Gaston
Active Member
16 van de 20 goed, maar moet toegeven dat ik er 2 gegokt heb. Allebei goed gegokt. Dus mijn geluk voor vandaag is weer op.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind het zo'n algemene vraag. Bedoelen ze dan zo'n 12V waterkoker voor in de auto onderweg, of voor thuis? In de auto kun je de 12V aansluiting gewoon gebruiken tijdens het laden in elk geval (ook aan de SuC). Voor thuis heb je waterkokers van 750W tot over de 2000W. En dan zit je nog met de capaciteit van je elektriciteitsaansluiting. En op hoeveel ampère je de Tesla instelt om te laden. En of je bijv. iets als een Maxem hebt. Dus er zijn nogal wat variabelen...Maar hoedat, "Can you boil a kettle while charging your Tesla? Yes"? How about: ik vraag het toch maar eerst lief aan SO want als er toevallig er vaatwas, droger en oven òòk aanstaan, krijg je anders een zaklamp in je handen geduwd, een paar verwijten over beter communiceren, een kwade blik (die ik dan gelukkig niet kan zien), en tien minuten werk met het nazien van mails en Word-documenten die je net aan 't schrijven was .
(0800) 0200 160Ik verving dinsdag mijn S 85 door een S 100D. Leuke vootuitgang.
Maar sindsdien krijg ik geen verbinding meer met mijn Tesla app. Oude en nieuwe wagen blijken in de Notificaties zichtbaar te zijn en de oude kan ik uitvinken (zou eigenlijk verwijderd moeten worden, want verkocht).
Maar steeds ontvang ik bericht: mobile access disabled.
Weet iemand raad?
(0800) 0200 160
19/20. Co-founders niet scherp helaas.16/20 (met een paar lucky shots)
Chademo verkeerd aangeduid en Perbix en SolarCity verward (jaar niet gezien)
Tja, Talulah heeft juist geld gekost19/20. Co-founders niet scherp helaas.
Idd!('t schijnt wel dat je op dit forum geen reclame mag maken, bijvoorbeeld voor de smart charger van @fivari, die vermoedelijk Vele Dergelijke Echtelijke Misverstanden al heeft helpen vermijden ).
16/20 Jaartallen en geld zijn niet mijn sterkste kant, gokken op andere dingen wel En ik heb absoluut geen idee wat 'IP-rating' is. Is dat hoe goed de UMC tegen water kan? Daarover heb ik hier precies nog nooit iets gelezen.
Met hoeveel kracht (moment is het juiste woord) de wielmoeren aangedraaid moeten worden inderdaad. Dit bepaalt dus hoe hard je tegen het eind van de wielmoersleutel mag duwen. In zo'n sleutel (ook wel momentsleutel genoemd) zit een mechanisme dat de sleutel doet klikken wanneer je meer dan die (instelbare) kracht erop zet, je weet dan dat je moet ophouden met aandraaien.Wat ik hier wel al een aantal keren heb gelezen en dus juist kon invullen, is dat je bij het wisselen van de banden moet opletten dat ze die aandraaien met 175 Nm. Maar ook daar heb ik geen idee van wat dat betekent. Is dat hoe hard ze de vijzen moeten vastdraaien? En wat gebeurt er als ze dat niet juist doen, komen de wielen dan na een tijdje los?
IP staat voor International Protection of Ingress Protection en is een wereldwijde standaard die het binnendringen van vaste en vloeiende materialen (waaronder water dus) beschrijft.
IP Code - Wikipedia
Met hoeveel kracht (moment is het juiste woord) de wielmoeren aangedraaid moeten worden inderdaad. Dit bepaalt dus hoe hard je tegen het eind van de wielmoersleutel mag duwen. In zo'n sleutel (ook wel momentsleutel genoemd) zit een mechanisme dat de sleutel doet klikken wanneer je meer dan die (instelbare) kracht erop zet, je weet dan dat je moet ophouden met aandraaien.
(ter volledigheid: het is niet 'kracht' maar 'moment', Newton (kracht) x meter (lengte) ( = moment (Nm)), waarbij die lengte de lengte van de momentsleutel is. Met een lange momentsleutel hoef je dus minder hard tegen het eind te duwen dan met een korte om hetzelfde aandraaimoment te bereiken).
Draai je de moeren niet hard genoeg aan, dan heb je grote kans op trillingen, vooral ook met remmen, en in het ergste geval verlies je een moer of het hele wiel.
Draai je ze te hard aan, dan heb je ook kans op trillingen, vervormingen van wiel en remschijf, op barsten en op kapotte wielbouten.