschillende MS gaan produceren lijkt me.

Maar goed, begin augustus mag van mij. Nu nog een laadpaal...
 
Jetje, geen idee, dat hebben we niet doorgekregen. Athlon zegt dat ze de eerste 150 Europese S'en krijgen maar ik twijfel daaraan, zeker gezien het feit dat je je MS op maat en kleur kon bestellen. Tesla zal nooit 150 verschillende MS gaan produceren lijkt me.

Maar goed, begin augustus mag van mij. Nu nog een laadpaal...

Lijkt me zo i zo niet kunnen! Tesla heeft altijd gezegd dat niemand voorkruipt! Maar ach sta nergens meer van te kijken en die paar dagen langer wachten lukt ook nog wel

Ging jij ook voor sig. Rood? Denk het wel of niet? Mijn buurman sig 300 nog iets die gaat voor zwart?! Wat is dan je voordeel van een sig?