Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
??
Dat werkt nu ook al goed: door de hendel eenmaal omhoog te doen in plaats van naar je toe, wordt de snelheid ingesteld waarmee je op dat moment rijdt. Dat is geen workaround maar een rechtstreeks commando.

Overigens ben ik het eens met @e-Rik en @Ruudzon : de standaard cruise-control in mijn S uit 2013 vind ik veel relaxter dan de adaptieve versies die naar mijn smaak veel te vaak afremmen.

Bij Model 3 werkt dat helaas anders :oops:
 
ik snap wel hoe het werkt, maar vind TACC op dit moment niet prettig rijden. Remt veel te vroeg en als je dan op linkerbaan zit, schokt ie met de phantom brakes... dus zoals je omschrijft, ik ben continue aan het overrulen met het wattpedaal, waarmee het voordeel (zowel veiligheid als rij comfort) voor mij teniet gedaan wordt. ik heb er alle vertrouwen in dat het beter zal worden, maar nu vind ik mijn oude CC prettiger

Ik ben het hier mee eens. Voor mijn gevoel wordt ap en tacc alleen maar slechter. In 2015 (met ap1) vrijwel perfect en nu met ap2 behoorlijk schokkerig. Ik rijd vrijwel altijd op afstand 1 op de snelweg, ook destijds met de ap1. Overigens heb ik het volste vertrouwen dat het uiteindelijk wel goed komt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ben het hier mee eens. Voor mijn gevoel wordt ap en tacc alleen maar slechter. In 2015 (met ap1) vrijwel perfect en nu met ap2 behoorlijk schokkerig. Ik rijd vrijwel altijd op afstand 1 op de snelweg, ook destijds met de ap1. Overigens heb ik het volste vertrouwen dat het uiteindelijk wel goed komt.

Dat klinkt dan niet bemoedigend, gisteren de 2015 AP1 loaner ingeleverd en blij dat ik niet meer wordt lastig gevallen met ongevraagde/ongewenste TACC ingrepen. Een beetje handig op CC door het verkeer manoeuvreren kan ik voorlopig beter. Daarmee zeg ik niet TACC op zichzelf niet goed werkt, dat doet hij wel degelijk op de specs waarmee het ontwikkeld is. Het zijn alleen mijn specs niet.

Laatste opmerking over dit onderwerp van mijn kant. Ik vind het onvergeeflijk dat je functionaliteit uit een volgende versie haalt omdat je het beter denkt te weten dat een deel van de gebruikers.
 
Ik vind het een beetje onhandig dat de hendels voor AP bij de X en 3 aan een andere kant zitten. Bij ieder wisseling moet ik er even bewust over nadenken aan welke kant ik zijn moet
Ik heb ook al meerdere keren mijn Model X in neutraal gezet terwijl ik autopilot wou aanzetten. Maar goed, toen we onze BMW hadden zette ik telkens de ruitenwisser aan als ik achteruit wou manoeuvreren.
 
Ik vind het ook een vreemd ontwerp. Maar net als met zoveel andere dingen in de Tesla werkt het in de praktijk gewoon prima.
Ik kwam er gister achter dat je, in tegenstelling tot wat je veel ziet op YouTube, voor de activatie maar tot de weerstand hoeft te drukken ipv helemaal 'tot de D'. Scheelt een hoop herrie. T klinkt zo goedkoop als je hem helemaal doordrukt.
(Ik heb het over de M3)
 
  • Informative
Reactions: Basvdpoel
De cavalerie laadt zich op voor de strijd (@Aartselaar)
FFD0D984-3F33-49BF-92A8-2A968AE508CC.jpeg
4F24A3C9-573C-4191-8926-C2630C7F0248.jpeg